za pracę wentylatorów odpowiada czujnik zamontowany w chłodnicyimbus pisze:A czy ten czujnik odpowiada rowniez za prace wentylatorow ?
[Audi 80 b4 ABK + LPG]Przerywa przy lekim dodaniu gazu
jak masz możliwość to podmień czujnik z innego auta, może ma on błędne wartości przy pewnych temp. albo nie zmieniają się odpowiednio wartości oporu.
[ Dodano: 2012-05-28, 10:14 ]
ja mam dwa czujniki niebieskie, jeden używany i jeden nowy, na nowym odpala gorzej trochę dłużej kręce niż na używanym, więc czujnik czujnikowi nie równy
[ Dodano: 2012-05-28, 10:14 ]
ja mam dwa czujniki niebieskie, jeden używany i jeden nowy, na nowym odpala gorzej trochę dłużej kręce niż na używanym, więc czujnik czujnikowi nie równy
Miałem podobne objawy z zamulaniem. U mnie rozregulowany był zapłon. Sprawdzałem na lampie i facet mówił, że jest idealnie a podjechałem do Wojtek26 i okazało się co innego. Jaką masz skrzynię i ile Ci pali :?: Mi ze srednio 9, 9 z hakiem zrezygnował litra na 100 a jazda o wiele przyjemniejsza. W trasie spokojnie jadąc nawet zejdzie do 7. Na garnku robię ponad 900 kilometrów ( ostatnio zatankowałem przy 924 a jeszcze się coś tam chlapało )
Ciężko jest znaleźć dobrego mechaniora do rozrządu / zapłonu w ABK - jednak można. Poszukaj klubowicza w swojej okolicy <ok>
[ Dodano: 2012-06-01, 10:49 ]
A naszą plagę przekaźnik 30 czyściłeś/ przelutowałeś :?: tutaj link>>> klik <<< temat - rzeka
Ciężko jest znaleźć dobrego mechaniora do rozrządu / zapłonu w ABK - jednak można. Poszukaj klubowicza w swojej okolicy <ok>
[ Dodano: 2012-06-01, 10:49 ]
A naszą plagę przekaźnik 30 czyściłeś/ przelutowałeś :?: tutaj link>>> klik <<< temat - rzeka
Witam. Pisałam w zupełnie innej zakładce.. od razu przepraszam za to, bo jeden miły Pan poinformowałam mnie że popełniłam błąd :x dopiero teraz znalazłam to co mnie interesuje,mianowicie podpowiedź względem mojego problemu. Ale do rzeczy, jestem posiadaczką audi80b4, 1.6 benzyna - gaz. Od jakiegoś czasu mam pewien problem, podczas jazdy spadały mi diametralnie obroty, mechanik wymienił najpierw kopułkę i coś jeszcze, ale nie pamiętam później świece i było wszystko dobrze.. do czasu.. kilka dni temu na pięknej prostej dodałam znacznie gaz, zmieniłam bieg i.. pedał niemalże wbiłam w ziemie a samochód hmm kolokwialnie mówiąc "zamulił" bez odzewu, obroty stały w miejscu, wręcz delikatnie spadały z racji tego że hmm w moim odczuciu nie załapywało gazu, po chwili odpuszcza i lece jak na turbo odpalaczu.. niczym Vin Diesel w szybkich i wściekłych. Byłam u mechanika, zmienił uszczelkę na silniku, trójdzielnik i kilka nieznanych mi części, uszczelniając przewody itp. i było cudownie chodzi ciuchutko, stabilnie trzyma się jezdni mMmm ale.. po kilku dniach problem z "turbo odpalaniem" powrócił.. bywają dni, że wszystko jest dobrze, a po jakim czasie problem powraca.. czy ktokolwiek ma jakiekolwiek podejrzenia względem ewentualnej usterki?:) czytałam Wasze odpowiedzi, jednakże nic mi to nie mówi, poza tym nie wiem czy mój problem tkwi w tej samej usterce.. Dodam tylko, że przeważnie problem występuje gdy temp przekracza 90 stopni i mam ok 3 tys. obrotów. Ehh z góry dziękuje za każdą podpowiedz !
