Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Szarpie kierownicą przy hamowaniu silnikiem.

ODPOWIEDZ
ananas

[B4 ABT] Szarpie kierownicą przy hamowaniu silnikiem.

Post autor: ananas » 12 maja 2012, 00:28

Panowanie,
poradźcie na co mogę zerknąć, jeżeli gdy jadę ponad 100km/h puszczam gaz (hamuje silnikiem) to trzęsie fajerą porządnie. To samo się dzieje, gdy wciskam sprzęgło. Żadnego szarpania nie odczuwam do kiedy trzymam wciśnięty pedal gazu - do kiedy przyspieszam, lub utrzymuje tę samą prędkość. Bardziej stawiać na zawieszenie, czy przeniesienie napędu?
W trakcie jazdy miejskiej jest wszystko ok - być może nic nie odczuwam. Jedynie na poprzecznych załamaniach asfaltu słyszę takie dość głośne pukanie. Małe nierówności zawieszenie piękne wybiera i nic mi nie przeszkadza pdczas jazdy. Tylko to trzęsienie kierownicy na trasie jest bardzo dziwne. Kiedyś już sporadycznie takie coś było, teraz się nasiliło..

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 12 maja 2012, 00:51

sciag kolo i popatrz, ale problemu szukaj w przegubach i bardziej bym stawial na wewnetrzny ewentualnie lozysko kola ale to masz latwo do wykluczenia. Zdejmij kolo poszarp piasta i zobacz czy i gdzie sa luzy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2012, 08:58

jak już kolega kroliqster, wspomniał mogą to być przeguby. Ja też miałem kiedyś podobne objawy i rozwalony był właśnie przegub wewnętrzny.

ananas

Post autor: ananas » 12 maja 2012, 17:48

A da sie jakoś łopatologicznie sprawdzić ten przegub wewnętrzny. Z zewnętrznym nie ma problemu jeżeli chodzi o sprawdzenie, ale co z wewnętrzym? Sprawdza go się tak samo? Czy może można wleźć pod samochód i ruszać półośkami - da to jakiś poglądowy wynik?

4 łożyska wymienione, wszystkie tulejki w zawieszeniu przednim + poduszki wymienione 2kkm temu. Przegub jeden wymieniony 5kkm temu.

Od pewnego dłuższego czasu czasami przy hamowaniu miałem delikatne stuknięcie - miałem wrażenie jakby całe zawieszenie się składało do tyłu, ale to nie możliwe, bo żadnych luzów nie ma w zawieszeniu ale tłumaczyło by te przeguby wewnętrzne. No i co mnie nie pokoi to czasami podczas jazdy, a najczęściej podczas hamowania silnikiem coś szura. Myślałem, że to łożysko oporowe, bo czasami pomagało na to szuranie wciśnięcie sprzęgła, a czasami nie. A sprzęgło działa idealnie do tej pory i nic się nie dzieje. Olej w skrzyni dolany, nie ma problemu z biegami. Także, Panowie, pomóżcie - powiedzcie jakiś pewny pewny sposób na sprawdzenie przegubów wewnętrznych.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2012, 18:52

Czy da się to jakoś łopatologicznie sprawdzić to szczerze mówiąc nie wiem. Ja zaryzykowałem i się powiodło :-D już jak go rozkręciłem to wiedziałem że to jest przyczyną ponieważ cały mi się w rękach rozleciał tuż po wyjęciu. W środku wszystko było zmielone - nie wiem jak auto jeździło. A że hałas w moim przypadku dobiegał bardziej z lewej strony to zacząłem o lewego no i trafiony zatopiony.

ananas

Post autor: ananas » 12 maja 2012, 19:14

PieterB, a ile czasu zajęła Ci ta operacja rozkręcenia tego przegubu? Czy ja dobrze myślę, jest to odkręcenie tych kilku śrub leżących na "walcu" tuż przy skrzyni od strony kół? Przepraszam, że tak się wyrażam, ale nie znam nazwy tej części i mógłbym coś przez przypadek źle nazwać? Czy ten "walec" na półośce powinien się ruszać? Pamiętam jak robiłem zawieszenie, i go trochę wyciągnąłem niechcący razem z półośką to ciekł tamtędy olej ze skrzyni, ale jak go dosunąłem to wróciło wszystko do normy. Podejrzewam, że to jest właśnie ten przegub.. Zgadza się?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2012, 19:28

ananas pisze:PieterB, a ile czasu zajęła Ci ta operacja rozkręcenia tego przegubu?
z półtorej godziny
ananas pisze:Czy ja dobrze myślę, jest to odkręcenie tych kilku śrub leżących na "walcu" tuż przy skrzyni od strony kół?
tak, z tym że ja wyjmowałem całą półoś chyba inaczej nie da się go wymienić
ananas pisze:Czy ten "walec" na półośce powinien się ruszać?
no u mnie latał góra-dół jak "żyd po pustym sklepie" a po wymianie już nie

ananas

Post autor: ananas » 12 maja 2012, 19:31

PieterB pisze:no u mnie latał góra-dół jak "żyd po pustym sklepie" a po wymianie już nie
Mi chodziło, czy może się ruszać wzdłuż półośki..

Ten walec o którym mówiłem to jest przegub wewnętrzny, allegro czasami pomaga zdjeciami przedmiotów :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 maja 2012, 09:42

ananas pisze:Mi chodziło, czy może się ruszać wzdłuż półośki..
Z tego co pamiętam to luz też był a po wymianie już nie.

ananas

Post autor: ananas » 13 maja 2012, 13:13

PieterB - dzięki za info.

Z racji tego, że jest niedziela to jedynie sobie pozwoliłem na krótki test na parkingu przed sklepem. Przy maksymalnym skręcie w lewo coś delikatnie stuka przy hamowaniu silnikiem. Sugeruje to przegub, ale muszę też wykluczyć wydech - poprzedni właściciel, źle go zespawał i może uderzać o osłonę termiczną przy zmianie obciążenia silnika. Ale już wiem czego się chwytać - zatem jeszcze raz dzięki.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 13 maja 2012, 13:47

kolego a sprawdz moze czy zaciski albo jazma ci sie nie rozkrecaja? tak od biedy bo kiedy jedziesz i masz wcisniety gaz to nie czujesz wiebracji ale kiedy chamujesz silnikiem tak i mowisz kiedy wcisniesz chamulec to masz/miales stukniecie sprawdz zaciski i jazma

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl