Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 abt] poważny problem z układem chlodniczym

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 maja 2012, 12:01

Cris pisze:Nie da się odpowietrzyć ?
Przeczytaj 4 post od góry.

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 03 maja 2012, 14:21

właśnie przejechalem sie swoją audiczka. zrobiłem z 10 km. temperatura była na 92 stopnie około. zgasiłem samochód. usłyszałem bulgot i po chwili płyn zaczął wyciekać nie dużo ale jednak bo pewnie dlatego ze mało przejechalem. odpaliem samochód z tego małego wezyka leciał płyn i bąbelki powietrza nie wyczułem niby spalin może przez to ze bardzo było czuć płyn rozgrzany. węże gorące i poczekajem aż wentylator sie włączy. włączył sie. zgasiłem silnik. odkręciłem korek na zbiorniczku i płyn podnosił sie za bulgotało i opadał i tak kilka razy

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 03 maja 2012, 15:54

Czytałem wszystkie posty i wraz nie wiem czy odpowietrzałeś układ !? Jeśli będzie powietrze to lipa !!!! Jeśli natomiast na rorgrzanym silniku odkręcasz korek to się nie dziw ,że wywala płyn bo nawet na odpowietrzonym ci wywali ! Natomiast trochę powietrza i masz bombe. Czy jasno się wyraziłem ?

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 03 maja 2012, 18:13

odpowietrzalem jak jeszcze była nagrzewnica w porządku. później tez to robiłem tylko ze ja nie mam tego odpowietrznika przy wężu nagrzewnicy i robiłem to w inny sposób zdejmując jeden wąż z nagrzewnicy.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 03 maja 2012, 18:31

Kiedy jeszcze była nagrzewnica było OK ? Może ilość płynu w układzie ma znaczenie ?

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 03 maja 2012, 21:17

jakieś 2 miesiące temu. płynu zawsze staram sie mieć trochę mniej teraz niż wskazuje stan idealny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 maja 2012, 23:01

Cris pisze: Jeśli natomiast na rorgrzanym silniku odkręcasz korek to się nie dziw ,że wywala płyn bo nawet na odpowietrzonym ci wywali ! Natomiast trochę powietrza i masz bombe. Czy jasno się wyraziłem ?
A guzik prawda. Testowałem to nie jeden raz w autach gdzie układ chłodzenia działa prawidłowo i nigdy płyn nie wyleciał. Delikatnie zawsze syknie ciśnienie i płyn może minimalnie się podniesie, ale nie ma opcji żeby płyn wyleciał jeśli układ jest sprawny i odpowietrzony. Płyn to nie powietrze i nie ulega takiemu sprężeniu jak gaz więc po odkręceniu korka też nie ma co się rozprężać jedynie te ilości powietrza które są w zbiorniku wyrównawczym.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 04 maja 2012, 07:58

a jezdzisz na g12 czy na wodzie? (badz innym plynie) ?

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 04 maja 2012, 09:22

szkoda było by pieniędzy na płyn skoro zaraz by go wyrzucił więc odkąd wyrzucą płyn leje wodę

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 maja 2012, 10:26

Labiel pisze:A guzik prawda. Testowałem to nie jeden raz w autach gdzie układ chłodzenia działa prawidłowo i nigdy płyn nie wyleciał. Delikatnie zawsze syknie ciśnienie i płyn może minimalnie się podniesie...
Dokładnie tak! :mrgreen: Jak miałem walniętą uszczelkę pod głowicą to właśnie wywalało płyn nawet na wyłączonym silniku i ciągle zapowietrzała się nagrzewnica.
A po remoncie silnika delikatnie syknie przy odkręcaniu i poziom płynu pójdzie lekko w górę i nie wywala płynu. Oczywiście nawet w tym przypadku (sprawnego silnika) należy powoli odkręcać korek wlewu płynu chłodzącego. Tak na wszelki wypadek <ok>

Maniek1993, moim zdaniem nie ma co się już rozkminiać nad tematem.
Wymień uszczelkę pod głowicą, sprawdź głowicę na szczelność, zrób szlif, sprawdź/wymień nieszczelne połączenia w układzie chłodzenia (sparciałe węże, zepsute opaski zaciskowe).
Jeśli coś jest zepsute to nie wyleczymy tego postami :mrgreen: , tylko trzeba działać.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 04 maja 2012, 16:15

Maniek1993 pisze:szkoda było by pieniędzy na płyn skoro zaraz by go wyrzucił więc odkąd wyrzucą płyn leje wodę
ale woda gotuje się przy 90 stopniach a g12 przy 120 (jak gęsty) Wodę więc wyrzuci ci zawsze, bo zanim się termostat otworzy woda już jest w stanie gazowym.


przeczytałem od nowa jeszcze raz. I napisze jeszcze raz. Jesli lejesz wode, to nawet w nowym samochodzie Ci wyrzuci plyn. Jesli miales stary plyn, albo malo plynu a duzo wody, to zawsze po zatrzymaniu Ci go wyrzuci, bo sie po prostu zagotuje. Zalej go koncentratem g12 ( nie zadnym innym) bez rozcieczania, bo w bloku masz juz wystarczajaco duzo wody.
jesli dalej bedzie zle, to głowa do góry.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 maja 2012, 17:28

subratri pisze:ale woda gotuje się przy 90 stopniach a g12 przy 120 (jak gęsty) Wodę więc wyrzuci ci zawsze, bo zanim się termostat otworzy woda już jest w stanie gazowym.
Przyjmuje się że woda gotuje się w 100 stopniach. Czasem mniej, czasem więcej, zależy od warunków atmosferycznych. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, to znaczy przy sprawnym układzie powinno być tam ciśnienie wyższe od atmosferycznego, a to dla tego iż wyższe ciśnienie podnosi temperaturę wżenia więc w takich warunkach woda powinna zacząć wrzeć w stu kilku stopniach.

Ostatnio miałem wypadek, na autostradzie wypiął mi się wąż z tyłu głowicy przez co wypluł mi cały płyn a byłem 50 km od domu. Wąż naprawiłem bez problemu bo był na wcisk który widocznie nie był w swoim miejscu. Nie miałem innego wyjścia jak wlać zwykłą wodę. Dojechałem na niej do Poznania (kolejne 50 km), potem jeszcze do domu (100 km) + 2 czy 3 dni do pracy zanim miałem czas wlać płyn. Nic w tym czasie mi się nie gotowało.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 04 maja 2012, 19:19

Labiel pisze:Przyjmuje się że woda gotuje się w 100 stopniach
przyjmij sobie nawet 50 jak Ci lepiej. 98 stopni jest w 1000 hPa.
w silniku przed pompą jest podciśnienie i tam jest punkt wrzenia w okolicach 90 stopni.
Zresztą niech jest nawet i 100 jeśli wolisz. termostat ma pełne otwarcie przy 100, drugi wiatrak włącza się przy stu.
płyny inne niż g 12 mają punkt wrzenia chyba 105. G12 ma 115 przy żadkiej mieszance.
Ciekawe czemu grupa VAG musi jeździć na g12?? Bo każdy inny płyn wypluwa - a co dopiero wodę.
Labiel pisze:wypiął mi się wąż z tyłu głowicy przez co wypluł mi cały płyn
wypluł Ci tylko tyle ile było powyżej pompy, to co poniżej zostało (jakaś jedna trzecia)

ale żeby było jasne :) też uważam, że to głowica albo tłoka nie ma ;) ale, żeby to sprawdzić, trzeba najpierw nalać tego co trzeba, a nie zrywać dekiel.
Po koleji ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga