Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 11:03

rafio83 pisze:1-Podnosze auto na lewarku, podkładam klocki
2-wchodze pod auto i odkręcam
3-Podnieść wahacz na lewarku (ale to z wyczuciem by auto nie poleciało)

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 06 maja 2012, 11:11

Dobry plan tylko jak wyczuć ten moment, który odzwierciedli naturalną pozycję :?:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 11:22

Podnosić na tyle aż zacznie auto podnosić (odrywać się od klocka podłożonego przy tej stronie). Lewarek podłóż pod pod śruby tulei wahacza tak by solidnie trzymało i nic nie uszkodziło. Wszystko musisz mieć już skręcone tylko tych dwóch śrub nie no i przy skręcaniu uważać aby nie majtać budą.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2012, 11:26 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 06 maja 2012, 11:26

Chyba lepiej podłożyć pod przegub, jak myslisz???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 11:27

Broń borze tylko wahacz, i to do tego mieć dobry podnośnik hydrauliczny najlepiej 8t .

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 06 maja 2012, 11:32

Sorry pomyłka miałem na myśli sworzeń wahacza przy zwrotnicy :lol: wtedy ładnie wahacz bedzie szedl do góry (swojej naturalnej pozycji)

gieksa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2012, 09:50

Post autor: gieksa » 07 maja 2012, 12:45

mam pytanie przy wymianie gum na sankach trzeba jakos specjalnie silnik podwiesic? chodzi o to czy silnik lezy w calosci na sankach czy bez problemu moge sanki zdemontowac? czt wystarczy skrzynie klockiem podstawic? pozdrawiam

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 07 maja 2012, 13:57

b2 i b3 wisi na sankach b4 na podłużnicach czyli spadnie Ci na głowę jak nie podłożysz czegoś np. pod miskę olejową

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 07 maja 2012, 17:40

vac pisze:
Jeśli masz numer VIN (do numeru podwozia 8C-P-053 245) to masz 10mm.
Jeśli masz numer VIN (od numeru podwozia 8C-P-053 246) to masz 12mm
Jak rozszyfrować ten numer, mój to WAUZZZ8CZNA110499 powinienem kupić tuleje 10 czy 12 mm ??? :?:

Thx for help

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 maja 2012, 18:43

rafio83 pisze:
vac pisze:
Jeśli masz numer VIN (do numeru podwozia 8C-P-053 245) to masz 10mm.
Jeśli masz numer VIN (od numeru podwozia 8C-P-053 246) to masz 12mm
Jak rozszyfrować ten numer, mój to WAUZZZ8CZNA110499 powinienem kupić tuleje 10 czy 12 mm ??? :?:

Thx for help
10mm.

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 18 maja 2012, 07:44

Czy po wymianie simerbloków na kołysce należy zrobić geometrię?

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 18 maja 2012, 09:56

Tak. Nigdy nie trafisz ramą w te same miejsce.
W budzie jeden otwór na śrubę jest stały, trzy są pływające. Także jak już wszystko skręcisz to spuść auto na koła podogniataj je trochę i dopiero później dokręć.
Następnie geometria.

mlodydaniel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:31

Post autor: mlodydaniel » 13 sie 2012, 15:41

Witam, muszę wymienić tuleje, czy to dobry wybór http://moto.allegro.pl/tuleja-tuleje-wa ... 88466.html Czytałem o polipropylenowych i różne rzeczy piszą, jakie wybrać,

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 sie 2012, 16:29

LEMFORDERY to dobry wybór, wielu kolegów z forum i nie tylko poleca je <ok>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 sie 2012, 16:42

mlodydaniel, Chyba o pouliretanowych czytałeś kolego, bo na polipropylenie za wiele by sie nie dało pojezdzić. :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl