[Audi 80 B3 1.8] napuchnięte węże, temperatura
[Audi 80 B3 1.8] napuchnięte węże, temperatura
Witam po długiej nie obecnosci
Kupiłem audi 80 od niemca .. dziadek 33 rocznik od nowości mial auto itp itd
Stan jak z salonu , z klimką i innymi duperelkami
Wszystko cacy ale pojawil sie juz pierwszy duzy problem...
Jadac do domu ok 30 km najpierw temp wskazywala na liczniku ok 60-65 st max .. wskaznik benzyny normalnie.
Po pewnej chwili wskaznik benzyny spadl do zera a temp podniosla sie do ok 85 st.
Wjechalem do garazu podnosze maske a tu szok ! weze od chlodnicy napecznile !!
Pierwsza mysl - uszczelka pod glowicą ..
co prawda silnik ma ciut oleju na sobie i moglem sie domyslec ale to wygladalo tak jakby dziadzius dolewajac olej nie chcacy ochlapal silnik.
Co proponujecie teraz zrobic ? Grzebac cos ?
Czy od razu auto na lawete a w pl robic glowice ?
Dziekuje z gory za wszelkie komentarze. Pozdrawiam
Kupiłem audi 80 od niemca .. dziadek 33 rocznik od nowości mial auto itp itd
Stan jak z salonu , z klimką i innymi duperelkami
Wszystko cacy ale pojawil sie juz pierwszy duzy problem...
Jadac do domu ok 30 km najpierw temp wskazywala na liczniku ok 60-65 st max .. wskaznik benzyny normalnie.
Po pewnej chwili wskaznik benzyny spadl do zera a temp podniosla sie do ok 85 st.
Wjechalem do garazu podnosze maske a tu szok ! weze od chlodnicy napecznile !!
Pierwsza mysl - uszczelka pod glowicą ..
co prawda silnik ma ciut oleju na sobie i moglem sie domyslec ale to wygladalo tak jakby dziadzius dolewajac olej nie chcacy ochlapal silnik.
Co proponujecie teraz zrobic ? Grzebac cos ?
Czy od razu auto na lawete a w pl robic glowice ?
Dziekuje z gory za wszelkie komentarze. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 maja 2012, 16:22 przez Gr3sio, łącznie zmieniany 1 raz.
zacznij od korka zbiorniczka wyrównawczego ,mozliwe ze korek nie puszcza cisnienia ,kilka razy spotkałem sie ze korek był dobry ale był tak dokręcony ze wiele nie brakowało do odkrecania go kluczem hydraulicznym tez moze byc przyczyna lub termostat
na badziewnych korkach po 10 zł myslalem ze nerwicy sie nabawie bo nie pomagala ich wymiana ,dopiero przy zakupie w aso wszystko wrucilo do normy
na badziewnych korkach po 10 zł myslalem ze nerwicy sie nabawie bo nie pomagala ich wymiana ,dopiero przy zakupie w aso wszystko wrucilo do normy
Ok lecę do sklepu !
Kupie najpierw korek , napewno to bedzie zamiennik ale "made in germany" wiec mysle ze to nie bedzie szajs.
Przejade sie troche i zobaczymy .. relacje napisze pozniej.
Wczesniej po odkreceniu korka bylo b.duze cisnienie .. ze podnioslo plyn pod sam korek i slychac bylo bulgotanie w chlodnicy. Z doswiadczenia wiem ze czasami moze i chlodnica byc nie drozna ale z czyms takim to raczej spotkalbym sie w polsce niz tutaj .. poniewaz tutaj nie zalewają wody no ale ..
tak jak pisalem wyzej .. zaczynamy od korka , jezeli nie pomoze jutro biore sie za termostat a w ostatecznosci pewnie laweta i uszczelka w pl ..
[ Dodano: 2012-05-24, 19:20 ]
a wiec tak :
pojechalem do sklepy , trasa ok 2 km .. jak sie okazalo korka nie bylo wiec postanowilem zrobic mala traskę .. zrobilem z 10 km i wrocilem do domu temp na budziku pojawila mi sie 90 i sie trzymala przez 2-3 km az spadla znow do ok 70 i tak juz zostala ..
wjechalem do garazu , podnioslem maske i weze okazaly sie "nie twarde"
hm .. wiec jezeli temp jest ok 70 czyli termostat moze byc otwarty ?
mysle jutro go kupic i szybko pomienic ... co o tym sadzicie , co szukac teraz ?
p.s. korek ogladnalem , wydaje sie ok
Kupie najpierw korek , napewno to bedzie zamiennik ale "made in germany" wiec mysle ze to nie bedzie szajs.
Przejade sie troche i zobaczymy .. relacje napisze pozniej.
Wczesniej po odkreceniu korka bylo b.duze cisnienie .. ze podnioslo plyn pod sam korek i slychac bylo bulgotanie w chlodnicy. Z doswiadczenia wiem ze czasami moze i chlodnica byc nie drozna ale z czyms takim to raczej spotkalbym sie w polsce niz tutaj .. poniewaz tutaj nie zalewają wody no ale ..
tak jak pisalem wyzej .. zaczynamy od korka , jezeli nie pomoze jutro biore sie za termostat a w ostatecznosci pewnie laweta i uszczelka w pl ..
[ Dodano: 2012-05-24, 19:20 ]
a wiec tak :
pojechalem do sklepy , trasa ok 2 km .. jak sie okazalo korka nie bylo wiec postanowilem zrobic mala traskę .. zrobilem z 10 km i wrocilem do domu temp na budziku pojawila mi sie 90 i sie trzymala przez 2-3 km az spadla znow do ok 70 i tak juz zostala ..
wjechalem do garazu , podnioslem maske i weze okazaly sie "nie twarde"
hm .. wiec jezeli temp jest ok 70 czyli termostat moze byc otwarty ?
mysle jutro go kupic i szybko pomienic ... co o tym sadzicie , co szukac teraz ?
p.s. korek ogladnalem , wydaje sie ok
No takPieterB pisze:na oko może i tak ale w nim są 2 zaworki nad i pod ciśnienia które mają za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie.Gr3sio pisze:p.s. korek ogladnalem , wydaje sie ok
wlasnie bylem w salonie "audi zentrum" i zamowilem koreczek bo nie mieli na stanie.
Będzie na jutro , skasowali 18 euro
Wiec jutro dokladnie sie zobaczy...
Jak dokrece go mocno to weze puchną, teraz jezdzilem z delikatnie poluzowanym i bylo ok.. ale bylo slychac ze cisnienie z pod niego uchodzi , slychac bylo sykanie.
Weze nagrzewaja sie poprawnie .. najpierw gorny .. po pewnym czasie jak termostat sie otworzy to i dolny jest goracy .. powiedzialbym ze oby dwa są wrecz gorące.
W zbiorniczku wyrownawczym zadnych oznak oleju, zadnych gazow na wyzszych obrotach.
Chlodnica cala gorąca..
Teraz wyciągnąłem licznik bo musze zobaczyc ten rezystorek co odpowiada za wsk.temp. i paliwa. Bo one skaczą jak chcą
Dziekuje wszystkim za komentarze
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
:shock: ja dałem u nas 2 € fakt że nie oryginałGr3sio pisze:Będzie na jutro , skasowali 18 euro
jeśli chodzi Ci o stabilizator napięcia to tak, może on za to odpowiadać a jego symbol to TCA700YGr3sio pisze:Teraz wyciągnąłem licznik bo musze zobaczyc ten rezystorek co odpowiada za wsk.temp. i paliwa. Bo one skaczą jak chcą
No wiec tak:
licznik zrobiony , przeciscilem styki i chodzi w miare ok ..
temp skacze od 70 do 100 stopni a benzyne pokazuje normalnie
czyli to sie poprawilo.
Martwi mnie jednak ze po zgaszeniu silnika slychac ze w silniku itp plyn az wrze .. slychac bulgotanie. Jutro o 12 ej zaloze nowy korek i zobacze wtedy co sie okaze ale mysle o najgorszym..
licznik zrobiony , przeciscilem styki i chodzi w miare ok ..
temp skacze od 70 do 100 stopni a benzyne pokazuje normalnie
czyli to sie poprawilo.
Martwi mnie jednak ze po zgaszeniu silnika slychac ze w silniku itp plyn az wrze .. slychac bulgotanie. Jutro o 12 ej zaloze nowy korek i zobacze wtedy co sie okaze ale mysle o najgorszym..
luk448 pisze:Gr3sio, posprawdzaj na początek termostat(lub go wyjmij i zobacz co wtedy będzie sie dzialo z temperatura) korek zbiorniczka i odpowietrz uklad.Mozesz tez zmienic płyn na nowy.To ze chlodnica jest ciepla a wrecz gorąca to dobrze ale to nie znaczy ze nie jest zamulona syfem i stad napeczniale weze.
Powiem Ci tak, ze patrzac na auto wszystko praktycznie wyglada jak nowe.
Watpie wlasnie aby chlodnica byla zamulona poniewaz niemcy zawsze wszystko robia w aso i wiem ze bylo zalewane plynem a nie np woda ..
Po kazdej przejazdzce zagladam na motor .. jest spocony w miejscu uszczelki wlasnie.
Jutro zaloze nowy korek , jezeli to nie pomoze .. dobiore sie do termostatu.. przebadam go i wtedy sie zobaczy.
Nastepnie jak cos mysle zobaczyc na pompe wody..
Bede Was na bieżąco informowal !
......................................
Nowy ori korek jest juz na swoim miejscu. Zrobilem ok 20-25 km trase .. w miescie temp max ok 93 st ale na trasie spada do ok 70 tak jakby termostat sie blokowal i nie mogl zamknac ..
Węże nie są takie pulchne jak za pierwszym razem .. są twarde ale nie tak jak byly wtedy..
Ostatnio mialem a4 co uszczelka poszla i mysle ze jestem troche przewrazliwiony tym wszytskim To jest wysokocisnieniowka wiec mysle ze ciut twarde to muszą byc
Co proponujecie ? jezdzic tak i obserowac plyn, weze, olej itp
Czy zabierac sie za ten termostat ?
Ok. Pojezdze do poniedzialku , wtorku i na tygodniu wymienie ..PieterB pisze:ja bym wymienił bo on się nie zamyka całkiem(będzie Ci przez to więcej palić), ale możesz jeszcze przez jakiś czas pojeździć i obserwowaćGr3sio pisze:Co proponujecie ? jezdzic tak i obserowac plyn, weze, olej itp
Czy zabierac sie za ten termostat ?
Ciekaw jestem czy termostat od A4 nie podejdzie ? Bo mam ori ktory kosztowal 40e. Pasowalo by pomierzyc itp .. i moze by spasował a jezeli nie to zamowie dedykowany.
Tutaj podrobki są o polowe tansze .. od 20 do 25e Wahlera np. wiec mysle ze dolozyc bo ori to ori
Jeszcze jedno pytanie.. w a4 wymienic termostat to max 10 min. jak jest w 80 bo patrzylem od gory raczej ciezki dostęp.. z tego co wymacalem to idento jak w a4 .. obudowa jest przymocowana dwoma szpilkami.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to całkiem dobra firma sam mam takiGr3sio pisze:Tutaj podrobki są o polowe tansze .. od 20 do 25e Wahlera )
jak w A4 to nie wiem ale jak u siebie mieniałem to kilka minut w sumie to zajęło od momentu spuszczenia płynu. I jest tak jak mówisz chyba dwie śrubki tylko go trzyma, jakiś czas temu robiłem i dokładnie nie pamiętam.Gr3sio pisze:Jeszcze jedno pytanie.. w a4 wymienic termostat to max 10 min. jak jest w 80 bo patrzylem od gory raczej ciezki dostęp.. z tego co wymacalem to idento jak w a4 .. obudowa jest przymocowana dwoma szpilkami.
trzeba by to sprawdzić po nrGr3sio pisze:Ciekaw jestem czy termostat od A4 nie podejdzie ?