[80 B4 2.0 ABT] kontrolka oleju
[80 B4 2.0 ABT] kontrolka oleju
Proszę o pomoc. Wiem ,że jesteście najlepsi. Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju .Był moment ,że stanąłem na bardzo pochyłym zboczu i po jakimś czasie (podczas jazdy) zauważyłem ,że pali się kontrolka oleju .Oleju było trochę poniżej min , więc dolałem . Po odpaleniu na chwilę gasła a po kilku sek. znów się paliła . Po kilku próbach było OK i zgasła , ale po przejechaniu kilometra znów ten sam problem...Dolałem oleju do max i przy garażu na postoju juz się nie zapalała ,ale boję się jeżdzić. Co robić ? W silniku nie zauważyłem żadnych zmian . Chodzi równo i spokojnie . Od kiedy go kupiłem brał trochę oleju ,ale na remont się nie zdecydowałem bo ma siłę i chodzi ładnie. Proszę o pomoc.
jezeli autko chodzi ladnie to bym sie ty nie przejmowal , daj znac jak ci sie jeszcze raz zapali to bedziemy myslec. Mialem cos podobnego jak ty, w trasie potrafilo mi sie zapalic kontrolka cisnienia z 10 razy, wymienilem czujnik ale to nie on byl winowajca. W moim przypadku padl mi mini check po wymianie wszystko ok bloga cisza
Filtr to raczej malo prawdopodobnie .Zobacz jakiej barwy masz ten olej , u mnie od wymiana do wymiana jest dosc czysty (nie smola) zobacz jeszcze czy czujnik jest dobrze dokrecony. zdaj potem relacje co i jak ci tam wyszlo. Moze byla to tylko wina malej ilosci oleju.
[ Dodano: 2012-04-29, 13:06 ]
apropo to jaki olej lejesz do swojego autka
[ Dodano: 2012-04-29, 13:06 ]
apropo to jaki olej lejesz do swojego autka
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Eh, dziwię się panowie że nie dbacie o coś co jest podstawowym płynem eksploatacyjnym. Jak w ogóle można jeździć nie wiedząc jaki jest stan oleju i dolewanie go dopiero gdy pojawia się problem. Mój silnik nie bierze oleju, a i tak profilaktycznie sprawdzam jego stan bardzo często.
Wracając do tematu. Twój problem mógł być spowodowany niskim stanem oleju. Ale teraz to można gdybać. Aby cokolwiek powiedzieć to trzeba sprawdzić ciśnienie oleju. Po za tym jaki masz olej. Ile na nim zrobiłeś przez te 10 miesięcy?
Wracając do tematu. Twój problem mógł być spowodowany niskim stanem oleju. Ale teraz to można gdybać. Aby cokolwiek powiedzieć to trzeba sprawdzić ciśnienie oleju. Po za tym jaki masz olej. Ile na nim zrobiłeś przez te 10 miesięcy?
Pierwsza rzecz to faktycznie poziom oleju, jak gorszej jakości filtr to tez mógł się lekko przytkać i czujnik to wychwytuje, miałem podobnie w ABK tylko ze mi do maximum brakowało ok 300ml oleju i już czujnik to wychwytywał, po uzupełnieniu do max problem zniknął, za 2500km wymiana oleju i uszczelki pod miską olejową wiec profilaktycznie od razu sprawdzenie pompy oleju.
druga sprawa to zimne luty w zegarach i też może to być przyczyną.
Nie jeden mechanik powiedział mi, że mruganie tych kontrolek to częsta sprawa w dwulitrowych silnikach nawet jak nic złego się nie dzieje, układ kontrolujący smarowanie wykazuje dużą czułość na minimalne zmiany. chociaż u Ciebie olej poniżej minimum minimalna zmiana nie jest
druga sprawa to zimne luty w zegarach i też może to być przyczyną.
Nie jeden mechanik powiedział mi, że mruganie tych kontrolek to częsta sprawa w dwulitrowych silnikach nawet jak nic złego się nie dzieje, układ kontrolujący smarowanie wykazuje dużą czułość na minimalne zmiany. chociaż u Ciebie olej poniżej minimum minimalna zmiana nie jest
Panowie ! Poziom oleju sprawdzam b. często .Ostatnio tez sprawdzałem i było minimum .Miałem do zrobienia 15 km a nie miałem na dolewkę.Stwierdziłem ,że nic się nie stanie . Wczoraj jezdziłem (50 km) i niestety coś nie tak .Kontrolka gaśnie i zapala się bez żadnego schematu ..Srednio połowę drogi świeciła i połowę była zgaszona. Wpływu nie miała szybkość obroty silnika ani obciążenie silnika .Gaśnie i zapala się bez sensu...Z tego co się zorientowałem to górny czujnik jest ''odpowiedzialny" za niskie obroty.Powinien rozwierać zaraz po zapaleniu. POd garażem sprawdziłem go miernikiem , niestety kontrolka jak na złość nie chciała się zapalić .Jet coś co mnie zaniepokoiło...Czujnik się rozwiera i nawet na Megaomach nie wskazuje zwarcia .Natomiast gdy przełączyłem miernik na sygnalizację dżwiękową -diodową to pjawia się sygnał !!!!Co jest grane ?Może jednak czujnik szlak trafił.Nie wiem jak on jest skonstruowany ,ale wygląda jakby był zalany olejem .Czy to możliwe ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Cho dzi mi oto ,że styki w środku moga być zalane.Na zewnątrz jest suchy. Dzwoniłem do sklepu i taki czujnik kosztuje 15 zł. Mój jest koloru czrnego ,a mają niebieskie ???? 0,3 bara.Czy taka ma mieć charakterystykę ? Natomiast ten pod spodem filtra czujnik ocieka olejem ,ale on działa odwrotnie i ma zwierać przy wyższym ciśnieniu . Kontrolka często zapala się przy małych obrotach ,więc ten drygi nie powinien mieć chyba wpływu ?
Wymieniłem czujnik i nic...Przy zapalonej lampce czujnik (niskie ciś. ) jest rozwarty ( sprawdziłem ).Drugi jest zwarty przy niskich obrotach. Na wyższych nie miałem możliwości sprawdzić . Ciśnienie jest , silnik pracuje pięknie , tylko ta lampka raz sie pali raz nie . Po uruchomieniu silnika odłączyłem kabel z tego górnego ( niskie ) i po jakimś czasie znów lampka się pali mimo iz nie dawałem gazu .Co jest ?
[ Dodano: 2012-04-30, 20:25 ]
Co to jest ten mini check MC. Wyglada ,że to tam jest problem .Jak sprawdzić połączenia od czujników ciśnienia do MC. Czy ten MC da się jakoś naprawić ?
[ Dodano: 2012-04-30, 20:25 ]
Co to jest ten mini check MC. Wyglada ,że to tam jest problem .Jak sprawdzić połączenia od czujników ciśnienia do MC. Czy ten MC da się jakoś naprawić ?
jak pisalem wczesniej to w moim przypadku zapalania sie kontrolki cisnienia byl uszkodzony mini check , jest zamontowany w liczniku miedzy obrotkiem a predkosciomierzem, wymiana banalnie prosta.
[ Dodano: 2012-05-01, 09:25 ]
nie warto go naprawiac koszt (widzialem juz od 20zl) w moim przypadku nie montowalem MC tylko juz cos lepszego auto check
[ Dodano: 2012-05-01, 09:25 ]
nie warto go naprawiac koszt (widzialem juz od 20zl) w moim przypadku nie montowalem MC tylko juz cos lepszego auto check