Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Czujnik temp g-62

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

[B4 2.0 ABK] Czujnik temp g-62

Post autor: Parzo » 05 maja 2012, 17:33

Wiem, że pewnie to temat oklepany dla was koledzy ale przeszukałem ten wątek Klik i jakoś nie mogłem znaleźć podobnego problemu, otóż bylem u mechanika i co się okazało, mam ECU od 1.6(chyba tak? czy źle rozumiem jak jest napisane digifant 1.6 to nie od 1.6?) (ku woli ścisłości : Controller: 039 906 022 Component: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11 )
To jeszcze ok spoko przeżyje, ale do jasnej dupy! Już 3 czujnik ten kochany g-62 i ciągle na VAG'u pokazuję tą samą temperaturę czyli 6-10 stopni! Nosz purde co to jest do cholery - 522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62 przerwa lub zwarcie do plusa to mi VAG pokazuje ale będąc mONdrym odczepiłem go (nie wiem czy słusznie) jak chodził i temp skoczyła do 255stopni wiec chyba OK? bo jak by bylo zwarcie masy z plusem to by dalej pokazywał chyba magiczną temp 6-10 stopni co nie? Czy to jest wina że moje ECU jest od 1.6? A poprzedni właściciel wymieniał przekaźnik 30? Bo jak doczytałem się to tylko silniki 2.0 ABK mają przekaźnik 30 więc zmiana go gdy ECU jest od 1.6 nie powinno wpłynąć chyba tak? Zgadza się koledzy? No więc w razie czego mam aż te 3 czujniki - oryginalny jakiś co miał poprzedni właściciel i teraz jakiś tani zamiennik... i na każdym to samo wiec to jest irytujące bo jak wiadomo to spalanie mam "ładne" :-x szary pokazuje spoczi temp 94-7stopni na vagu obroty sa takie dziwne (przeklamanie z VAG'iem o 200-500obrotow) ale nie falują, więc moje pytanie brzmi co to może być, że wywala mi błąd tego czujnika g-62 gdzie jest ten szkopuł? Bo ja chce jeździć :P bo pomyślałem sobie że może być też źle podłączone kable (na odwrót? możliwe?) więc zastanawiam się nad "zamianą" kabli i zobaczyl bym czy na odwrot by pokazywalo ok? Mam nadziej że nie spalil bym niczego?:P Z góry dzięki za pomoc... bo już szewskiej pasji dostaje!

A i dla tych którzy mowili mi na forum, że to od tego spalanie nie wzrasta... :
Gdy tylko w pamięci usterek znajdzie się usterka, która dotyczy czujnika G62 temperatury zasysanego powietrza, komputer sterujący pracą silnika przy uruchomieniu silnika zastosuje temperaturę zasysanego powietrza jako wartość zastępczą (temperatura uruchomienia silnika – wartość zastępcza). Następnie temperatura wzrośnie według przebiegu modelowego zapisanego w komputerze sterującym pracą silnika. Dla silnika rozgrzanego do temperatury pracy, po określonym czasie zostaje wskazana stała wartość zastępcza. Stała wartość zastępcza jest ponownie zależna od temperatury zasysanego powietrza. Silnik wtedy pali więcej paliwa - ponieważ komputer podaje większe dawki paliwa na wtryski.

/// dodam, że jak teraz siedze i się bawię multimetrem - podlaczylem stary czujniek (ori) i rezystancja wskazuje 2100ohma wiec jest spoko, jak przytrzymam palcami rezystancja zaczyna spadac wiec chyba ten czujnik jest OK? a dodam że próbując na Tym ORI co mam go wyciagnietego też pokazywalo bląd... chyba, że powtórze pod wieczór probe z tym ORI czujnikiem...już sam sobie nie wierze ;/
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 18:30 przez Parzo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 maja 2012, 18:23

Po dopięciu niebieskiego czujnika VAG powinien pokazać temperaturę cieczy -40 stopni.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 05 maja 2012, 18:30

kolego czyli jak "odepne" tak? to ma byc ujemna temp? Osz Ty to ja mam 255stopni jak pisalem, w czym może być problem?

// Czyli rzeczywiście może gdzieś być masa z plusem zespolona? To gdzie ja miał bym tego szukać? Iść po wiązce kablów? Czy co byście mi poradzili koledzy?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 maja 2012, 18:44

Tak, ma być ujemna temperatura. Ten czujnik jest termisorem TNC, czyli zmienia rezystancję wraz ze zmianą temperatury.Należałoby prześledzić przewody idące do ECU lub oddać auto do elektryka.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 05 maja 2012, 18:58

wlasnie myslalem nad tym kolego fakt jak rezystancja jest rowna 0 to temp 255 a jak rez. dazy do nieskonczonosci to temp dazy do maxymalnie ujemnej... hmmma moglbym Cie prosic kolego o schemat dokad pedza te kable bo one sa obwiniete z innymi i uciekaja pod puche z bezpiecznikami... pozniej nie wiem gdzie ich szukac bo wiem ze gdzieś jak piszesz bedzie zwarka z masą a nie chce rozrywac wszystkiego by szukac tego fantu... chyba że przy samym ECU jest gdzieś problem? (Niestety nie wiem gdzie jest ECU nie sciagnalem ksiażki ani nie mam schematu budowy silnika bo mam zasrane limity pobierania danych wiec bym sie ratowal wasza pomoca ze schematami nawet z pejnta).

/// jak dodaje nie chcialbym tych wszystkich izolacji (tych rurek w ktorych leca te kable) rozrywac ani rozcinac:P chyba że jak mus to mus :P a elektryk to wiadomo zabral by za takie cos chorendalne pieniądze :P więc chcialbym to jakoś wykminić z pomocom forumowiczów ^^

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 maja 2012, 19:54

W rurkach jeśli nie są przetarte raczej bym się niczego nie spodziewał, posprawdzaj na początek połączenia przewodów do czujnika - skrzynki bezpieczników - ECU.Sterownik silnika znajduje się za schowkiem od strony pasażera.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 06 maja 2012, 13:54

Dobra to jakos w tyg. jak bede miał czas to posprawdzam kolego, bo niestety ostatni dzień długiego łikĘdu i no czas wziąć się do realnego życia niestety...poza tym pogoda do kitu i nic sie nie chce wiec Łowczyni postoi a i dziękuje ślicznie za szybką odpowiedź! :piwo:

[ Dodano: 2012-05-09, 16:37 ]
A koledzy mozecie mi powiedziec czy ten kabel 2 zylowy od czujnika on sie ciagnie, ciagle w 2 zylach? znaczy sie czujnik -> pucha bezpiecznikow -> ecu? tak? czy gdzies on sie rozdziela? Prosil bym mniej wiecej o zdjecie pogladowe gdzie on leci:P bo nie chcial bym bebeszyc calej deski rozdzielczej, chyba ze musze, ale prosiłbym o odpowiedz <piwo>
// Ehem mam inny problem moj poprzednik uwalil koncowke od 5 wtryskiwacza bo nie mogl sobie poradzic z masakrycznym spalaniem, nadal jest masakryczne, VAG pokazuje zwarcie na masie w czujniku g62 tak? Ale jej nie ma! Wymontowalem komputer i sprawdzilem pin 11 do koncowki czujnika ok przewodzi prad, sprawdzilem tez czy na tej samej koncowce wystapi przeplyw pradu z masą czyli pinem 28! GOWNO! nie ma zwarcia na masie;/ co jest do cholery jasnej?! wezcie mi pomozcie prosze was! Bo to spalanie mnie dobija! I dodaje mam 3 nowy czujnik! Działają prawidlowo! wszystkie 3 wskazuja zakres na zimnym 2.4tys Ohmow! Ech juz mnie rozwala nerwica <buu> <buu> <buu> Pomocy!

////



Wybebeszyłem schowek dostałem sie do ECU, zmieniłem kabel pusciłem bezposrednio (narazie na chama przez maske wisi tak o) i nie moge sprawdzić czy jest wszystko OK ;/ bo kabel od VAG'a mi spłonął, więc moja prośba jest taka, czy jakiś mądry elektryk/mechanik/forumowy znachor by mi zdiagnozował tą uległośc - czy temp jest OK?? Lub jeśli nie jest OK to czy mogł by mi pomóc w naprawie Niuni? Bo jak wykręciłem kompa z obudowy to hmmm jakoś ścieszki dziwnie wyglądały (mam Digifant1 Samsunga) Więc jeszcze raz sie pytam, pomoże ktoś najlepiej VAG'iem i lub ECU by sprawdzić na innym aucie czy działa prawidłowo... oczywiscie nie moge za dużo dać gdyż jestem studentem (pewnie połowa osob odpusci bo beda chcieli dużo forsy za to) ale licze na ludzi dobrej woli co pomogą. Dziękuje z góry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl