[80 b4 abt] poważny problem z układem chlodniczym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10
[80 b4 abt] poważny problem z układem chlodniczym
mój problem polega na tym ze moje audi wyrzucą płyn chlodniczy... gdy korek na zbiorniczku zakręcę na max to po paru km węże robią sie twarde bardzo i obawiam sie jeździć tak żeby mi wezy nie rozerwało. ale korek syczy. zaś gdy nie dokręcę korka przejade parę km płyn zaczyna wyciekać bardzo szybko przez korek. momentami po zatrzymaniu sie i zgaszeniu samochodu spod maski paruje bulgocze i patrząc od spodu leci płyn jak by ktoś wężem lał. najczęściej wyrzuci cały płyn ze zbiorniczka. o co chodzi pomocy.
czemu zawsze najgorsze zakładacie , Sprawdz czy termostat sie otwiera(sprawdz dolny wąż od chłodnicy czy gorący jest jak ma 90*) , druga rzecz to zapowietrzony układ przez co rowenież termostat moze sie nie otwierac do konca , a za czym idzie też to ze ci moze sie nie właczac wiatrak nawet, dlatego ci gotuje płyn i go wybija . spróbój najwpierw w tym kierunku a nie odrazu głowica to jest ostateczność , a jeśli to tak było to byś miał bąbelki oleju w zbiorniczku wyrównawczym przy takim stanie.
Warto by było wymienic korek to że syczy to nie ozanka ze jest dobry bo też tak miałem a nie był dobry teraz kupiłem za 10zl i mam spokój Polecam Naprawde koszt nie wielki a moze pomóc
. Masz LPG u siebie
Warto by było wymienic korek to że syczy to nie ozanka ze jest dobry bo też tak miałem a nie był dobry teraz kupiłem za 10zl i mam spokój Polecam Naprawde koszt nie wielki a moze pomóc
. Masz LPG u siebie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10
mam lpg. w zime jezdzilem bez termostatu to temp nie wyszla ponad 70 st. w koncu zalozylem termostat ogrzewanie bylo. podczas dalszej trasy ogrzewanie bylo przez ok 15km potem chlodne powietze lecialo. nastepnedo dnia znow szystko elegancko grzeje. tak bylo przez tydzien po czy nagrzewnica zaczela leciec i teraz przewody sa polaczone od nagrzewnicy na krotko do siebie. niw wiem czy to cos tlumaczy ale wolalem opisac sytuacje. przy 90 st dolny waz od chlodnicy jest cieply. chlodniejszy troche od gornego no ale wiadomo dlaczego bo jest on powrotny.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
a ja bym polecil kupic korek z aso u siebie tez mialem pare lat temu ze uszczelka po weze puchly puzniej jeden mi rozerwalo od cisnienia kupilem jede formy no name za ok 15 zł,efekt cieklo korkiem dokrecenie na max wszystko puchło kupilem kolejny to samo .
Juz bylem przekonany ze jednak nie unikne zwalania glowicy
kupiłem korek w aso koszt ok 40-50 zł i jest ok jak narazie odpukac pare lat minelo i jest jak potrzeba
Juz bylem przekonany ze jednak nie unikne zwalania glowicy
kupiłem korek w aso koszt ok 40-50 zł i jest ok jak narazie odpukac pare lat minelo i jest jak potrzeba
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To ci się udało. O tych tanich korkach sporo było na forum. Wiele ludzi dopiero po kupnie któregoś tam z kolei trafiało na dobry korek lub ewentualnie w końcu decydowali się na ori.olapiotr pisze:A ja mam korek za 8 pln i jest <ok>
Niestety u ciebie sytuacja nie wygląda ciekawie. To co pisałeś odnośnie tej nagrzewnicy że przez chwile leciało ciepłe powietrze a potem zimne to objaw zapowietrzania się nagrzewnicy. Pytanie tylko czy zapowietrzała się przez wyciek, czy wyciek to objaw dużego ciśnienia w układzie.
Odpal auto, wykręć korek i patrz czy zaczyna bąblić. Jak zaczyna bąblić mimo iż płyn jest jeszcze zimny to wiele wskazuje na uszczelkę. Po za tym powinieneś dać radę wyczuć spaliny w zbiorniku, będą miały intensywną drażniącą woń.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Uszczelka może być na wiele sposobów walnięta. Nie zawsze kompresja musi iść w płyn. Może iść na przykład między garami.Aras920 pisze:Ale nie koniecznie musi bablowac ostatnio robilem kumplowi uszczelke bo mial takie same objawy i po wymianie uszczelki pod glowica oczywiscie bylo ok a bombli ani oleju w plynie nie bylo
Sprawdż czy nagrzewnica grzeje .Jeśli grzeje to nie ma zapowietrzenia .Odpowietrza się takim zaworkiem co wchodzi do nagrzewnicy i znajduje się pod maską (od strony deski rozdzielczej). Może płyn nie dochodzi do chłodnicy . Jaką temperaturę wskazuje ci wskaznik w desce i czy prawidłowo wskazuje .Z tego co wiem to nowe czujniki nie wskazują zawsze prawdziwej temperatury.Sprawdż czy przewód górny idacy do chłodnicy robi się gorący i czy załącza się wiatrak. Jeśli nie to może być wina termostatu lub przytkania chłodnicy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: