Witam,
Jeśli mogę prosić o pomoc to chciałbym się dowiedzieć czy następujące objawy jednoznacznie wskazują, że rozdzielacz paliwa jest do wymiany?
Bezpośrednio z rozdzielacza paliwa benzyna wychodzi normalnie tylko z 3 otworów a z jednego ledwie co kapie nawet przy dodaniu gazu.
Myślę, że to skutkuje falowaniem obrotów biegu jałowego 800-1100 i i bardzo trzęsie samochodem.
W czasie jazdy objawy trzęsienia ustępują ale autko dość powoli się zbiera.
Oczywiście zapewnie przyczyn falowania obrotów może być dużo natomiast mnie bardzo ciekawi ten rozdzielacz dlaczego nie funkcjonuje poprawnie.
Auto nigdy nie miało instalacji gazowej.
Czy jest to ewidentna wina rozdzielacza czy może mogą być tego inne przyczyny?
A jeśli tak czy możliwe jest naprawienie tego przez laika? Ewentualnie kupno nowego rozdzielacza i zamontowanie go własnoręcznie ( czy wystarczy wymontować stary i zamontować nowy i już wszystko powinno grać, czy jeszcze coś trzeba będzie potem zrobić? )
Dziękuje za pomoc
[B3, 3A] Rozdzielacz paliwa - 3 otwory sprawne, 1 nie
na poczatku sprawdzil bym wtryskiwacze jak podaja paliwo czy jest mgielka czy leja a moze ktorys nie podaje a dopiero pozniej zabral bym sie za rozdzielacz,ja u siebie zrobilem tak odkrecilem przewody z rozdzielacza ktore podaja paliwo do wtryskiwaczy i glowny zasilajacy ktorym jest podawane paliwo do rozdzielacza i tam wlasnie w rozdzielacz podalem sprezone powietrze z kompresora i sie poprawilo;) mozesz tak sprobowac jak ci juz nic do glowy nie przychodzi
Dziękuje za odpowiedź.
Wtryskiwacze są sprawdzane i sprawne.
Z rozdzielacza w miejscu nr.1 po odkręceniu przewodu paliwowego pojawia się może kilka kropel paliwa, brak jakiegokolwiek ciśnienia. Numery 2,3,4 są całkowicie sprawne. Zamieniałem przewody kolejnością i którykolwiek podłączony do nr. 1 nie działa.
Chciałbym posłuchać rady i przedmuchać rozdzielacz oczywiście odkręcam numery 1, 2, 3, 4 ale do którego numeru mam podłączyć kompresor ?
Szkoda katować auto, bo się strasznie telepie no i pali tylko na 3 gary a w okolicach Krakowa nie znam nikogo kto by mógł coś pomóc w racjonalnej cenie.
Czy wymiana rozdzielacza na inny też używany to skomplikowana operacja?
Pozdrawiam
Wtryskiwacze są sprawdzane i sprawne.
Z rozdzielacza w miejscu nr.1 po odkręceniu przewodu paliwowego pojawia się może kilka kropel paliwa, brak jakiegokolwiek ciśnienia. Numery 2,3,4 są całkowicie sprawne. Zamieniałem przewody kolejnością i którykolwiek podłączony do nr. 1 nie działa.
Chciałbym posłuchać rady i przedmuchać rozdzielacz oczywiście odkręcam numery 1, 2, 3, 4 ale do którego numeru mam podłączyć kompresor ?
Szkoda katować auto, bo się strasznie telepie no i pali tylko na 3 gary a w okolicach Krakowa nie znam nikogo kto by mógł coś pomóc w racjonalnej cenie.
Czy wymiana rozdzielacza na inny też używany to skomplikowana operacja?
Pozdrawiam
przewod ktory masz odkrecic do dmuchniecia na foto (bodajze 5) jest to najgrubszy (na foto idzie po lewej stronie) na klucz bodajze 17 to jest glowne doprowaczenie paliwa do rozdzielacza a jesli chodzi o wymiane rozdzielacza na uzywke to jak najbardziej tylko najlepiej jest kupic taki ktory siedzi jeszcze w aucie i najlepiej na nim sie przejechac bo ciezko dorwac zdrowa sztuke:( a z tego co sie orietuje to ciezko z zestawem naprawczym do tego ustrojstwa chyba ze ktos wie gdzie mozna kupic taki zestaw;)
Problem wydaje się być rozwiązany.
Przedmuchanie rozdzielacza nie pomogło, musiał być uszkodzony.
Na serwisie aukcyjnym udało mi się kupić za 140 zł komplet rozdzielacz paliwa, przepływomierz, gumowy kołnierz przepływomierza i silnik krokowy.
Wymontowałem wszystko stare, wmontowałem nowe i wszystko póki co wydaje się działać w miarę poprawnie. Mocne trzęsienie silnika ustało, obroty wahają się w okolicach 1000 na zimnym, wskazówka lekko drga. A na ciepłym około 870 tu także lekkie wahanie wskazówki i minimalne trzęsienie silnika jak obroty lekko spadają.
Auto odzyskało moc, o ile przedtem nie chciało się zbierać to teraz ciągnie bardzo przyzwoicie jak na swój wiek
Przedmuchanie rozdzielacza nie pomogło, musiał być uszkodzony.
Na serwisie aukcyjnym udało mi się kupić za 140 zł komplet rozdzielacz paliwa, przepływomierz, gumowy kołnierz przepływomierza i silnik krokowy.
Wymontowałem wszystko stare, wmontowałem nowe i wszystko póki co wydaje się działać w miarę poprawnie. Mocne trzęsienie silnika ustało, obroty wahają się w okolicach 1000 na zimnym, wskazówka lekko drga. A na ciepłym około 870 tu także lekkie wahanie wskazówki i minimalne trzęsienie silnika jak obroty lekko spadają.
Auto odzyskało moc, o ile przedtem nie chciało się zbierać to teraz ciągnie bardzo przyzwoicie jak na swój wiek