[B5 1.9 AHU] Za wysokie spalanie. Dlaczego?
[B5 1.9 AHU] Za wysokie spalanie. Dlaczego?
Witam.
Piszę na tym forum, ponieważ na forum Audi A 4 nie byli w stanie mi pomóc, także proszę o wyrozumiałość.
Mój problem polega na tym, że mam spalanie na poziomie 8,5-9 litrów przy spokojnej jeździe po mieście. Jest to Audi A 4 1.9 TDI AHU 90km czyli nowsze 1z .
Wymieniłem termostat, auto dogrzewa się teraz do około 90 stopni. Wtryski były wyciągane i sprawdzane u pomopiarza. Kąt wtrysku około 58, czyli delikatnie przestawiony lecz taka różnica nie ma chyba wpływu na spalanie. Dawka paliwa ustawiona na 3,6.
Filtry powymieniane, oprócz paliwa, ale to zrobie w najbliższym czasie.
Auto nie kopci , bardzo ładnie jedzie. Ma przebieg 215 tys z książką.
Przepływka troszke niedomaga, ale to dopiero powyżej 3500 obrotów.
Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny, bo już mi ręce opadają ?
Z góry dzięki za pomoc.
Piszę na tym forum, ponieważ na forum Audi A 4 nie byli w stanie mi pomóc, także proszę o wyrozumiałość.
Mój problem polega na tym, że mam spalanie na poziomie 8,5-9 litrów przy spokojnej jeździe po mieście. Jest to Audi A 4 1.9 TDI AHU 90km czyli nowsze 1z .
Wymieniłem termostat, auto dogrzewa się teraz do około 90 stopni. Wtryski były wyciągane i sprawdzane u pomopiarza. Kąt wtrysku około 58, czyli delikatnie przestawiony lecz taka różnica nie ma chyba wpływu na spalanie. Dawka paliwa ustawiona na 3,6.
Filtry powymieniane, oprócz paliwa, ale to zrobie w najbliższym czasie.
Auto nie kopci , bardzo ładnie jedzie. Ma przebieg 215 tys z książką.
Przepływka troszke niedomaga, ale to dopiero powyżej 3500 obrotów.
Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny, bo już mi ręce opadają ?
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 11:52 przez Jack69, łącznie zmieniany 2 razy.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Obadaj wszystkie połączenia przewodów paliwowych, od baku aż po pompę. Soft nie jest modzony? Ciśnienie w pompie sprawdzane?
[ Dodano: 2012-05-31, 12:01 ]
Obadaj wszystkie połączenia przewodów paliwowych, od baku aż po pompę. Soft nie jest modzony? Ciśnienie w pompie sprawdzane?
Jakie wtryski miały ciśnienia, kiedy były sprawdzane u pompiarza?
[ Dodano: 2012-05-31, 12:01 ]
Obadaj wszystkie połączenia przewodów paliwowych, od baku aż po pompę. Soft nie jest modzony? Ciśnienie w pompie sprawdzane?
Jakie wtryski miały ciśnienia, kiedy były sprawdzane u pompiarza?
Tak logi mam zrobione.
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76014.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76015.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76016.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76017.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76018.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76019.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76020.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76014.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76015.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76016.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76017.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76018.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76019.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/Jay_Z_76020.html
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Lekko zawilgocone przewody zawsze są.Mam troche oleju w dolocie także nie wiem czy nie od tego kopcił.
Nic na pierwszy rzut oka nie rzuca się, aby coś nie działało jak powinno. Trzeba poczekać na opinię bardziej doświadczonych w tym temacie osób.Jak te logi wyglądają?
Zawsze <ok>Jacoo1995 pisze:Jest sens wyrzucać katalizator?
przepływka mocno przycina i widać przeładowanie bo max cisnienie jakie jest w mapach w ster. 18R jest ustawione 1980mbar a u ciebie jest np. 2040 mbar i trzeba sprawdzić n75 i wężyki oraz tez korekty wtrysków wg vaga grupa 013 i grupe 007 temp. paliwa , dolotu i silnika a egr zaślepiony w dwóch miejscach ? i jeszcze cały dolot masz szczelny bo często puszcza guma przy kolektorze a kat był sprawdzany czy sie zgadza w gr. 000 w MS i BS a jakieś błędy na vag-u są ??
egr musi być zaślepiony w dwóch miejscach zdjęcia audi 80 w a4 jest podobnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ad43b.htmlJacoo1995 pisze:Przepływka to wiem że do wymiany. Dolot jest szczelny. Kąt się zgadza. Na wagu nie ma żadnych błędów. Egr jest zaślepiony od strony wydechowej tylko.