Przepraszam z góry moderatorów że zakładam osobny temat, ale sprawa jest dla mnie piląca i awaryjna. Otóż wymieniłem panewkę wałka pośredniego, i jest taki problem że wg mnie nowa jest jakby za ciasna. Trzeba użyć dwóch rąk aby ręcznie przekręcić wałek za koło zębate, jedną ręką trzeba użyć sporej siły. Na pewno nie ma mowy o płynnym ruchu. Z tego co mi kilka osób mówiło, to takie pasowanie jest za ciasne. Panewka na bank oznaczona jako STD, więc nie powinna być za ciasna. Zastanawiam się czy nie jest to wynikiem porysowanej powierzchni gniazda śrubokrętem? (brawo dla tego kto to robił).
Bardzo proszę o sugestie co z tym robić, składać i liczyć że się dotrze? Kupić nową panewkę? (ale podejrzewam że z nową będzie podobnie) Spróbować zeszlifować rysy na gnieździe? Bo przecież nie wymienię bloku... Z drugiej strony fachowiec który to porysował wcześniej wstawił panewkę i to jeździło.
Jeszcze jedna sprawa: mam 5L oleju 10W40 tyle że do diesla - nie chce na nim normalnie jeździć, ale pomyślałem żeby go użyć na płukankę, przejechać z 1000 km, spuścić i nalać właściwy. Wg mnie nic się nie powinno stać, co myślicie?
[B3 1.8 PM] Zbyt ciasna panewka wałka pośredniego?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja bym spróbował wypolerować lekko tą rysę (tym bardziej, że nawet w przypadku rys na gładzi cylindra w silniku, producenci dopuszczają taką praktykę). Już w niej jednej książce nie ważne czy to w książce napraw audi 80 czy fiata 126p, spotkałem się z taką instrukcją, że nie wielkie wżery w cylindrach czy też czopach wału korbowego, można delikatnie przyszlifować papierkiem ściernym. Także wydaje mi się, że w Twoim przypadku też można by był tak zrobić.
Co do oleju silnikowego, to ja kiedyś jeździłem normalnie na 15W40 do diesli i nic się nie działo. Także podejrzewam, że taki olej ma nawet nieco lepsze właściwości smarne i konserwujące niż tradycyjny olej. Chociażby nawet ze względu pracy w uturbionym silniku.
Co do oleju silnikowego, to ja kiedyś jeździłem normalnie na 15W40 do diesli i nic się nie działo. Także podejrzewam, że taki olej ma nawet nieco lepsze właściwości smarne i konserwujące niż tradycyjny olej. Chociażby nawet ze względu pracy w uturbionym silniku.
Tych rys tam jest z 10... Zgadzam się, kupuje nową panewkę i postaram się to zeszlifować na tyle by nie było czuć rys palcem. Z dobrych wieści udało mi się sprytnym magnesem wyłowić klin z koła zębatego tak że nie muszę ściągać miski :mrgreen: Co do tego oleju to zrobię szybką płukankę, a finalnie chcę spróbować 10W60 sądzę że wyższa lepkość w temperaturze roboczej też dobrze wpłynie na ciśnienie oleju.
Jeszcze pytanie jakimi gradacjami papieru to szlifować?
EDIT:
Znalazłem coś takiego i trochę zgłupiałem:
Z tych obrazków wynika że panewki SEMI i STD mają identyczne wymiary. Więc pojawia się pytanie czym one się różnią?
Jeszcze pytanie jakimi gradacjami papieru to szlifować?
EDIT:
Znalazłem coś takiego i trochę zgłupiałem:
Z tych obrazków wynika że panewki SEMI i STD mają identyczne wymiary. Więc pojawia się pytanie czym one się różnią?