[golf 1,6 td] amatorskie spawanie głowicy 1,6 td
tylko pytanie jakim dynamokiem bo ja kupiłem kiedyś taki za 70 zł ten z tą zapadką klik i tak szczerze powiedziawszy czort jeden wie czy te niutki tam napisane to są te co mają byćmatt1988 pisze:trepek, ja wiem że tak pisze i nigdy nie dokrecałem tak bo sie nie dało maksymalnie dokreciłem 60nm i potem 90* i wiecej sie nie dało sruby nowe
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie wiem jak w 1.6 TD ale czy blok ma otwory na śruby przewiercone na wylot? Jak nie ma to możliwe, że w tych otworach miałeś olej i nie dało się dalej dokręcać.matt1988 pisze:trepek, ja wiem że tak pisze i nigdy nie dokrecałem tak bo sie nie dało maksymalnie dokreciłem 60nm i potem 90* i wiecej sie nie dało sruby nowe
Albo nie użyłeś przyjaciela typu gaz rurka 1m <ok>
Szczerze się przyznam, że też bardzo cięzko szło ale jakoś szło. Jedyne po 1000km jak się zabierałem do dokręcania to nawet i z rurką 1m nie szło. Napierałem całym ciałem i średnio dokręcałem o 45* bo więcej już nie szło. Przy tym jeszcze tak strzelało że coś niesamowitego.
Ale przejeździłem na takiej uszczelce 1 rok, dmuchałem po 1.2 bar i uszczelka nie puściła <ok>
A śruby 10.9 z certyfikatem to praktycznie najwytrzymalszy rodzaj śrub. Czasem da się jeszcze spotkać śruby 12.9 ale bardzo rzadko je się widuje. Widziałem je raz, przy dokręcaniu głowicy w Manie i tam słusznej postury człowiek dokręcał je przy pomocy rurki 1.5m.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Bo pewnie nikt nie odsączył gniazda śruby głowicy z resztek oleju które tam spłyneły.matt1988 pisze:Ojcu kiedyś pękł blok przy dokrecaniu głowicy w 1.6d
W czasie dokręcania następuje sprężanie i w skrajnym przypadku następuje "praca" sprężonego oleju i "rozpierdziela" blok <ok> .
Dlatego nawet tak "prosta" czynność jak wymiana uszczelki pod głowicą może być opłakana w skutkach jeśli ktoś to robi bez pojęcia.
Co do dokręcania głowicy to dla 80 b3 i uszczelki elringa:
śruby powlec lekko olejem silnikowym
20nm
30nm
40nm
60nm
obrót o 90`C
obrót o 90`C i... amen
Żadnego dokręcania po określonym przebiegu... to nie jest jakiś poldek czy favoritka <ok>
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Patrique, to co podałeś to chyba dla benzyny
Śruby tak, podkładki niePatrique pisze:śruby powlec lekko olejem silnikowym
Ale to jest diesel z komorą wirową i stopniem sprężania 2 i pół raza takim, co benzyna No chyba, że założy się matalową uszczelkę (np. orginalną metalową od 1.6 TD, wersja 60KM i z katalizatorem, golf II miał takie coś) to wtedy producent zabrania dokręcania po 1000km.Żadnego dokręcania po określonym przebiegu... to nie jest jakiś poldek czy favoritka
ja będę miał śruby z silnika 1,9 ARL a tam podobno jest twardość 12 coś tam tak że albo wytargam gwint z kadłuba albo będzie gitarra
[ Dodano: 2012-05-30, 16:17 ]
uszczelka wymieniona ERLING śruby te same bo z ARL-a są za długie i narazie jest oki tylko przed założeniem czapy papierem ściernym przeleciałem powierzchnie i oby na zawsze bo i tak świetlanej przyszłości to auto mieć nie będzie bo to 1991 rok
[ Dodano: 2012-05-30, 16:17 ]
uszczelka wymieniona ERLING śruby te same bo z ARL-a są za długie i narazie jest oki tylko przed założeniem czapy papierem ściernym przeleciałem powierzchnie i oby na zawsze bo i tak świetlanej przyszłości to auto mieć nie będzie bo to 1991 rok