[80 B4 ABT] urwana śruba przy skrzyni oraz stuki przy ruszan
[80 B4 ABT] urwana śruba przy skrzyni oraz stuki przy ruszan
Witam, przy ruszaniu na skręconych kołach w lewo słychac stuki i zastanawiam się czy to przegub i ewentualnie który L czy prawy. połozłem sie dzis pod auto śruby od sanek dokręcone ale jedna śruba w skrzyni przy przegubie wew od strony pasażera jest chyba urwana bo lata luźno i nie wiem czy to groźne. śruby nie można wyjąc ani przykręcic , co z tym fantem czynic . z góry dzieki
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Owa śruba nie jest w pobliżu przegubu, tylko przechodzi przez ten przegub i jest przykręcona do części zaznaczonej strzałką.
Powiadasz że ma gwint rozpier...niczony i można by ją było wyjąć tylko półoś przeszkadza.
Przekręć kołem tak - o 180", żeby ta półoś nie przeszkadzała i po prostu wyjmij.
Ale coś mi się zdaję że tak łatwo paluszkami jej nie wyjmiesz. Gdybyś nawet wyjął, to następna wkręcona też się poluzuje i będzie to samo .
Trzeba wyjąć toto zaznaczone na czerwono i coś postanowić, albo śmigać na 5-ciu śrupkach .
Powiadasz że ma gwint rozpier...niczony i można by ją było wyjąć tylko półoś przeszkadza.
Przekręć kołem tak - o 180", żeby ta półoś nie przeszkadzała i po prostu wyjmij.
Ale coś mi się zdaję że tak łatwo paluszkami jej nie wyjmiesz. Gdybyś nawet wyjął, to następna wkręcona też się poluzuje i będzie to samo .
Trzeba wyjąć toto zaznaczone na czerwono i coś postanowić, albo śmigać na 5-ciu śrupkach .
To wogóle nie o tą śrubę chodzi, tak jak pisałem wogóle z przegubem nie ma styczności , jest po prostu w jego poblizu wkręcona w skrzynię ustawiona prostopadle do półosi i lata luźno i mozna ją wysunac bez problemu ale wychodzi do połowy i łebkiem zawadza o półos właśnie, nie mam teraz dojscia do kanału bo bym fotke zrobił a z góry nie widac bo to od strony pasażera
Może to mocowanie rozrusznika.
U mnie też jedna śruba mocująca jest szpilką wkręcaną w kołnierz rozrusznika , a druga ma nakrętkę. Już nie pamiętam czy to gwint w kołnierzu roztrajbolony, czy też warunki konstrukcji nie pozwalają na zastosowanie drugiej szpilki .
Nie sądze żeby to była jedna ze śrub mocująca skrzynię z silnikiem .
U mnie też jedna śruba mocująca jest szpilką wkręcaną w kołnierz rozrusznika , a druga ma nakrętkę. Już nie pamiętam czy to gwint w kołnierzu roztrajbolony, czy też warunki konstrukcji nie pozwalają na zastosowanie drugiej szpilki .
Nie sądze żeby to była jedna ze śrub mocująca skrzynię z silnikiem .
Ta różowa na pewno nie trzyma rozrusznika, ostatnio jak wykręcałem rozrusznik na darmo ją odkręcałem. U mnie wyszła bez problemu nie opierając się o półoś, ale oczywiście miałem odkręconą metalową osłonę przegubu. U mnie rozrusznik trzymał się na 2 śrubach a ta różowa to wg mnie jest jedną ze śrub mocujących skrzynię. Aha i była nakrętka od strony silnika. No chyba że w B3 jest inaczej.
Na 150 % masz rację JACO80 . Tak wygląda od spodu mocowanie rozrusznika. Śruba z nakrętką to jak widać jedna z 5-ciu ( u mnie ) śrub łączących silnik ze skrzynią.
Tak więc kolega przypadkiem odkrył brak jednego mocowania. Czy to ma wpływ na stuki przy skręconych kołach ??, chyba że następne też są w podobnym stanie ?
Tak więc kolega przypadkiem odkrył brak jednego mocowania. Czy to ma wpływ na stuki przy skręconych kołach ??, chyba że następne też są w podobnym stanie ?