Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Przekażnik czasowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek2fl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2012, 23:46
Lokalizacja: Gąsocin

[B4 2.0 ABT] Przekażnik czasowy

Post autor: maciek2fl » 09 maja 2012, 14:27

Chciałbym zamontować u siebie przekaźnik czasowy do resetu ECU http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD55.pdf Czy ten przekaźnik spełni swoje zadanie w ABT. Gdzie szukać tego zasilania pamięci ECU?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 maja 2012, 15:02

Spełni zadanie, kabla masz szukać przy wtyczce ecu pod schowkiem.

maciek2fl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2012, 23:46
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: maciek2fl » 09 maja 2012, 17:06

Może wie ktoś który to kabel? Czy taki częsty reset nie ma negatywnego wpływu na ECU?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 maja 2012, 17:26

maciek2fl pisze:Może wie ktoś który to kabel?
Czerwony na pinie 2 wtyczki ECU, sprawdź czy kolor i numer pinu się zgadza bo nie gwarantuje że w niektórych rocznika nie będzie inaczej. Jeszcze można go dorwać gdy wychodzi z pinu L30 skrzynki bezpieczników ale trudno będzie zgadnąć, który to bo tam dochodzi masa czerwonych grubych kabli.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 maja 2012, 17:59

Podstawową sprawą jest dobrze podłączyć komp gazowy. Takie przekaźniki to półśrodek. Tobie jest potrzebny dobry emulator lambdy.

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 10 maja 2012, 08:17

ja mam u siebie zamontowany wyzej wyieniony przekaznik, jezdze na nim 3lata i nic sie nie dzieje

[ Dodano: 2012-05-10, 09:03 ]
pytanie do kolegow aldi, karolas123 jak pisalem wyzej mam zamontowany przekaznik do resetu ecu (pewnie dlatego ze mam I generacje lpg) i teraz pytanie, czy zostawic tak jak jest czy przerabiac na II generacje ,zaznacze ze z gazem nic sie nie dzieje spalanie w miescie 12lpg trasa 10.5lpg. I jeszcze jedno, jakie powiny byc zamontowane obowiazkowo emulatory przy I generacji lpg. Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 maja 2012, 09:45

michal84 pisze:I jeszcze jedno, jakie powiny byc zamontowane obowiazkowo emulatory przy I generacji lpg.
Przy gazie I generacji przy silniku z elektronicznym wtryskiem szczególnie ABT powinno się zamontować emulator link. Drugą opcją jest właśnie odcinanie zasilania od ECU, wadą tego rozwiązania jest kasowanie się błędów silnika więc jeśli coś niedomaga na benzynie są małe, szanse że zauważy się błąd. Chyba że przejechać się na benzynie kilka kilometrów i bez gaszenia podłączyć VAGa.

Za emulator sondy lambda do ABT wystarczyłby zwykły przekaźnik, ponieważ tutaj trzeba podać masę więc nie trzeba wydawać kasy na prawdziwe emulatory. Tutaj jest temat o taniej emulacji sondy w ABT: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... htm#440161

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 10 maja 2012, 10:19

Wielkie dzieki -aldi- za odpowiedz,fajnie pogadac z osobami znajacymi sie na rzeczy

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 maja 2012, 11:41

O ile w ABT przed 92 rokiem sprawa jest prosta bo faktycznie wystarczy emulować sondę o tyle w ABT po 92 roku na sterowniku motronic 1.2.3 sprawa juz wcale tak miło nie wygląda. Motronic 1.2.3 jest o tyle inteligentny ze po tym jak podamy mase, plus, lub odłączymy całkiem sonde nie da sie dokładnie nigdy przewidziec co zrobi ale zwyke bardzo wzbogaca mieszanke, co powoduje problemy z rozruchem na beznynie, lub rozjezdzanie mapy paliwowej. Ja polecam zastosować mały emulatorek zbudowany na ne555 który udaje pływającą lambdę lub zastosowanie gotowego emulatora, bo ten sterownik lubi sie mścic.

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 10 maja 2012, 12:02

karolas123 moje ABT jest dokladnie z lutego 92r. czyli ta bardziej skomplikowana tak i polecasz emulator? (jakiej firmy najlepiej?)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 maja 2012, 12:39

Musiałbyś podać nr sterownika zeby to ocenić np nr wsadu w kompie odczytanej vagiem albo czy masz silniczek krokowy na 4 czy 6 pin.

co do emulatorów, nie ma zbytniej roznicy wszystkie spełnia dobrze swoje zadanie
http://allegro.pl/uniwersalny-emulator- ... 62485.html
http://allegro.pl/promocja-emulator-son ... 42434.html

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 10 maja 2012, 13:12

do vaga nie mam dostepu ,ale mam silniczek krokowy na 4 piny

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 maja 2012, 14:38

Wiec daruj sobie i zaemuluj przekaźnikiem.

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 12 maja 2012, 22:35

Mam jeszcze jedno pytanie ,czy sonda emulowana na mase powinna miec wartosc 0V na lpg?, czy jakas stala swoja wartosc V ? ( lpg I generacji)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 maja 2012, 22:50

Przewod który prowadzi do komputera z sygnałem sondy powinien być zwarty do karoserii, lub klemy - akumulatora. 0V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl