Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Silnik - Gaśnie i/lub brak zapalic

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
JAROKRK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2012, 15:30

[ABC] Silnik - Gaśnie i/lub brak zapalic

Post autor: JAROKRK » 27 maja 2012, 15:56

Witam forumowiczów.
Mam ogromny problem z moja audiczką. Samochód posiada instalację gazową sekwencja z komputerem sirocco. Mianowicie samochód podczas jazdy potrafi zgasnąć i już nie zapali. Zdarzyło się to już kilkanaście razy. Zapala dopiero gdy wystygnie po ok 2 do 3 godzin. Zgasł mi raz jak jechałem ok 120km/h albo jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło i hamulec to zgaśnie. Również gdy sam go zgaszę to go nie mogę odpalić jak jest ciepły. Sytuacja ta nie zdarza się za każdym razem ale dość często. Czasami normalnie nim przejadę z punktu A do punktu B zgaszę i normalnie zapali. Byłem w kilku warsztatach i rozkładają ręce. Diagnoz usterki było tak dużo jak mechaników w warsztatach. Dodatkowo problem z obrotami. Mimo iż na zewnątrz jest dość ciepło to jak zapalam samochód po nocy to obroty wskakują ok 1200/1400 i w miarę nagrzania silnika spadają do ok 700. Jeden z mechaników zaproponował że to silniczek krokowy. Zmieniłem na nowy i dalej z obrotami i gaśnięciem silnika nic się nie zmieniło. Kolejny powiedział że to czujnik halla. Wymienił mi go wraz z czujnikiem prędkości obrotowej silnika i jeszcze jakimś jednym czujnikiem ( niestety nie pamiętam co to za czujnik) i też to nic nie pomogło. Dodam iż u mnie nie ma w ogóle czujnika położenia wału. Powinien on oczywiście on być ale go nie ma. Kupiłem już samochód bez podłączonego czujnika i zrobiłem nim ok 150 tys km. więc to raczej nie jego wina. Kolejny mechaniki zaproponował zmianę cewek. Oczywiście wymieniłem 3 cewki i dalej nic nie pomogło. Wczoraj wróciłem do domu i centralnie pod domem mi zgasło i już nie zapaliło. Sprawdziłem i na żadnym z kabli do cewki nie ma iskry. Moje pytanie co to może być???
Studiuję ten temat na internecie już od ok miesiąca i nic.
Cz to może być wina: modułu, czujnika temp. cieczy, kabli???
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 29 maja 2012, 17:02 przez JAROKRK, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 maja 2012, 19:28

JAROKRK, na poczatek
_uwaga
ja obstawiam czujnik hala albo moduł zapłonu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 maja 2012, 19:35

A podłączałem samochód pod komputer/skaner aby odczytać błędy? Sterownik tego silnika dosyć nieźle sobie radzi z diagnozowaniem uszkodzonych czujników.
JAROKRK pisze:Wymienił mi go wraz z czujnikiem prędkości obrotowej silnika i jeszcze jakimś jednym czujnikiem ( niestety nie pamiętam co to za czujnik) i też to nic nie pomogło. Dodam iż u mnie nie ma w ogóle czujnika położenia wału.
Na wale powinny być dwa czujniki, punktu zapłonu i obrotów. Ten drugi ciężko dostrzec bo jest w trudno dostępnym miejscu.

Obrazek

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 28 maja 2012, 21:53

a ja bym obstawiał sterownik gdzieś coś czytałem na temat nieodpalania jak jest ciepły gościu wrzucił fotkę sterownika w kilku miejscach żywica która pokrywa płytę wyglądała na zagotowaną w okolicy kondensatorów jak się niemylne.Za prace cewek na pewno odpowiada sterownik więc jak znów ci zginie iskra radził bym zlokalizować piny w kompie i sprawdzić czy na nie jest podawane odpowiednie napięcie.


Procedura sprawdzenia sterowania modułem wzmocnienia zapłonu to:

1.odłączyć złącza przy wtryskiwaczach
2.odłączyć złącze wtykowe modułu wzmocnienia zapłonu
3.podłączać lampkę próbną z diodą kolejno do styku 1,2,3,4,i 5 5-stykowego złącza i masy silnika włączając rozrusznik za każdym razem.Dioda lampki powinna migać.
4.jeśli dioda lampki nie miga,sprawdzić przewód od styku złącza do sterownika wg.schematu elektryki
5.sprawdzić czy nie ma przerwy między przewodem masy pin 3 do masy silnika
6.jeśli nie wykryto żadnej usterki,prawdopodobnie jest uszkodzony sterownik

mati052192
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 20 lut 2012, 22:04

Post autor: mati052192 » 28 maja 2012, 22:22

powiem szczerze ze mialem podobną sytuacje w passacie i okazało się ze nie miałem płynu chłodniczego ;] po po prostu silnik ściągało i nie mógł obrócić dolałem płyn i wszystko grało

