Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b4 ABK + LPG]Przerywa przy lekim dodaniu gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 maja 2012, 17:59

imbus pisze:A czy ten czujnik odpowiada rowniez za prace wentylatorow ?
za pracę wentylatorów odpowiada czujnik zamontowany w chłodnicy

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 18 maja 2012, 16:23

Mi auto przerywało jak było wilgotne powietrze lub padało, cewka miała przebicie, radze też sprawdzić (wystarczy spryskać spryskiwaczem z wodą układ WN, przewody, cewkę) jak silnik będzie normalnie pracować to jest OK

Awatar użytkownika
imbus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2012, 22:19

Post autor: imbus » 27 maja 2012, 20:00

Koledzy sprawdzilem czujnik temp i jest odpowiednia ilosc Ohm przy danych temperaturach. Jeszcze jakies pomysly ? Przy odpietym czujniku temp (niebieskim) jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 28 maja 2012, 10:13

jak masz możliwość to podmień czujnik z innego auta, może ma on błędne wartości przy pewnych temp. albo nie zmieniają się odpowiednio wartości oporu.

[ Dodano: 2012-05-28, 10:14 ]
ja mam dwa czujniki niebieskie, jeden używany i jeden nowy, na nowym odpala gorzej trochę dłużej kręce niż na używanym, więc czujnik czujnikowi nie równy

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 01 cze 2012, 10:42

Miałem podobne objawy z zamulaniem. U mnie rozregulowany był zapłon. Sprawdzałem na lampie i facet mówił, że jest idealnie a podjechałem do Wojtek26 i okazało się co innego. Jaką masz skrzynię i ile Ci pali :?: Mi ze srednio 9, 9 z hakiem zrezygnował litra na 100 a jazda o wiele przyjemniejsza. W trasie spokojnie jadąc nawet zejdzie do 7. Na garnku robię ponad 900 kilometrów ( ostatnio zatankowałem przy 924 :-) a jeszcze się coś tam chlapało )

Ciężko jest znaleźć dobrego mechaniora do rozrządu / zapłonu w ABK - jednak można. Poszukaj klubowicza w swojej okolicy <ok>

[ Dodano: 2012-06-01, 10:49 ]
A naszą plagę przekaźnik 30 czyściłeś/ przelutowałeś :?: tutaj link>>> klik <<< temat - rzeka

migotka787

Post autor: migotka787 » 02 cze 2012, 19:50

Witam. Pisałam w zupełnie innej zakładce.. od razu przepraszam za to, bo jeden miły Pan poinformowałam mnie że popełniłam błąd :x dopiero teraz znalazłam to co mnie interesuje,mianowicie podpowiedź względem mojego problemu. Ale do rzeczy, jestem posiadaczką audi80b4, 1.6 benzyna - gaz. Od jakiegoś czasu mam pewien problem, podczas jazdy spadały mi diametralnie obroty, mechanik wymienił najpierw kopułkę i coś jeszcze, ale nie pamiętam :) później świece i było wszystko dobrze.. do czasu.. kilka dni temu na pięknej prostej dodałam znacznie gaz, zmieniłam bieg i.. pedał niemalże wbiłam w ziemie a samochód hmm kolokwialnie mówiąc "zamulił" bez odzewu, obroty stały w miejscu, wręcz delikatnie spadały z racji tego że hmm w moim odczuciu nie załapywało gazu, po chwili odpuszcza i lece jak na turbo odpalaczu.. niczym Vin Diesel w szybkich i wściekłych. Byłam u mechanika, zmienił uszczelkę na silniku, trójdzielnik i kilka nieznanych mi części, uszczelniając przewody itp. i było cudownie chodzi ciuchutko, stabilnie trzyma się jezdni mMmm ale.. po kilku dniach problem z "turbo odpalaniem" powrócił.. bywają dni, że wszystko jest dobrze, a po jakim czasie problem powraca.. czy ktokolwiek ma jakiekolwiek podejrzenia względem ewentualnej usterki?:) czytałam Wasze odpowiedzi, jednakże nic mi to nie mówi, poza tym nie wiem czy mój problem tkwi w tej samej usterce.. Dodam tylko, że przeważnie problem występuje gdy temp przekracza 90 stopni i mam ok 3 tys. obrotów. Ehh z góry dziękuje za każdą podpowiedz !

Przepraszam również za tagi.. troszkę nie rozumiem w jaki sposób owe tagi formułować! :))

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 cze 2012, 20:24

migotka787 pisze:Przepraszam również za tagi.. troszkę nie rozumiem w jaki sposób owe tagi formułować! :))
to akurat proste mniej więcej tak [B4 ABT] w Twoim przypadku powinno być [b4 ABM+lpg] i opis problemu. Jeśli oczywiście masz taki motor jak podałaś w profilu.

migotka787

Post autor: migotka787 » 02 cze 2012, 21:26

Hmm dziękuje serdecznie za pomoc :)) Hmm chyba tak, z tego co widziałam na załączonej przy rejestracji stronie ;) aczkolwiek pewności nie mam :x

Obiecuje, że następnym razem mój tag będzie prawidłowo stworzony :) bo teraz... yy.. zapomniałam początku.. ;)

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 03 cze 2012, 10:21

Jeśli auto przyśpiesza przy ujmowaniu gazu masz niewłaściwy skład mieszanki paliwa i powietrza. Ujmując gaz tak naprawdę "wpuszczasz" mniej powietrza do silnika, stosunek paliwa do ilości tlenu zbliża się do optymalnego i auto przyśpiesza. Przy Twoich objawach najczęściej jest ona zbyt uboga w paliwo. Przyczyny mogą być różne ale przypadkowość występowania objawów wskazuje na problemy z czujnikami przepływu powietrza względnie położenia przepustnicy albo z ich instalacją. Oczywiście masz świadomość, że gaz wciskamy z wyczuciem. Depnięcie na maksa do podłogi bez "rozkręcenia" silnika może powodować podobne objawy w silnikach tej generacji.

migotka787

Post autor: migotka787 » 03 cze 2012, 16:09

Hmm zbyt wiele mi to nie mówi, aczkolwiek logicznie myśląc zaczynam troszkę pojmować ową zależność tlenu wobec benzyny ;-) nie ukrywam, że musiałam troszkę poczytać na ten temat, bo jestem zielona w owym temacie :-P Tylko czy aby napewno problem tkwi właśnie w tej zależności, czytałam już na temat napięcia sondy lambda, zapłonu i regulatora ciśnienia paliwa, czujniku Halla.. w każdym przypadku objawy były analogiczne do tych które występują w mojej kochanej Andzi :-> być może to podświadomość, ale Drodzy Panowie dobrze wiecie jak to bywa w wielu warsztatach, przyjeżdza kobieta i wciskany jest kit, aby tylko zrobić, nie narobić się a dobrze zarobić :cry: dlatego chciałabym skorzystać z Waszych sugestii, aby nikt mi ciemnoty nie wcisnął :mrgreen:

Hmm czy winien owych dolegliwości w moim autku może być fakt, że zimą tego roku użyłam preparatu do benzyny STP ? Tylko czy wtedy jazda na benzynie jak i zarówno gazie byłaby tak kłopoliwa.. hmm przypomniało mi się o tym, bo koleżanki mężowi poczły wtrysku prawdopodobnie od tego..

Mimo wszystko dziękuje serdecznie za każdą odpowiedź i sugestię :mrgreen:

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 03 cze 2012, 20:32

To, że przy takim uszkodzeniu skroi Cię większość mechaników masz jak w banku. Każdy będzie wymieniał co mu do głowy przyjdzie bo oni z tego żyją. Tak jak piszesz uszkodzone mogą być różne elementy. Trzeba się bardziej przyjrzeć objawom. Spróbuj jak się już tak stanie zobaczyć czy na wolnych obrotach (bez biegu) przy podobnych obrotach do tych przy których występują objawy masz tak samo, zobacz kiedy i w jakich okolicznościach to mija, obserwuj obrotomierz - ma sygnał z czujnika Halla, zredukuj na niższy bieg, lub na wyższy i zapamiętaj co się dzieje. Napisz o wszystkim to coś wymyślimy. <osohozi>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 cze 2012, 10:49

migotka787, miałaś zmienianą cewkę zapłonową? Bo takie objawy (szczególnie gdy silnik się nagrzeje) są objawami jej uszkodzenia.
Jak wspomnieli koledzy wyżej przyczyn może być wiele. Może któryś z czujników nie działa dobrze ( np. czujniki temperatury, czujnik położenia wału, przepływomierz).
Jeszcze się zapytam problemy występują przy jeździe na gazie czy też na benzynie?

migotka787

Post autor: migotka787 » 04 cze 2012, 18:15

A więc tak..
w dniu dzisiejszym zrobiłam mały test, mianowicie starałam się w momencie gdy występował problem redukować na niższy i wyższy bieg w rezultacie zauważyłam, że obrotomierz delikatnie unosi się do góry, jednakże znacznie wolniej niż wcześniej.
Po pewnym czasie "puszcza" i wszystko wraca do normy.
Ponadto problem występuje przeważnie, gdy silnik jest rozgrzany.. temp podwyższona, przeważnie miała ok 90 stopni, w dniu dzisiejszym bardzo szybko, po przejechaniu ok 5 km trzymało ok 100 stopni (płyn w normie). Mam wrażenie, że troszkę szybciej się nagrzewa, ale być może podświadomie wyszukuję objawów..

Hmm szczerze powiedziawszy, nie wiem czy wspomniana cewka była wymieniana. Z tego co się orientuje to jakaś misa czy coś w tym rodzaju i coś co jest w środku jakiś pręt czy coś w tym rodzaju.. ehh przepraszam, że nie jestem w stanie jasno sprecyzować w fachowy sposób części i dolegliwości mojego autka, ale najprościej w świecie się nie znam :-( :-(

Dziękuje serdecznie za każdą odpowiedz !!! <piwo>

[ Dodano: 2012-06-04, 18:19 ]
Problem pojawia się przy jeździe zarówno na benzynie jak i LPG.

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 05 cze 2012, 07:31

Ostatnia informacja jest najważniejsza. Problemu z zasilaniem w paliwo można narazie nie rozważać. W pierwszym momencie przy przyspieszeniu jest uboższa mieszanka i większe ciśnienie w cylidrach. To warunki w których iskra na świecach przeskakuje trudniej. Dodając do tego temperaturę objawy wskazują na cewkę WN. Zobacz jaki masz typ i spróbuj zdobyć na podmiankę do sprawdzenia. Wymienia się je bardzo łatwo i nie ma co popsuć. Jak znajdziesz tanią (ok. 50zł) i dobrą używkę warto kupić na zapas.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 05 cze 2012, 12:40

Cewkę też można w domowy sposób sprawdzić, trzeba wziąć spryskiwacz z wodą i spryskać przewody WN jak silnik będzie dalej normalnie pracować to są OK, potem spryskaj cewkę jak silnik będzie dalej normalnie pracować to jest OK, u mnie było takie przebicie na cewce, że silnik zgasł jak ją spryskałem.

[ Dodano: 2012-06-05, 12:41 ]
A objawem uszkodzonej cewki było szarpanie podczas jazdy w deszczu i w wilgotne dni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl