Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Problem z odpaleniem Silnika

ODPOWIEDZ
Black500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 maja 2012, 22:11

[B4 AAZ] Problem z odpaleniem Silnika

Post autor: Black500 » 10 maja 2012, 22:17

Witam. mam problem z odpaleniem silnika gdy dłużej postoi (np. 1h) muszę go kręcić z 5 sek. lub dłużej załapuje z oporem jak go zgaszę i znów próbuje odpalić odpala bez problemu. Ale jak dłużej postoi to znowu ma problem z odpaleniem. Co może mu dolegać. Z góry dzięki za odpowiedź

korzystałem z wyszukiwarki ale nie mogłem nic podobnego znaleźć
Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, 09:23 przez Black500, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 maja 2012, 22:22

Popatrz czy Ci nie zaciąga powietrza i sprawdz czy jest ono w przewodach paliwowych.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 maja 2012, 22:28

Szukaj wycieków na pompie.

Black500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 maja 2012, 22:11

Post autor: Black500 » 10 maja 2012, 22:42

ok jutro sprawdzę a może być jeszcze jakaś przyczyna?? Bo to w sumie z dnia na dzień się stało nie było wcześniej jakiś niepokojących objawów.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 maja 2012, 22:59

Zapowietrza się układ paliwowy, trzeba znaleźć miejsce gdzie się to robi.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 10 maja 2012, 23:21

Zdejmij osłonę od paska rozrządu i zobacz jak leży pasek na kole od pompy wtryskowej( czy leży równo czy może go ściąga). Bo jeżeli ściąga lub zaczyna ściągać to pompa nadaje
się do tulejowania.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 maja 2012, 08:30

Black500, _uwaga

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 11 maja 2012, 10:52

Sprawdz szczelność przewodów przelewowych wtryskiwaczy.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 11 maja 2012, 11:27

Najpierw zobacz, czy masz powietrze w paliwie. Ew. podociągaj delikatnie wszystkie opaski na przewodach paliwowych, tylko tak żeby nie "przegwałcić" bo wtedy będziesz musiał powymieniać opaski. Jeżeli któraś już nie trzyma to lepiej ją wymienić. Przyczyną na 99% jak wszyscy piszą jest powietrze w układzie paliwowym i dlatego paliwo się cofa i trzeba pokręcić dłużej żeby je zaciągnąć. Jeżeli nie przewody (mogą być uszkodzone także od spodu auta jak już kilku kolegów miało) to wtedy być może powietrze wpuszcza pompa wtryskowa. Pomacaj ją czy nigdzie nie jest wilgotna.

Black500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 maja 2012, 22:11

Post autor: Black500 » 11 maja 2012, 18:15

Ogólnie nie widać żeby się gdzieś pociła pompa. Pęcherzyki powietrza sa ale były i wcześniej i palił ładnie. Kolega wcześniej kazał sprawdzić czy pasek rozrządu nie zjeżdża i widzę jak to kółko od pompy i widać jak lekko na boki chodzę.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 maja 2012, 21:37

Bo jeżeli tuleje pompy się już wypracowała to na pompie oznak pocenia nie zobaczysz- bynajmniej u mnie nigdzie pompa się nie pociła a tulejować trzeba było. Pasek z koła rozrządu był zjechany kilka milimetrów. Nawet gdy odpaliłem to potrafił silnik zgasnąć, jakby ktoś prąd do elektrozaworu odłączył.
Zobacz jak pasek leży na kole i poruszaj ręką za koło czy nie wyczuwa się luzu.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 11 maja 2012, 22:02

Żeby sprawdzić luz to najlepiej byłoby zdjąć pasek rozrządu i wtedy sprawdzić luz na pompie. W przeciwnym wypadku pasek będzie trzymał i trochę kupa.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 maja 2012, 22:14

Zdjąć albo poluzować, ale samo spojrzenie na to jak leży pasek na kole rozrządu w zupełności wystarczy, bynajmniej ja tak u siebie w taki sposób stwierdziłem i się nie pomyliłem- bo po tulejowaniu pompy problem znikł :mrgreen:

Black500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 maja 2012, 22:11

Post autor: Black500 » 11 maja 2012, 22:54

Jutro spróbuje sprawdzić luz. Ale gołym okiem widać że koło chodzi jak by było scentrowane.

Naprawił sie sam i już ładnie pali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl