[B4 1Z]Dziwny gwizd T2 na ciepłym
[B4 1Z]Dziwny gwizd T2 na ciepłym
Witam, pojawił mi się dosyć poważny problem, wczoraj jechałem przez chwilę dosyć szybko ok. 170km/h po czym zauważyłem że zaczęła mi świszczeć turbina, zawsze było słychać na zimnym i był to gwizd, teraz jest to słyszalne na ciepłym, cały czas jak turbo pompuje i jest to bardziej mechaniczny świst, jak turbiny samolotu. Pierwsza myśl dziura w dolocie, ale nic nie kopci (ostatnio zatkałem egr) nie odczuwam spadku mocy, wirnik sprawdziłem od strony dolotu i nie jest zaolejone, ma jakieś 2mm luzu i raczej nie zawadza o ścianki. Dodam że wcześniej nie chciał za bardzo przyspieszać powyżej 3,5tys. Nagrałem dyktafonem jak to świszczy, słabo słychać ale zobaczcie:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A przy 4 tys .przyspiesza :?: :roll: piłujesz ten 20 letni silniki praktycznie do max obrotów i szybkości i chciałbyś żeby jeszcze przyspieszał :?: :shock: proponuje zmienić tdi na benzynkę , ta na pewno będzie jeszcze przyspieszać powyżej 3,5 -4 tysmaqubis pisze:Dodam że wcześniej nie chciał za bardzo przyspieszać powyżej 3,5tys
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A czym? Sama blaszka? Dodaj jeszcze silikon wys. temp. bo blaszka mogła się od temp lekko wygiąć i powietrze gdzieś uchodzi.maqubis pisze:ostatnio zatkałem egr
A Tobie Mariusz nie przyśpiesza przy 3500 rpm? Mi praktycznie jednostajnie ciągnie od 2500 do 4300 rpm... A później zmiana biegu przy sprincieMUNIOR pisze:piłujesz ten 20 letni silniki praktycznie do max obrotów i szybkości i chciałbyś żeby jeszcze przyspieszał
Właśnie wróciłem z przejażdżki i jednak turbina dosyć późno wstaje, w poniedziałek rozbieram wszystko i sprawdzę dokładnie, mam nadzieje że to tylko dziura bo gwizda przeraźliwie. Fakt dałem same blaszki, dzięki za wskazówkę. Bez przesady do 4-4,2tys. obr powinien równo ciągnąć, a ja od 3,5tys mam dosyć duży spadek mocy, benzyne też mam więc jak coś to mogę się wyżywać więc spokojnie
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Przy dobrze dobranym dynamicznym kącie wtrysku obroty nie są szkodliwe dla silnika, EGT będzie rozsądne a naprężenia w układzie korbowo tłokowym również są znikome (jeśli wszystko pracuje tak jak trzeba co podkreślam a wtrysk paliwa wykonywany jest w "rytm" ruchu tłoków).
Bardziej zabójczy dla silnika jest wczesny kąt wtrysku co powoduje wysokie EGT oraz dodatkowo niepotrzebne naprężenia.
A najgorsze jest to jak się ma dużo NM przy niskich obrotach. Duże obciążenia dla panewek i sworznia w tłoku, przedwczesne zużycie i praca tłoka z nieznaczną mimośrodą czyli w poziomie -> a więc zużycie pierścionków i gładzi bloku, jajowatość tłoku.
Dlatego nie lubię VNT Z resztą ostatnio spotkałem się z informacjami, że WG znowu wraca do łask
Bardziej zabójczy dla silnika jest wczesny kąt wtrysku co powoduje wysokie EGT oraz dodatkowo niepotrzebne naprężenia.
A najgorsze jest to jak się ma dużo NM przy niskich obrotach. Duże obciążenia dla panewek i sworznia w tłoku, przedwczesne zużycie i praca tłoka z nieznaczną mimośrodą czyli w poziomie -> a więc zużycie pierścionków i gładzi bloku, jajowatość tłoku.
Dlatego nie lubię VNT Z resztą ostatnio spotkałem się z informacjami, że WG znowu wraca do łask
a mam jeszcze pytanie, w innym topiku kolega proponuje filtry paliwa bez tej nakrętki jak jest w oryginale, więc czy taki pp838 który nie jest dedykowany do tdi będzie pasować? tzn. czy to nie wpłynie na pracę silnika? Nie chcę dedykowanego bo mi tam gdzies powietrze ciągnie, przy tym dużo mniejsze prawdopodobieństwo.
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
pp838 jest do vw 1.3d, 1.6d, 1.6td, 2.4d do fordów 1.8d i td
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
pp838 jest do vw 1.3d, 1.6d, 1.6td, 2.4d do fordów 1.8d i td
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
odgrzewam mój temat bo dalej nie rozwiązałem mojego problemu, niestety uszczelki koło EGR mam szczelne. Dzisiaj zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania i szok, turbo pompuje ok. 1,3 bara a nie jedzie jak wcześniej tzn. dużo później wstaje turbo, Dlaczego nie wchodzi w notlauf? Komp od Kostrza i według niego ciśnienie miało być ok. 1 bar ale jakie było to nie wiem.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo na chipowanym kompie nie wejdzie ,nawet jakby jakimś cudem nadmuchało 2 bary :mrgreen: Rusz głową i pomyśl dlaczego ,bo nie chce mi się tłumaczyć 8-) A doładowanie zobacz jakie ''widzi'' komp ,bo nawet na boschu będzie widaćmaqubis pisze:turbo pompuje ok. 1,3 bara a nie jedzie jak wcześniej tzn. dużo później wstaje turbo, Dlaczego nie wchodzi w notlauf? Komp od Kostrza i według niego ciśnienie miało być ok. 1 bar ale jakie było to nie wiem.
mam wskaźnik ciśnienia doładowania auto gauge, w miare dobrze pokazuje, zmostkowałem dzisiaj niebieski i czerwnony wężyk, teraz pompuje 0,6 bara więc wężyk do map sensora odpada. Munior, mówisz żeby sprawdzić jakie ciśnienie widzi komp, skoro po zmostkowaniu ciśnienie się ustabilizowało to mi to wygląda na zawór N75, dobrze myślę?. Staram się wydedukować co jest przyczyną, tdika dopiero się uczę Acha i dodam jeszcze że WG chodzi płynnie i nie zacina się.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Dzięki ale do VAGa teraz nie mam dostępu, sprawdziłem dzisiaj zaworek N75, tzn. pod dolny króciec czyli od ciśnienia turbo podpiąłem sprężarkę, odpaliłem samochód i pomimo dużo wyższego ciśnienia zaworek się nie otwiera co by wskazywało własnie powód przeładowania, tylko czy ta metoda jest prawidłowa? nie znalazłem nigdzie żeby ktoś tak to robił :mrgreen: A właśnie, czy przez N75 turbo może późno wstawać?
[ Dodano: 2012-06-17, 17:24 ]
odgrzebie mój temat, więc wymieniłem n75, ciśnienie teraz nie przekracza 1,1 bara ale jest niestabilne, na wyższych obrotach 0,9 bara, dalej turbo późno wstaje i jęczy na wysokich. Dzisiaj pogazowałem na wolnych znajomy wypatrzył dymek i zakopcony korektor wydechowy więc przyczyna znaleziona. Pech chciał że uszczelka i zaworek uszkodziły się w tym samym czasie :-x
[ Dodano: 2012-06-17, 17:24 ]
odgrzebie mój temat, więc wymieniłem n75, ciśnienie teraz nie przekracza 1,1 bara ale jest niestabilne, na wyższych obrotach 0,9 bara, dalej turbo późno wstaje i jęczy na wysokich. Dzisiaj pogazowałem na wolnych znajomy wypatrzył dymek i zakopcony korektor wydechowy więc przyczyna znaleziona. Pech chciał że uszczelka i zaworek uszkodziły się w tym samym czasie :-x