Przepraszam również za tagi.. troszkę nie rozumiem w jaki sposób owe tagi formułować! )
Przepraszam również za tagi.. troszkę nie rozumiem w jaki sposób owe tagi formułować! )
Jeśli auto przyśpiesza przy ujmowaniu gazu masz niewłaściwy skład mieszanki paliwa i powietrza. Ujmując gaz tak naprawdę "wpuszczasz" mniej powietrza do silnika, stosunek paliwa do ilości tlenu zbliża się do optymalnego i auto przyśpiesza. Przy Twoich objawach najczęściej jest ona zbyt uboga w paliwo. Przyczyny mogą być różne ale przypadkowość występowania objawów wskazuje na problemy z czujnikami przepływu powietrza względnie położenia przepustnicy albo z ich instalacją. Oczywiście masz świadomość, że gaz wciskamy z wyczuciem. Depnięcie na maksa do podłogi bez "rozkręcenia" silnika może powodować podobne objawy w silnikach tej generacji.
Hmm zbyt wiele mi to nie mówi, aczkolwiek logicznie myśląc zaczynam troszkę pojmować ową zależność tlenu wobec benzyny nie ukrywam, że musiałam troszkę poczytać na ten temat, bo jestem zielona w owym temacie Tylko czy aby napewno problem tkwi właśnie w tej zależności, czytałam już na temat napięcia sondy lambda, zapłonu i regulatora ciśnienia paliwa, czujniku Halla.. w każdym przypadku objawy były analogiczne do tych które występują w mojej kochanej Andzi :-> być może to podświadomość, ale Drodzy Panowie dobrze wiecie jak to bywa w wielu warsztatach, przyjeżdza kobieta i wciskany jest kit, aby tylko zrobić, nie narobić się a dobrze zarobić :cry: dlatego chciałabym skorzystać z Waszych sugestii, aby nikt mi ciemnoty nie wcisnął :mrgreen:
Hmm czy winien owych dolegliwości w moim autku może być fakt, że zimą tego roku użyłam preparatu do benzyny STP ? Tylko czy wtedy jazda na benzynie jak i zarówno gazie byłaby tak kłopoliwa.. hmm przypomniało mi się o tym, bo koleżanki mężowi poczły wtrysku prawdopodobnie od tego..
Mimo wszystko dziękuje serdecznie za każdą odpowiedź i sugestię :mrgreen:
Hmm czy winien owych dolegliwości w moim autku może być fakt, że zimą tego roku użyłam preparatu do benzyny STP ? Tylko czy wtedy jazda na benzynie jak i zarówno gazie byłaby tak kłopoliwa.. hmm przypomniało mi się o tym, bo koleżanki mężowi poczły wtrysku prawdopodobnie od tego..
Mimo wszystko dziękuje serdecznie za każdą odpowiedź i sugestię :mrgreen:
To, że przy takim uszkodzeniu skroi Cię większość mechaników masz jak w banku. Każdy będzie wymieniał co mu do głowy przyjdzie bo oni z tego żyją. Tak jak piszesz uszkodzone mogą być różne elementy. Trzeba się bardziej przyjrzeć objawom. Spróbuj jak się już tak stanie zobaczyć czy na wolnych obrotach (bez biegu) przy podobnych obrotach do tych przy których występują objawy masz tak samo, zobacz kiedy i w jakich okolicznościach to mija, obserwuj obrotomierz - ma sygnał z czujnika Halla, zredukuj na niższy bieg, lub na wyższy i zapamiętaj co się dzieje. Napisz o wszystkim to coś wymyślimy. <osohozi>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
migotka787, miałaś zmienianą cewkę zapłonową? Bo takie objawy (szczególnie gdy silnik się nagrzeje) są objawami jej uszkodzenia.
Jak wspomnieli koledzy wyżej przyczyn może być wiele. Może któryś z czujników nie działa dobrze ( np. czujniki temperatury, czujnik położenia wału, przepływomierz).
Jeszcze się zapytam problemy występują przy jeździe na gazie czy też na benzynie?
Jak wspomnieli koledzy wyżej przyczyn może być wiele. Może któryś z czujników nie działa dobrze ( np. czujniki temperatury, czujnik położenia wału, przepływomierz).
Jeszcze się zapytam problemy występują przy jeździe na gazie czy też na benzynie?
A więc tak..
w dniu dzisiejszym zrobiłam mały test, mianowicie starałam się w momencie gdy występował problem redukować na niższy i wyższy bieg w rezultacie zauważyłam, że obrotomierz delikatnie unosi się do góry, jednakże znacznie wolniej niż wcześniej.
Po pewnym czasie "puszcza" i wszystko wraca do normy.
Ponadto problem występuje przeważnie, gdy silnik jest rozgrzany.. temp podwyższona, przeważnie miała ok 90 stopni, w dniu dzisiejszym bardzo szybko, po przejechaniu ok 5 km trzymało ok 100 stopni (płyn w normie). Mam wrażenie, że troszkę szybciej się nagrzewa, ale być może podświadomie wyszukuję objawów..
Hmm szczerze powiedziawszy, nie wiem czy wspomniana cewka była wymieniana. Z tego co się orientuje to jakaś misa czy coś w tym rodzaju i coś co jest w środku jakiś pręt czy coś w tym rodzaju.. ehh przepraszam, że nie jestem w stanie jasno sprecyzować w fachowy sposób części i dolegliwości mojego autka, ale najprościej w świecie się nie znam
Dziękuje serdecznie za każdą odpowiedz !!!
[ Dodano: 2012-06-04, 18:19 ]
Problem pojawia się przy jeździe zarówno na benzynie jak i LPG.
w dniu dzisiejszym zrobiłam mały test, mianowicie starałam się w momencie gdy występował problem redukować na niższy i wyższy bieg w rezultacie zauważyłam, że obrotomierz delikatnie unosi się do góry, jednakże znacznie wolniej niż wcześniej.
Po pewnym czasie "puszcza" i wszystko wraca do normy.
Ponadto problem występuje przeważnie, gdy silnik jest rozgrzany.. temp podwyższona, przeważnie miała ok 90 stopni, w dniu dzisiejszym bardzo szybko, po przejechaniu ok 5 km trzymało ok 100 stopni (płyn w normie). Mam wrażenie, że troszkę szybciej się nagrzewa, ale być może podświadomie wyszukuję objawów..
Hmm szczerze powiedziawszy, nie wiem czy wspomniana cewka była wymieniana. Z tego co się orientuje to jakaś misa czy coś w tym rodzaju i coś co jest w środku jakiś pręt czy coś w tym rodzaju.. ehh przepraszam, że nie jestem w stanie jasno sprecyzować w fachowy sposób części i dolegliwości mojego autka, ale najprościej w świecie się nie znam
Dziękuje serdecznie za każdą odpowiedz !!!
[ Dodano: 2012-06-04, 18:19 ]
Problem pojawia się przy jeździe zarówno na benzynie jak i LPG.
Ostatnia informacja jest najważniejsza. Problemu z zasilaniem w paliwo można narazie nie rozważać. W pierwszym momencie przy przyspieszeniu jest uboższa mieszanka i większe ciśnienie w cylidrach. To warunki w których iskra na świecach przeskakuje trudniej. Dodając do tego temperaturę objawy wskazują na cewkę WN. Zobacz jaki masz typ i spróbuj zdobyć na podmiankę do sprawdzenia. Wymienia się je bardzo łatwo i nie ma co popsuć. Jak znajdziesz tanią (ok. 50zł) i dobrą używkę warto kupić na zapas.
Cewkę też można w domowy sposób sprawdzić, trzeba wziąć spryskiwacz z wodą i spryskać przewody WN jak silnik będzie dalej normalnie pracować to są OK, potem spryskaj cewkę jak silnik będzie dalej normalnie pracować to jest OK, u mnie było takie przebicie na cewce, że silnik zgasł jak ją spryskałem.
[ Dodano: 2012-06-05, 12:41 ]
A objawem uszkodzonej cewki było szarpanie podczas jazdy w deszczu i w wilgotne dni.
[ Dodano: 2012-06-05, 12:41 ]
A objawem uszkodzonej cewki było szarpanie podczas jazdy w deszczu i w wilgotne dni.