[ Dodano: 2012-05-28, 22:25 ]
moze masz wypalone coś w cewce zapłonowej i jak jest zimny wszystko ok daje iskre itd a jak sie zagrzeje to nie daje iskry?

sprawdz na zimnym silniku iskrę i sprawdz na ciepłym czy jest jakaś różnica

JAROKRK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2012, 15:30

Post autor: JAROKRK » 29 maja 2012, 11:31

Plyn chlodniczy oczywiscie jest.
Tak jak napisalem w pierwszym poscie gdy mi auto zgasnie to juz nie zapali. Czasami zgasze go sam i tez nie odpali bo jest cieply. Cewki zostaly wymienione na nowe i dalej to samo. Nie ma iskry na cewkach ( na zadnej) gdy mi zgasnie.
Na zimnym silniku zawsze zapali.
Pytanie czy moze byc to jeden z czujnikow na wale tak jak we wczesniejszym poscie i schemacie?
Chodzi mi dokladnie o czujnik obrotow i czujnik punktu zaplonu.
Dzisiaj odpalajac po nocy temp. ok. 16 stopni obroty na poziomie 1400 i w miare nagrzania spadaja.
Silniczek krokowy wymienilem na nowy i dalej nic.

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 29 maja 2012, 22:17

pierwsze odpalenie po nocy normalka że będzie 1400 bo załącza się ssanie tak musi być w miarę nagrzewania obroty spadają i zmienia się pozycja krokowego na vagu poz 6 mozesz obserwować

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 29 maja 2012, 23:16

Podmień halla tego z lewej głowicy bo masz bardzo podobne objawy jak u mnie były

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 cze 2012, 22:32

Kuba988 pisze:Podmień halla tego z lewej głowicy
to raz a jak nie pomoże to tylko komp nad nogami pasażera bo on w następnej kolejności odpowiada za brak iskry ;-)

JAROKRK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2012, 15:30

Post autor: JAROKRK » 05 cze 2012, 14:38

Auto stało w serwisie ponad tydzień. Były następujące błędy:
P0203 - czujnik halla - brak sygnału
P0202 - czujnik położenia GMP - brak sygnału
P020d - sonda lambda - sygnał niezrozumiały.
Wszystkie 3 błędy wyskoczyły w tym samym czasie.
Błędy wykasowali. Przez cały tydzień pracownicy serwisu jeździli i auto im nie zgasło, zawsze nawet jak jest ciepłe zapalało. Jednak w tym tygodniu co auto było w warsztacie były dni dość chłodne i pochmurne. Nie pokazywało żadnych błędów. Sprawdzili wszystkie czujniki i powiedzieli że wszystkie są ok. z wszystkich jest sygnał.
Wiec zadzwonili iż auto jest do odebrania. Przyjechałem więc po samochodzik w bardzo słoneczny dzień i go zabrałem z warsztatu. Jednak w trakcie powrotu auto zgasło i nie zapaliło. Trzeba było odczekać ok 2 godzinek aż ostygnie i wrócić do domu. Pod domem auto mimo iż było cieple to normalnie paliło.
Zadzwoniłem do serwisu iż usterka nadal jest. Oni powiedzieli iż nic więcej nie mogą zrobić, gdyż nie wiedza co to może być.
Może ktoś ma jakiś nowy pomysł???

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 05 cze 2012, 16:01

JAROKRK, Podmień kompa bo innej rady nie ma-spisz numery i najwyżej kup używkę (koszt do 200zł) napewno na darmo tego nie zrobisz, bo najwyżej odsprzedasz później ale miałem te same objawy tylko u mnie raz iskra była a raz nie, raz na wszystkie cylindry a raz nie no i czasami auto gasło.

JAROKRK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2012, 15:30

Post autor: JAROKRK » 17 cze 2012, 18:50

Drodzy forumowicze.
Po wizytach w różnych zakładach i bezradności mechaników byłem załamany. Kiedyś przez przypadek rozmawiałem z kolegą i polecił mi ponoć bardzo dobry zakład w Krakowie. Nie mając nic do stracenia udałem się wraz z samochodem. Oto rezultaty:
następnego dnia wieczorem telefon z serwisu z informacją iż zostało wszystko przepatrzone i mają znalezione wszystkie usterki. Pytanie jakie mi zadali to czy mają zamówić nowe części (bo używek nie zakładają). Oczywiście od razu poinformowali o kosztach. Za dwa dni autko było do odbioru.
Oto wykryte usterki:
przerwa na kablu od czujnika punktu zapłonu znajdującego się na wale
załamany kabel dochodzący do modułu
na jednej z kostek brak styku
jeśli chodzi o obroty to spadnięty jeden przewód od podciśnienia.
Puki co to autkiem śmigam już czwarty dzień i wszystko jest ok.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl