[b3 1.8 RU] nie chce się przełączyć w gorące dni
[b3 1.8 RU] nie chce się przełączyć w gorące dni
miał ktoś może taki problem? np w gorący majowy weekend moje auto zaczynało robić mi psikusy i nie przełączyło się kilka razy z benzyny na gaz. Przełączanie mam ręczne a nie że samo przy 2 tys pstyka na gaz. nigdy nie miałem z nim problemów a jeżdżę i przełączam manualnie już okrągły rok. Dziwię się bo majstry powiadają, że gaz lubi ciepło- nie sposób się nie zgodzić:) a jednak:) a jak już się przełączy raz to np. w ten sam dzień jak drugi raz chcę przełączyć to też się nie da. w chłodniejsze dni jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego,zrób inaczej,odpal auto na benzynie,może być jedna osoba do pomocy,w celu sprawdzenia,będzie łatwiej,w momencie przejście na gaz-przełączając przełącznik z pozycji benzyna-gaz,powinien dostać elektrozawór prąd,czyli miernik na styk i patrzysz,jeśli dostanie napięcie a się nie przełączy to jest walnięty elektrozawór,jeśli nie dostanie napięcie to możesz ewentualnie podmienić przełącznik lub sprawdzić instalację,połączenia kabli,myślę że zacznij od sprawdzenia elektrozaworu,przy tak starych instalacjach to pada,no i wiadomo na gazie nie będzie chodził,jeśli jest uszkodzony.
Przykładowy rysunek elektrozaworu:
Przykładowy rysunek elektrozaworu:
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dziwna sprawa u mnie w moim exB3 było odwrotnie, im zimniej tym tłoczek w elektrozaworze reduktora sklejał się bardziej i ciężej był przełączyć na gaz. W zimne dni od razu chodziłem pod maskę z kable i podawałem plus na zacinający się elektrozawór aż się otworzył. Wtedy normalnie zamykałem maskę i jechałem.
Trzeba zrobić jak koledzy wcześniej wspomnieli, sprawdzić czy pojawia się plus po włączeniu na gaz (wtedy gdy nie chce się przełączyć). Albo zacząć od obejrzenia wsuwek i podłączenia masy dla elektrozaworów bo mogło się coś naderwać.
Jak prąd dochodzi to posłuchać czy elektrozawór strzeli przy przełączeniu na gaz.
Trzeba zrobić jak koledzy wcześniej wspomnieli, sprawdzić czy pojawia się plus po włączeniu na gaz (wtedy gdy nie chce się przełączyć). Albo zacząć od obejrzenia wsuwek i podłączenia masy dla elektrozaworów bo mogło się coś naderwać.
Jak prąd dochodzi to posłuchać czy elektrozawór strzeli przy przełączeniu na gaz.