Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI (AHF) 110HP.] Ciężko pali, brak mocy.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

[TDI (AHF) 110HP.] Ciężko pali, brak mocy.

Post autor: andi77 » 29 maja 2012, 17:31

Kolega ma problem w swojej Skodzie z motorem AHF 1.9TDI 110 kucy.
Mianowicie problem polega na tym, że niezależnie od temperatury silnika auto ciężko pali (odpala dopiero po kilku obrotach). Następnym problemem (pewnie powiązanym z pierwszym) jest brak mocy.
Auto słabo przyspiesza i wcale nie czuć tych 110HP. Ciężko rozpędzić do 120km/h.
Czyżby rozrząd był przestawiony? Macie jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2012, 17:47

VAG i dawkę sprawdź. Jak dawka mała to cięzko pali i mocy nie ma.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 maja 2012, 18:03

trepek, Dawka sama mogła się przestawić? Auto niedawno przyjechało z ,,niemcowni" i nikt w kraju przy nim nie grzebał.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2012, 18:17

Sprawdź rozrząd, diagnostyka VAG, błędy.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 maja 2012, 18:34

trepek pisze:Sprawdź rozrząd, diagnostyka VAG, błędy.
Podejrzewam rozrząd. Po podłączeniu vaga pokazało błąd sporadyczny ,,różnica ciśnienia doładowania" (nie pamiętam kodu). Z drugiej strony nie powinno to mieć nic wspólnego z ciężkim paleniem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 maja 2012, 20:06

andi77 pisze:Po podłączeniu vaga pokazało błąd sporadyczny ,,różnica ciśnienia doładowania" (nie pamiętam kodu). Z drugiej strony nie powinno to mieć nic wspólnego z ciężkim paleniem.
I na pewno nie ma .Skoro żadnych innych błędów nie ma ,i auto odpala i jeżdzi ,to jak wygladają wartości w blokach mierzonych :?: dawka ,kąt wtrysku :?: itd. Wrzuć tu statyczne logi bloku 000 normalnie i w BS ,001 normalnie .Co do zamuła ,bład ciśnienia w dolocie ,swiadczy o tym że prawopodobnie przeładowuje ,z powodu stojących kierownic ,częsty przypadek ,rzekłbym nawet standard, w przypadku turbiny VNT ,no i jak przeładowuje to nie pojedzie więcej jak 120 ,awaryjny 8-) Rozrząd też powinieneś sprawdzić ,co niektórzy spece "potrafią "tak wymienić że przy sprawdzaniu ,okazuje się że jest przestawiony o ząbek :-P

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 maja 2012, 20:27

[ Dodano: 2012-05-29, 20:33 ]
MUNIOR pisze: Wrzuć tu statyczne logi bloku 000
Nie mogę wejść w bloki pomiarowe w vag 409.1
Oczywiście czyta inne parametry np. kody błędów, lecz z bloków pomiarowych nici. Przy próbie włączenia wyświetla komunikat typu... skontaktuj się z dystrybutorem.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2012, 18:14 przez andi77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2012, 20:49

MUNIOR pisze:Rozrząd też powinieneś sprawdzić ,co niektórzy spece "potrafią "tak wymienić że przy sprawdzaniu ,okazuje się że jest przestawiony o ząbek
A obok dziesiątki kresek flamastrem ;-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 maja 2012, 20:53

trepek pisze:A obok dziesiątki kresek flamastrem ;-)
Widziałem to wiele razy :shock:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 maja 2012, 21:27

trepek pisze:A obok dziesiątki kresek flamastrem
andi77 pisze:Widziałem to wiele razy
Rozrząd wymieniony na znaczki ,czy flamaster ,bedzie tak samo dobrze zrobiony,jak był ,pod warunkiem że przed wymianą był tak jak trzeba . I nikt mi nie powie że jest inaczej 8-) Koło z wałka powinno się zbijać tylko wtedy ,jak mamy podejrzenie ,lub po zdjeciu pokrywy zaworów ,pewność ,że ktoś je wczesniej żle założył ...Jak jest tak jak trzeba ,to jego zbijanie jest zbędne i do niczego nie potrzebne ...nadgorliwość czasem,a nawet często szkodzi ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2012, 21:43

A kto pisał o zbijaniu koła?
Ciach blokady, koło z tłumikiem drgań skrętnych w dół, osłony w dół, ciach nowy pasek i po robocie ;-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 09 cze 2012, 18:17

Wreszcie udało się w pełni odpalić program. W najbliższych dniach wrzucę logi statyczne.

[ Dodano: 2013-11-27, 15:21 ]
Zapomniałem napisać o efektach, więc odgrzewam kotleta.
Okazało się, że rozrząd przeskoczył, oraz wężyk od N75 jest przetarty.

[ Dodano: 2014-04-19, 19:59 ]
Nie chcę zakładać nowego tematu, gdyż problem dotyczy takiego samego auta z nieco innym silnikiem 1.9 TDI 90HP (AGR).
Kolega poprosił mnie o podpięcie interfejsu, gdyż silnik ,,kuleje", poza tym po kilku sekundach po uruchomieniu zapala się kontrolka świec żarowych.
Interfejs pokazał 2 błędy, po których skasowaniu problem z kontrolką znikną.
Po skasowaniu nie ma błędów, lecz silnik nadal chodzi kulawo.
Postanowiłem sprawdzić bloki pomiarowe... i tu zaskoczenie :roll:
Kąt wtrysku stoi ciągle na 038 i nie zmienia parametrów niezależnie od obrotów silnika... stoi na 038 jak wryty.
Myślicie, że to nastawnik :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl