Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT]- ucieka płyn chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

[b4 ABT]- ucieka płyn chłodniczy

Post autor: maciek12 » 11 paź 2007, 14:21

Witam wszystkich Audimaniaków. Mam taki proble., gdyż płyn chłodniczy ucieka mi i to nie wiem, gdzie. leciała mi para z wydechu,, wymieniłem uszczelke i nic. wszystkie węże całe, końcówki przy głowicach też. Moja mała chodzi na taksówce i denerwuje mnie to dolewanie co dwa kursy. ostatnio przeszedłem na wodę, bo nie wyrabiałem z tym płynem. PROSZĘ o pomoc. POZDRAWIAM :mrgreen:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 paź 2007, 14:54

A jaką uszczelke wymieniłeś. sprawdź dokładnie okolice chłodnicy i ten króciec z tyłu bloku bardzo często pęka i tam sie leje.

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 11 paź 2007, 14:57

Sprawdź czy nie jest mokro tam gdzie jest wył. termiczny wentylatora - patrząc na przód auta, po lewej stronie na samym dole chłodnicy. Oraz krócicec wchodzący do bloku silnika (są tam 2 czujniki). Jak nie to zobacz, czy nie masz mokego dywaniku na miejscu pasażea lub kierowcy - nagrzewnica może cieknąć.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 paź 2007, 15:29

Szkoda, że zalałeś wodą, bo śladów po wodzie to praktycznie nie ma. Gdybyś miał petrygo to od razu byłoby widać gdzie przecieka, chyba, że cieknie między kolektorami, tam jest taka gumowa uszczelka kanału na kolektor ssący i tam ni cholery nic nie zobaczysz. Posprawdzaj broki w bloku, lubią puszczać. I tak jak pisał Wojtek26 dokładnie obejrzyj króćce przy głowicy, one bardzo często lubią pękać i powolutku, acz systematycznie sączy się z nich płyn. Jak masz gazunek to sprawdź wejście i wyjście wody do reduktora. W niektórych reduktorach te plastikowe końcówki są miękkie i się deformują i też lubi sobie tędy pocieknąć.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

wycieki płynu chłodzącego...

Post autor: Omen » 11 paź 2007, 22:43

Stawiam na króciec/trójnik z tworzywa sztucznego przykręcony do bloku od strony grodzi przedniej....
viewtopic.php?t=5765&highlight=kr%F3ciec
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 1.9 TDI] Króciec końcowy
viewtopic.php?t=8318&highlight=kr%F3ciec
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [B4 ABT] Króciec układu chłodzenia

Pozdr. Adam

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 12 paź 2007, 09:37

króćce mam całe, Wymieniłem uszczelke pod głowicą, bo mi para jechała z wydechu, a poza tym silnik był obrzygany olejem, chłodnica cała, pod dywanikiem kierowcy troche, ale to troszeczke mokro, więc możę nie jest to przyczyna tego dużego wycieku. Co do tej uszczelki kolektora ssącego to zastanawiałem się tym (sprawdzę jeszcze). A możecie mi wytłumaczyć, co to są broki, bo jeszcze nie spotkałem się z czymś takim (jestem troche zielony w nazwach profesjonalnych). Może ktoś posiada fotke tych broków, jak tak, to bym poprosił o fatyge. :lol: Z góry dziękuje

Awatar użytkownika
marcinz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 05 wrz 2007, 17:53
Lokalizacja: gostyn wlkp

Post autor: marcinz » 12 paź 2007, 09:50

ja tez szukalem wycieku chyba z pare dni.co patrze to sucho a plynu ubywa.przez przypadek zajrzalem na goracym pracujacym silniku i okazalo sie ze opaska puszcza ale tylko jak cisnienie bylo.paskudnica jedna.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 paź 2007, 10:28

Brok to zaślepka w bloku (jest ich kilka) teoretycznie zabezpieczająca blok przed rozsadzeniem w razie zamarznięcia płynu. To są takie stalowe "kapsle" średnicy 2 cm wciśnięte w ścianki bloku w newralgicznych miejscach. Jeden z nich masz pod pokrywą paska rozrządu, mniej więcej w połowie wysokości, drugi po prawej stronie bloku w okolicy wejścia filtra oleju, i chyba trzeci po przeciwnej stronie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl