[B3 6A] Wyciek oleju i "chrobotanie"
[B3 6A] Wyciek oleju i "chrobotanie"
Klubowicze mam problem.
Może zacznę od przedstawienia sytuacji żeby nie strzelać.
Silnik jest po częściowym remoncie(jeżeli można tak powiedzieć) zrobiona głowica:wymienione zawory, uszczelniacze trzonków, szklanki, łańcuch; wymienione uszczelniacze na wale i wałku rozrządu, wymieniony rozrząd (pasek, rolka, koła zębate wału i wałka bo miały oberwane kliny po kolizji), termostat i czujnik-włącznik wiatraków w chłodnicy, czujnik ciśnienia oleju 180kPa, olej Platinum 10w40.
Silnik odpalony bez problemu, odpowietrzony, wentylatory ruszyły, ciśnienie oleju 2,5bar na jałowym, 4,5 przy 2100obr/min.
Wracając do problemu - jak w temacie mam dość duży wyciek oleju od strony rozrządu i stąd też dochodzi hałas (tak jakby coś się zacierało) ale tylko na biegu jałowym.
Obawiam się że to wałek pośredni i jego uszczelnienie jest winowajcą.
Co Wy o tym myślicie?
Pozdrawiam
Może zacznę od przedstawienia sytuacji żeby nie strzelać.
Silnik jest po częściowym remoncie(jeżeli można tak powiedzieć) zrobiona głowica:wymienione zawory, uszczelniacze trzonków, szklanki, łańcuch; wymienione uszczelniacze na wale i wałku rozrządu, wymieniony rozrząd (pasek, rolka, koła zębate wału i wałka bo miały oberwane kliny po kolizji), termostat i czujnik-włącznik wiatraków w chłodnicy, czujnik ciśnienia oleju 180kPa, olej Platinum 10w40.
Silnik odpalony bez problemu, odpowietrzony, wentylatory ruszyły, ciśnienie oleju 2,5bar na jałowym, 4,5 przy 2100obr/min.
Wracając do problemu - jak w temacie mam dość duży wyciek oleju od strony rozrządu i stąd też dochodzi hałas (tak jakby coś się zacierało) ale tylko na biegu jałowym.
Obawiam się że to wałek pośredni i jego uszczelnienie jest winowajcą.
Co Wy o tym myślicie?
Pozdrawiam
najlepiej jak bys nagral ten dzwiek chrobotnia raz mialem taka sytuacje po rozrzadzie w 6a i chrobotalo kolo posrednie z pompy oleju o metalowa oslone (ta za kolem) popuscilem srubke z obudowy i chrobotanie ustalo na forum jest gdzies fotka ktora to srobka a wyciek oleju hmmm zrzuc oslone rozrzadu i zobacz skad leje
Bez pasków jest to samo. Poluzowalem napinacz i trochę jest ciszej ale nadal coś rzęzi.
Wymienie napinacz na kolejny nowy a teraz zaczynam poszukiwania wycieku...
I znów rozebrać muszę cały przód...
[ Dodano: 2012-05-14, 17:08 ]
problem rozwiązany...
odkręciłem koło wałka pośredniego i widać na jego wewnętrznej stronie ślady po simeringu
oto sam simering
dalej odkęciłem jego obudowe i w tym momencie simering wypadł :shock:
wysunąłem lekko wałek:
i w tym momencie okrzyk "o k....a"
Wymienie napinacz na kolejny nowy a teraz zaczynam poszukiwania wycieku...
I znów rozebrać muszę cały przód...
[ Dodano: 2012-05-14, 17:08 ]
problem rozwiązany...
odkręciłem koło wałka pośredniego i widać na jego wewnętrznej stronie ślady po simeringu
oto sam simering
dalej odkęciłem jego obudowe i w tym momencie simering wypadł :shock:
wysunąłem lekko wałek:
i w tym momencie okrzyk "o k....a"
Myślę ze skoro można ja wyciągnąć i są na niej oznaczenia i numery. To pewnie gdzieś ja dostanę
[ Dodano: 2012-05-15, 15:36 ]
Słuchajcie jaka załamka!
Objechałem wszystkie sklepy motoryzacyjne w mojej okolicy i wszyscy dzwonią do serwisu VW
a tam informacja iż taka panewka nie występuje osobno tylko razem z wałkiem pośrednim.
Koszt takiej imprezy to około 1400PLN i długi okres oczekiwania na import z reich'u!
Ale wracając doznałem olśnienia... jak sprawdze to napisze
[ Dodano: 2012-05-15, 16:01 ]
Z tego co się orientuje to jest kilka silników bliżniaczych do mojego 6A : ACE, 9A, ABF.
Przeglądając katalog InterCars'u znalazłem takowe panewki ale nie jest opisane że to do konkretnego silnika.
Grzebiąc głębiej w opcjach "zastosowanie" napisane jest ze ta panewka jest stosowana w praktycznie wszystkich silnikach Audi, VW, Seat.
Czy myślicie że jeżeli kupię nawet od diesla 1.6 bedzie pasować??
Szkoda że nie ma rysunku technicznego z wymiarami.
Rzućcie okiem na katalog IC i napiszcie co o Tym sądzicie....
Będę bardzo wdzięczny :->
[ Dodano: 2012-05-15, 15:36 ]
Słuchajcie jaka załamka!
Objechałem wszystkie sklepy motoryzacyjne w mojej okolicy i wszyscy dzwonią do serwisu VW
a tam informacja iż taka panewka nie występuje osobno tylko razem z wałkiem pośrednim.
Koszt takiej imprezy to około 1400PLN i długi okres oczekiwania na import z reich'u!
Ale wracając doznałem olśnienia... jak sprawdze to napisze
[ Dodano: 2012-05-15, 16:01 ]
Z tego co się orientuje to jest kilka silników bliżniaczych do mojego 6A : ACE, 9A, ABF.
Przeglądając katalog InterCars'u znalazłem takowe panewki ale nie jest opisane że to do konkretnego silnika.
Grzebiąc głębiej w opcjach "zastosowanie" napisane jest ze ta panewka jest stosowana w praktycznie wszystkich silnikach Audi, VW, Seat.
Czy myślicie że jeżeli kupię nawet od diesla 1.6 bedzie pasować??
Szkoda że nie ma rysunku technicznego z wymiarami.
Rzućcie okiem na katalog IC i napiszcie co o Tym sądzicie....
Będę bardzo wdzięczny :->
Są 2 rodzaje:
Indeks FOTA: 07-3088 SEMI
Kod FOTA: FM-GLYCO-R
Nazwa FOTA: PAN.WALKA POSRED.
Opis FOTA: VW AUDI 0.9-2.0;1.3D,1.5D PRZOD
cena 13 zeta
Indeks FOTA: 07-3088 STD
Kod FOTA: FM-GLYCO-R
Nazwa FOTA: PAN.WALKA POSRED.
Opis FOTA: VW AUDI 0.9-2.0;1.3D,1.5D U!
cena 33 zeta
Są jeszcze panewki na tył.
Wg katalogu mają na stanie, ale osobiście jeszcze nie sprawdzałem
Indeks FOTA: 07-3088 SEMI
Kod FOTA: FM-GLYCO-R
Nazwa FOTA: PAN.WALKA POSRED.
Opis FOTA: VW AUDI 0.9-2.0;1.3D,1.5D PRZOD
cena 13 zeta
Indeks FOTA: 07-3088 STD
Kod FOTA: FM-GLYCO-R
Nazwa FOTA: PAN.WALKA POSRED.
Opis FOTA: VW AUDI 0.9-2.0;1.3D,1.5D U!
cena 33 zeta
Są jeszcze panewki na tył.
Wg katalogu mają na stanie, ale osobiście jeszcze nie sprawdzałem