Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] gaśnie na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pablo73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2012, 21:32

[2.0 ABK] gaśnie na zimnym silniku

Post autor: pablo73 » 16 kwie 2012, 21:53

Witam, może ktoś z Was pomoże mi rozwiązać problem mojej Audiczki:
od pewnego czasu po odpaleniu auta przy przedziale temp od 50-70stopni bez względu na to czy pracuje na wolnych obrotach na postoju czy podczas jazdy-gaśnie. uruchomienie ponowne jest bardzo szybkie lub nieraz po dluzszym kręceniu silnika.Przez ten czas wymienione zostały: przewody wysokiego napięcia, świece, kopułka, palec, popularny przekaźnik 30, czujnik temperatury cieczy oraz pompa paliwowa. Problem nadal pozostał.Oleje, filtry jak i inne podzespoły wymieniane są na czas. Auto jest doinwestowane. pozdrawiam

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 16 kwie 2012, 22:37

Cewka lub czujnik halla. Cewka - nagrzewa się i przerywa, Czujnuk hala głupieje od temperatury. No chyba że gdziś robi się zwarcie jak silnik lekko się nagrzeje.

pablo73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2012, 21:32

Post autor: pablo73 » 16 kwie 2012, 22:52

rafalaudi1 pisze:Cewka lub czujnik halla. Cewka - nagrzewa się i przerywa, Czujnuk hala głupieje od temperatury. No chyba że gdziś robi się zwarcie jak silnik lekko się nagrzeje.

dzieki kolego za twoje cenne rady cewke i czujnik halla sprawdze ,co do zwarcia to chyba nie to bo auto jak jest zagrzane to pali na dotyk i niegasnie pozdrawiam

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 18 kwie 2012, 19:12

czy ja dobrze rozumiem autko ci gasnie samo z siebie tak poprostu ?
a jak próbujesz odpalic to odpali bez problemu?
jezeli ci zgasnie i bedzie kręcił dłuzej niż zwykle to sprawdz czy jest iskra to podstawa
chodz nie ukrywam ze gdyby ci w ogóle nie odpalił to by było prostsze do zdiagnozowania auto gasnie i odpalasz na benie tak?gaz jest?

pablo73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2012, 21:32

Post autor: pablo73 » 18 kwie 2012, 21:35

Auto jeździ tylko i wyłącznie na benzynie, w momencie kiedy gaśnie ponowne uruchomienie raz jest bardzo szybkie, innym razem trzeba pokręcić.Tak jak już napisałem dzieje się to przy przedziale temp 50-70stopni, iskra jest bardzo dobra. nie wiem tylko czy automatyczna skrzynia biegów bo taka własnie jest może mieć na to jeszcze jakiś wpływ. Auto po odpaleniu gaśnie na postoju jak i podczas jazdy. Zakupiłem dzisiaj czujnik halla boscha, sprawdze czy to pomoże.

Dawid992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 wrz 2011, 20:53
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Dawid992 » 22 kwie 2012, 09:56

Kolego do sprawdzenia dodatkowy wtryskiwacz. Nie podaje dawki paliwa miałem ten sam problem. Sprawdź na początku bezpieczniki. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 01 maja 2012, 19:07

Witam. mam bardzo podobny problem audi b3 1.8 jn (mechaniczny wtrysk) w przedziale 50-70* autko nie gasnie ale spada z obrotow nawet ponizej 500rpm co jest dziwne dlamnie ze nie zapala sie lampka od ladowania, po przekroczeniu 70* autko smiga perfekt. Podmienione zostaly swiece, kopulka , palec, cewka. zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury i zawor dodatkowego powietrza pod kolektorem ssacym. Panowie co o tym sadzicie??
kolego pablo a ty jak rozwiazales swoj problem??

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 03 maja 2012, 11:19

U mnie był taki sam problem .Wymieniłem filtr powietrza ,czujnik niebieski temp. płynu i dokręciłem lużny przewód powietrzny do wspomagania hamulców (puszczał powietrze)

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 03 maja 2012, 13:41

wezyki juz podokrecalem bo szukalem nieszczelnosci, czyjnik podmienilem na uzywany ale ze sprawnego auta, a filtra powietrza to niewymienialem z dobre 2-3 lata, to chyba juz czas. najpierw go wytrzepie bo dzisiaj i tak wszystko pozamykane. Dzieki za porade i zainteresowanie.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 03 maja 2012, 16:01

Ja tez zrobiłem z filtrem co ty . Trzepać to sobie możesz dywan .Kup filtr a zdziwisz się jaki on może mieć wpływ !

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 03 maja 2012, 16:39

jutro kupie i wstawie nowy, tak sobie teraz nad tym myslalem i u mnie pod robota jest strasznie duzo kurzu bo tna tam drewniane plyty i zawsze cala fura zakurzona i to tez musi sie do silnika dostawac. tak sie zastanawialem ze gdzies jest za malo powietrza i kombinowalem z zaworami a nie pomyslalem o filtrze. a u ciebie tez tylko miedzy 50-70stopni C. spadaly obroty??

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 05 maja 2012, 08:11

U mnie gasł i dopiero drugie odpalenie dawało efekt. Napisz czy pomogło wymienienie filtra.

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 05 maja 2012, 14:36

wczoraj zmienilem filterek i wieczorem jak bylo chlodno bylo wszystko cacuszko a dzisiaj troszke slonce grzeje i znowu spadly obroty, ale jest roznica pod pedalem gazu bo wczesniej jak dodawalem gazu tak od 1000 obrotow to jak by sie dlawil a teraz juz tego niema. jeszcze zastanawia mnie ten czujnik co jest na gorze krocca taki grubszy bo wyczytalem wlasnie w ksiazce ze on tez odpowiada za stabilizacje obrotow bo ja wymienilem ten dolny "rozruchowy".

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 06 maja 2012, 16:24

marcin80 ja nie orientuję sie w Twoim silniku bo ja mam ABT.Natomiast u mnie są dwa czujniki wpięte w układ chłodzenia (trzeci co załącza wiatraki przy chłodnicy ) ,jeden jest do kontrolki w desce rozdzielczej i ten drugi z którego czyta komputer . To ten drugi wymieniłem .

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 06 maja 2012, 17:03

no to okej to ja wymienilem ten co trzeba, bo u mnie sa 3 czujniki, od dolu jest jeden i on wysyla dane do "komputera" a u gory mam 2 czujniki jeden idzie na zegary a drugi wlasnie sam nie wiem, bo od wentylatora to mam w chlodnice wkrecony czujnik. dzisiaj u mnie jest okolo 10 stopni na podworku to sobie trzymal 1200 obrotow. dzisiaj jeszcze dla swietego spokoju sprawdzalem rezystancje tego czujnika do kompa i jest okej. musze sie jeszcze dowiedziec czym jest sterowany zawor od wolnych obrotow bo on powinien sie otwierac jak obroty spadna ponizej 750 a sie nie otwiera , a jest sprawny bo podlaczylem go na krotko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl