Witać, taki wątek na podyskutowanie
czy po zaślepeniu egr-a przestawialiście wartości w Ecu za pomocą Vaga?
Teoretycznie po zasepieniu egr komp nie widzi że ma mniej powietrza, bo choć teoretycznie ecu widzi że ma wiecej powietrza przepływającego przez przepływke, to mimo wszystko wydaje mu się że ma też powietrze z egr którym tez steruje. Na podstawie m.in. ilość powietrza dobiera dawke paliwa.
Co prawda nie da się wylączyc egr zwykłym kablem, ale można zmniejszyć jego uzycie , czy zmniejszacie też tą wartość?
Watek nie dotyczy samochodów po wizycie u kostrza, bo On wyłącza to programowo <ok>
[tdi] zaślepienie ERG a/i przekodowanie wartości w ECU
Ja nic nie działałem z EGR, prócz odłączenia wtyczki od N18, i widzę to tak:
- ECU widzi, że autku można zaaplikować kichawę w dolot więc puszcza sygnał na N18
- N18 mamy odłączony, więc rezultatu nie ma
- ECU cały czas analizuje wartość z przepływki, widzi że ona się nie zmienia więc albo odpuszcza, albo stara się wysterować nadal EGR'a - stety, że jest on odłączony :->
Wg. mnie to najwyżej ECU zeżre bita na nic i wsio
- ECU widzi, że autku można zaaplikować kichawę w dolot więc puszcza sygnał na N18
- N18 mamy odłączony, więc rezultatu nie ma
- ECU cały czas analizuje wartość z przepływki, widzi że ona się nie zmienia więc albo odpuszcza, albo stara się wysterować nadal EGR'a - stety, że jest on odłączony :->
Wg. mnie to najwyżej ECU zeżre bita na nic i wsio
Znalezione na forum t4 http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=4105
"Drążąc dalej temat egr. Można na VAG-u ograniczyć jego działanie,
jednak max o jakieś 10% na biegu jałowym. Efekt żaden ale EGR jest podłączony i
spaliny na postoju nie śmierdzą kwasem (tak jak z odłączonym w ogóle EGR).
Jeśli ktoś chce się pobawić:
w tym celu na VCDS wbijamy 01-engine
następnie login, podać 12233
dalej adaptacja, kanał 03
zmieniamy wartość ze 128 na max (w moim wypadku 154), dajemy test i save jeśli
sterownik zaakceptował wartość.
-----------------------------------------------------------------------
egr można sprawdzić w basic settings grupy 003
egr widać na statycznym logu po prostu będą większe wskazania przepływu powietrza a
mniejsze użycie % egr
Opis nie mój i dotyczy silnika 1Z.
Powyższy sposób jest wystarczający do poprawnego działania silnika."
"Drążąc dalej temat egr. Można na VAG-u ograniczyć jego działanie,
jednak max o jakieś 10% na biegu jałowym. Efekt żaden ale EGR jest podłączony i
spaliny na postoju nie śmierdzą kwasem (tak jak z odłączonym w ogóle EGR).
Jeśli ktoś chce się pobawić:
w tym celu na VCDS wbijamy 01-engine
następnie login, podać 12233
dalej adaptacja, kanał 03
zmieniamy wartość ze 128 na max (w moim wypadku 154), dajemy test i save jeśli
sterownik zaakceptował wartość.
-----------------------------------------------------------------------
egr można sprawdzić w basic settings grupy 003
egr widać na statycznym logu po prostu będą większe wskazania przepływu powietrza a
mniejsze użycie % egr
Opis nie mój i dotyczy silnika 1Z.
Powyższy sposób jest wystarczający do poprawnego działania silnika."