Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 16V ACE] Jak wymienić termostat?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

[B4 2.0 16V ACE] Jak wymienić termostat?

Post autor: PABLO » 04 maja 2007, 17:52

Najprawdopodobniej mam uszkodzony termostat więc chciałbym go wymienić. Ale jak to zrobić? Szczerze mówiąc to nawet nie wiem gdzie to jest u mnie. Prosze o jakieś instrukcje. Może ktoś wymieniał u siebie?
Pozdro
Ostatnio zmieniony 04 maja 2007, 19:22 przez PABLO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

termostat...

Post autor: Omen » 04 maja 2007, 18:41

Może lektura tych watków w czymś pomoże...
viewtopic.php?t=1465&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3] termostat-jakiej firmy??
viewtopic.php?t=2025&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [b4 1,9tdi 1z] jak wymienić termostat
viewtopic.php?t=3288&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABK] termostat
>termostat znajduje się w obudowie pompy płynu chłodzącego,pod pokrywą z pierścieniem uszczelniającym. Przy montarzu trzeba założyć nowy pierścień uszczelniający....

Pozdrawiam - Adam.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 04 maja 2007, 19:03

Witam, ostatnio u siebie wymieniałem termostat. Standardowa procedura wymiany... czyli zdejmujesz pokrywę pod silnikiem, zdejmujesz wąż z pompy wodnej i spuszczasz płyn, odkręcasz pokrywę termostatu i masz już termostat na wierzchu. Jak będziesz zakładał nowy to uważaj na to żeby dobrze go wsadzić, czasami się przekręca i jest lekko bokiem w pokrywie. Najlepiej daj sobie troszkę towotu na obrzeza gdy będziesz wkładał nowy termostat i wtedy bez problemy założysz pokrywę a termostat zostanie na swoim miejscu ;-)
Poniżej dodaje rysunki z książki jak to mniej więcej wygląda i gdzie dokładnie jest (silnik szesnastozaworowy) ;-)

ObrazekObrazek Obrazek

Te same zdjęcia tylko spakowane - http://www.speedyshare.com/676111413.html ;-)
Potem zostaje juz tylko zalać cały układ płynem i ewentualnie odpowietrzyć :-)
Pozdrawiam.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 04 maja 2007, 19:50

Dzięki Ponczo za info. Już to pojąłem :-P

A co do tego pierścienia uszczelniającego to jest to droga sprawa?

I ile tego płynu wchodzi tutaj?

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 04 maja 2007, 21:54

PABLO pisze:Dzięki Ponczo za info. Już to pojąłem :-P

A co do tego pierścienia uszczelniającego to jest to droga sprawa?

I ile tego płynu wchodzi tutaj?
Pierścień uszczelniający powinien być w komplecie.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 04 maja 2007, 23:26

PABLO pisze: I ile tego płynu wchodzi tutaj?
Jak spuszczałem płyn to wyszło coś koło 4-5 litrów, tak jak Mireko napisał pierścień uszczelniający powinien być w komplecie. Ja w pudełku z termostatem miałem chyba z 5 różnych uszczelek, z tego co mówił koleś w sklepie termostat ten jeździ w różnych silnikach w Audi i w komplecie są uszczelki do pomp większości typów silników. ;-)

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 maja 2007, 07:36

Jeszcze raz wielkie dzięki

jorgus75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 sty 2012, 19:45

Post autor: jorgus75 » 01 maja 2012, 13:44

koledzy pomóżcie co robić temperatura na wskażniku podchodzi mi prawie pod 100 stopni wentylatory sie właczają wszystko działa już jestem w kropce jest to audi 1,9 tdi 90 km b4 poradżcie

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 01 maja 2012, 19:53

Teraz lato to tak jest. mi tak samo w zetorze podchodzi do 100 prawie 98 i wentylatory chodzą, to nie temp. 110st żeby się aż tak martwić tym. A masz całą chłodnicę gorącą, dolny wąż i górny też?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 maja 2012, 21:00

jorgus75 pisze:koledzy pomóżcie co robić temperatura na wskażniku podchodzi mi prawie pod 100 stopni wentylatory sie właczają wszystko działa już jestem w kropce jest to audi 1,9 tdi 90 km b4 poradżcie
Ale czy ta temperatura utrzymuje się w mieście, czy na trasie też???

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2012, 22:29

U mnie taka temperatura to w dużym korku lub po ostrym bucie w taki upał.Co ciekawe u mnie mam środkową kratkę zabudowaną i nie ma przelotu na chłodnicę (co muszę zmienić) Sprawdź kolego czy czasami nie masz zawalonej chłodnicy syfem.warto wziąć kompresor i od strony silnika wydmuchać cały syf na zewnątrz.u mnie taki zabieg pomógł bo też mi się grzał strasznie...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 maja 2012, 22:50

u mnie w mieście temp nie przekracza 92-93 stopni. A w trasie to 87 stopni trzyma. Bo przecież diesla to ciężko zagrzać jest. Także sprawdź drożność chłodnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl