Witam.
Mam następujący problem ii już skończyły mi się pomysły, mianowicie wycieka olej spod korka wlewu oleju, silnik ma jakieś przedmuchy, jak ściągnę z niego ten wąż u góry odma? chyba to leci powietrze taki niebieski dymek. Wymieniałem już uszczelkę pod głowicą, uszczelkę pokrywy zaworów, wałka rozrządu. Przed wymianą uszczelki miałem olej w płynie chłodniczym, narazie przepłukuję układ dopiero pierwszy raz wodą. Chciałem wczoraj założyć oil catsh tank (sory za ewentualne błędy) gdy podłączyłem go do pokrywy ta rurka co wychodzi u góry pokrywy zaworów, zatkałem wlot do kolektora, to po odpaleniu silnika olej zaczęło wydmuchiwać przez bagnet. Jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego wycieku oleju i przedmuchów, głowica nie jest najprawdopodobniej pęknięta obejrzeliśmy ją z mechanikiem. Czy wina tego stoi po stronie chłodniczki oleju na filtrem bo tam było też dużo oleju, na czujniku tym pod spodem filtra, nie wiem czy z niego cieknie czy może olej naleciał z niego z góry.
Silnik 1.6d.
Proszę o pomoc. <buu>
[B4 1.6D] Wyciek oleju spod korka-przedmuchy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2012, 15:06
- Lokalizacja: dolnośląskie
1. Jak jeździ 1,6d w b4 :shock: ?
2. Skoro dmucha olejem z pod korka, to przyjrzyj się tej plastkowej "gruszcze" - separatorowi z którego wychodzi wąż odmy. Może on jest uszkodzony albo zatkany i inie upuszcza powietrza.
3. Jeśli robiłeś uszczelke a wiedziałeś że olej wydmuchuje to trzeba było sprawdzić kompresje i odrazu wymienić pierścienie na tłokach.
2. Skoro dmucha olejem z pod korka, to przyjrzyj się tej plastkowej "gruszcze" - separatorowi z którego wychodzi wąż odmy. Może on jest uszkodzony albo zatkany i inie upuszcza powietrza.
3. Jeśli robiłeś uszczelke a wiedziałeś że olej wydmuchuje to trzeba było sprawdzić kompresje i odrazu wymienić pierścienie na tłokach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2012, 15:06
- Lokalizacja: dolnośląskie
Ano jeździ jest to składak .
A ten separator to powinien być u góry pokrywy zaworów bo tam jest tylko podłączony wąż który idzie do kolektora jest on rozgałęziony bo wlot do kolektora ma dwa doloty, nie wiem może po prostu nie został założony, kupiłem te auto około dwa miesiące temu. I teraz dopiero0 zająłem się silnikiem bo zaczął gubić olej i stracił moc.
A ten separator to powinien być u góry pokrywy zaworów bo tam jest tylko podłączony wąż który idzie do kolektora jest on rozgałęziony bo wlot do kolektora ma dwa doloty, nie wiem może po prostu nie został założony, kupiłem te auto około dwa miesiące temu. I teraz dopiero0 zająłem się silnikiem bo zaczął gubić olej i stracił moc.
kilermorderca, przepraszam, namieszałem. W 1,6d nie ma separatora, dwa lata nie mam takiego auta i człoweik zapomina :oops:
Jeśli tak wygłada to jest ok http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3d9464f193
Spojrzalem do etki i separator w 1,6d nie wystepował, ale był juz w 1,6td.
Z tego co sobie przypominam to napewno w swoim 1,6d nie miałem chłodniczki olejowej :roll:
Może poprostu silnik ma już zużyte pierscienie i kompresja idzie w skrzynie korobowa i wydmuchule olej dlatego.
Jeśli tak wygłada to jest ok http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3d9464f193
Spojrzalem do etki i separator w 1,6d nie wystepował, ale był juz w 1,6td.
Z tego co sobie przypominam to napewno w swoim 1,6d nie miałem chłodniczki olejowej :roll:
Może poprostu silnik ma już zużyte pierscienie i kompresja idzie w skrzynie korobowa i wydmuchule olej dlatego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2012, 15:06
- Lokalizacja: dolnośląskie
Tak właśnie wygląda. A czy powinno wydmuchiwać olej z bagnetu po założenie oil cath tanka, czy jak są takie przedmuchy to już tak będzie robić, na to wygląda że trza zrobić remont silnika albo jakiegoś swapa. A jeszcze jedno czy powodem mogą być hydropopychacze w głowicy bo mechanik powiedział że są już trochę zużyte?
A na jakiej zasadzie miałeś zrobionego Oil tank-a ? Normalny nie powinien powodować wyrzucania oleju przez miarke, musi miec mały przepływ (cieńskie wężę, lub zbyt małoprzepływowy zbiornik) lub masz już tak duze przedmuchy.
Popychacze nie powinny mieć nic do takiej sytuacki, bo to zawory/ prowadnice musiały by być wyrobione mocno zeby kompresja aż tak uciekała. Remont nie jest chyba najlpeszym wyjsciem, bo za jego koszt kupi drugi silnik, choć nie wiadomo co sie kupi.
Jak wogóle pracuje silnik? Jak odpala? Pracuje? Jexdzi ?
Popychacze nie powinny mieć nic do takiej sytuacki, bo to zawory/ prowadnice musiały by być wyrobione mocno zeby kompresja aż tak uciekała. Remont nie jest chyba najlpeszym wyjsciem, bo za jego koszt kupi drugi silnik, choć nie wiadomo co sie kupi.
Jak wogóle pracuje silnik? Jak odpala? Pracuje? Jexdzi ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2012, 15:06
- Lokalizacja: dolnośląskie
Odpala dosyć szybko po zagrzaniu świec jak ciepły od razu. Pracuje głośno ale równo, słychać metaliczne stukanie w silniku najprawdopodobniej popychaczy, teraz po wymianie uszczelki, oleju i filtra, przyspiesza całkiem nieźle, na początku trochę nim trzęsie, przedtem na 3 biegu to trzęsło bardzo a o czwórce przy 40kmh można było zapomnieć bo tak się zachowywał jak by miał zaraz silnik wylecieć z auta , teraz niema takich problemów, spokojnie na 4 biegu można jechać od około 30kmh. Jak na razie rozpędzałem się do około 110kmh na dość krótkich odcinkach bo niema gdzie u mnie za bardzo poszaleć . Cath tank to był bidon 0.5l metalowy może i za małej średnicy rurki dałem bo wlot nie chciał za bardzo wejść na wylot z silnika.