[B4 1Z] Problem z nastawnikiem !!!
[B4 1Z] Problem z nastawnikiem !!!
Posiadam AUDI B4 TDI 1993 rok silnik 1Z z nastawnikiem potencjometrycznym. Niestety miesiąc temu wyzionął on ducha.
Rodzinka z Niemiec przywiozła mi kompletną pompę wtryskową z nastawnikiem ( teoretycznie na gwarancji ) tylko pojawił się problem. Nr pompy się zgadzają ale nastawnik zamontowany w aucie ma inną wtyczkę ( 8 pionowa okrągła ) niż ten z Niemiec ( 8 pinowa ale z wtyczką prostokątną z jednej strony zaokrągloną ) .Mam jeszcze tydzień na sprawdzenie czy wszystko jest ok ale nie mogę wyszukać schematów wtyczek Czy wystarczy przełożyć wtyczkę i wszystko będzie grało ?
No i czy wszystkie piny odpowiadają za to samo tzn pin 1 w okrągłej to pin 1 w prostokątnej ?
Z góry dzięki za podpowiedzi
Marcin
Rodzinka z Niemiec przywiozła mi kompletną pompę wtryskową z nastawnikiem ( teoretycznie na gwarancji ) tylko pojawił się problem. Nr pompy się zgadzają ale nastawnik zamontowany w aucie ma inną wtyczkę ( 8 pionowa okrągła ) niż ten z Niemiec ( 8 pinowa ale z wtyczką prostokątną z jednej strony zaokrągloną ) .Mam jeszcze tydzień na sprawdzenie czy wszystko jest ok ale nie mogę wyszukać schematów wtyczek Czy wystarczy przełożyć wtyczkę i wszystko będzie grało ?
No i czy wszystkie piny odpowiadają za to samo tzn pin 1 w okrągłej to pin 1 w prostokątnej ?
Z góry dzięki za podpowiedzi
Marcin
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 16:25 przez smarcin, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Może to Ci coś pomoże https://audi80.pl/b4-1z-jak-podlaczy ... t53445.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat wtyczka nie jest tu problemem .Problem jest taki że ta pompa z prostokątną wtyczką ,ma nastawnik indukcyjny ,a w twoim aucie siedzi niezbyt udany nastawnik potencjometryczny .... i żebyś nie wiem jak ją podłączał ,to na nic się to nie zda ,bo twój komputer nie będzie chciał z nim współpracować .Szukaj nastawnika potencjometrycznegosmarcin pisze:Posiadam AUDI B4 TDI 1993 rok silnik 1Z z nastawnikiem potencjometrycznym. Niestety miesiąc temu wyzionął on ducha.
Rodzinka z Niemiec przywiozła mi kompletną pompę wtryskową z nastawnikiem ( teoretycznie na gwarancji ) tylko pojawił się problem. Nr pompy się zgadzają ale nastawnik zamontowany w aucie ma inną wtyczkę ( 8 pionowa okrągła ) niż ten z Niemiec ( 8 pinowa ale z wtyczką prostokątną z jednej strony zaokrągloną ) . Czy wystarczy przełożyć wtyczkę i wszystko będzie grało ?
No i czy wszystkie piny odpowiadają za to samo tzn pin 1 w okrągłej to pin 1 w prostokątnej ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja mam 100% sprawny nastawnik potencjometryczny ,nie ruszany z ori plombą dawki ,odkupiłem od kolegi któremu ostatnio robiłem przekładkę ,i choć rzadki to przypadek żeby ktoś przekładał jak ma sprawny ,to co rozsądniejsi tak robią ,nie czekając aż im padnie :mrgreen: .Zapraszam chętnych na PW 8-)Krzysiek 84 pisze:To już na wymarciu populacja tego typu nastawnika, koledze Łukasz 1992 tez pada nastawnik i ciężko dostac to :roll:
Na allegro nowy dziś widziałem za troche ponad 1600
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Mi nastawnik potencjometryczny robił elektronik samochodowy. Miałem taki problem, ze falowały obroty, jak jechałem i lekko ująłem noge z gazu to przestał reagować na gaz dopóki nie zszedł do wolnych obrotów. Jak był zimny to ciężko tez palił.
Od naprawy jeżdże ponad rok i nic się nie dzieje. Gość daje pół roku gwarancji. Wtedy znalazłem go na jakiejś stronie motoryzacyjnej, teraz widze, że na alledrogo też jest. Oto namiary jakby ktos potrzebował. http://oferia.pl/usluga/item777179-napr ... kcyjny-hdh
Od naprawy jeżdże ponad rok i nic się nie dzieje. Gość daje pół roku gwarancji. Wtedy znalazłem go na jakiejś stronie motoryzacyjnej, teraz widze, że na alledrogo też jest. Oto namiary jakby ktos potrzebował. http://oferia.pl/usluga/item777179-napr ... kcyjny-hdh
mesy mechaniory czasami wkladaja do wanny na 24h i pomaga na pol roku,byl ostatnio u mnie klijent z tym wynalazkiem ,nie robilem jescze potencjometrycznego ale coś tam zdziałałem :evil: ,chciał zeby z 3 miechy pojezdził ,jak narazie cisza ale mu powiedzialem zeby zbierał kase na przekladke na pierburga.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pomaga ,pod warunkiem że ścieżki jeszcze nie są skrajnie wytarte .W wannie wypłuka syf osadzony z "paliwa " na ścieżkach potencjometru i udrożni czasem zabite na maxa sitko ...A czym ludzie "poją " diesle,nie zawsze świadomie , to już miałem okazję nie raz oglądać i powiem krótko : ZGROZA :roll: Brązowy osad to pikuś ,ale miałem już okazję oglądać wnętrze nastawnika wyżarte ewidentnie przez kwas ...zapewne sprawcą był odbarwiany olej opałowy :roll: Auto przyjechało na holu ,bo nagle zgasło i już nie odpaliło ...puściły dwie blaszki w płytce nastawnika ,przeżarte przez kwasspeckom pisze:mesy mechaniory czasami wkladaja do wanny na 24h i pomaga na pol roku,