Jak wielu z Nas dotknął mnie problem " mięknącego hamulca przy delikatnym dochamowywaniu"...
tu link z opisem: https://audi80.pl/b4-abk-pedal-hamul ... htm#629001
Chcę przedstawić Wam domorosły sposób na regenerację pompy hamulcowej.
Proszę moderatora o zaznaczenie tego tekstu w szczególny sposób i wymazanie tego wersu.
Jeżeli nie czujesz się na siłach/ nie masz wystarczającej wiedzy na ten temat to nie bierz się za to! Od tego może zależeć Twoje życie i osób postronnych. Po prostu kup sobie nową pompę i zamontuj ją. Droższe, ale pewniejsze :!: . Regeneracja nie daje gwarancji na naprawę pompy ani polepszenie hamulców :!:
Oto narzędzia potrzebne nam do naprawy i odpowietrzania:
1. Młotek,
2. Wiertarka lub wkrętarka,
3. Wiertełko do metalu "2",
4. Klucz 6 lub 7 do odpowietrzania po zabiegu,
5. Klucz 13 do wykręcania pompy ham.,
6. Szczypce,
7. Zestaw naprawczy do pompy ATE,
8. Płyn hamulcowy DOT 4,
9. Wyciągnięta pompa do regeneracji,
10. Mały śrubokręcik z nieostrymi rogami lub dość cienki punktak.








Ja w tą dziurkę wbiłem gwoździka lub złamane wiertelko młotkiem i podważałem, aby wyciągnąć pierścień.

1-wsza część:
Wyciągamy tłoczki nr 1 i nr 2 (zdj. powyżej) i sprawdzamy wewnątrz pompę hamulcową pod kątem zarysowań i gładkiej powierzchni
W innych przypadkach kup nową pompę i pomiń kolejne kroki :!: Tu dziękuję za radę koledze z forum Patrique

:!: :!: :!: Trzeba przed wyciągnięciem gumek zwrócić uwagą na osadzenie ich osadzenie w gnieździe i kierunek - to bardzo istotne :!: :!: :!:


:idea: Wersja 1 i tylko tą polecam
Po ściśnięciu sprężyny pokazuje się nam śrubka torx tylko, że z dziurką w środku. To trzeba odkręcić i dostajemy dobry dostęp do uszczelki problemem może być ponowne skręcenie tego do kupy. Warto poprosić o pomoc.
:idea: Wersja numer2: Hard Core - <nono>
Jeżeli nie masz tego torxa to robisz wszystko ręczni9e - uważając, aby gumka po osadzeniu siedziała na swoim miejscu, bo inaczej się odwróci i nici z naszej pracy. Uwaga na ostre krawędzie blaszki osadzającej, żeby nimi nie uszkodzić gumeczki bo grozi zakup kolejnego zestawu dla jednej uszczelki. Jeszcze musisz opanować obracającą się gumkę uszczelniającą i nie uszkodzić jej o ostrą, metalową blaszkę :!: Tu zalecam zrobienie dokładnych zdjęć przed wymianą, lub korzystać z moich dalej zamieszczonych (starałem się robić makro, ale to tylko telefon)
Tłoczek zdjęcie numer 2.
Po ściągnięciu sprężynek wymieniamy obydwa gumowe oringi ( :!: uwaga są różne :!: ). Powinny wejść dosyć znośnie - palcami.

Gumka na tłoczku nr 1 ma się rozszerzać w kierunku do sprężynki tu razem z ułożeniem
gumki na tłoczku nr 2 mają być założone szerszym od siebie z tym, że węższa gumka ma być od strony sprężynek i tego "cypelka"
Tu na zdjęciu widać wyraźnie uszkodzenie u mnie
Teraz wymieńmy gumowy pierścień na pompie:
Na sam koniec pozostaje wymiana uszczelek w plastikowym dziwnozielonym?! czopie(jakkolwiek to nazwać)
Skoro gumki wymienione i sprawdzone, to składamy. W tej kolejności:
Na deser najlepsze.
dociskając czopa wkładamy pierścień siegera (tak to się chyba nazywa) i dobijamy go młotkiem (rozsądnie i z czuciem żeby nie uszkodzić obudowy) patrząc, czy wskoczył w swoje miejsce
Jeżeli pierścień już siedzi na miejscu i wszystko OK



[ Dodano: 2011-06-25, 23:10 ]
Komentujcie, jeżeli coś jest niezrozumiałe. Postaram się wytłumaczyć.
Szczególnie dziękuję kolegom Patrique, za pomoc merytoryczną oraz szuan, za szczerą chęć pomocy, która wpłynęła na motywację... <rotfl2>