Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4]Opis instalacji sterownika centralnego zamka z pilota

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 06 cze 2012, 05:51

To jak koledzy bedzie ktorys pasowal czy nie?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 06 cze 2012, 16:17

neoxpl, Szukaj sterownika z takim schematem podłączenia sterowania <ok>
Obrazek

[ Dodano: 2012-06-06, 16:21 ]
neoxpl, Zwróć uwagę na te nożyczki... trzeba przeciąć kabel sterujący i podpiąć się ze sterownikiem.
Tylko audi i mercedes ma takie rozwiązanie w pneumatycznych zamkach (sterowanie na jednym kablu).
Pozostałe mają sterowanie dwoma oddzielnymi kablami do których podejdzie każdy sterownik obsługujący długi impuls.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 06 cze 2012, 18:19

Aaa w końcu zrozumiałem :) dzięki za pomoc. No to szukam innych :/ Może ktoś poleci mi jakiegoś z Allegro który będzie działał i kosztował w granicach 60zł??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2012, 18:48

andi77 pisze:[Bierzesz pod uwagę, że centralny w A 80 jest sterowany zmiennym impulsem na jednym kablu?
tak, sam niedawno podłączałem u siebie :-P
Można się wpiąć w sterowanie od klapy bagażnika gdzie jest właśnie sterowanie dwoma - i nawet nie trzeba ciąć żadnych kabli a czas sterowania wystarczy 0.7 sek. Tak doradził mi kolega Aldi u działa dobrze.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 06 cze 2012, 19:07

PieterB, W B3 nie wepniesz się w sterowanie z klapy... gdyż takowego nie posiada.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2012, 19:17

A tak faktycznie :oops: nie popatrzyłem że kolega ma b3

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 06 cze 2012, 19:19

neoxpl, Proponuję sterownik ,,BX'... np. BX 50 ;-)
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... wnik+bx+50

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 06 cze 2012, 20:09

Dzięki to zamawiam :)

Awatar użytkownika
Driver-
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2010, 23:38
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: Driver- » 21 cze 2012, 02:21

Kolega aldi wykonał kawał dobrej roboty umieszczając opis, ale jest pewne "ale". Chodzi o rozdzielenie kierunkowskazów diodami ZENERA. Diody zenera są diodami stabilizacyjnymi i do takiego zastosowania się nie nadają. Jeśli ktoś chce zastosować diody, zamiast przekaźników, to powinien dać diody prostownicze krzemowe lub schottkiego. Diody powinny być o prądzie przewodzenia wielokrotnie większym niż wynikało by z mocy żarówek. Moc żarówek podawana jest dla gorącego włókna, natomiast włókna zimne mają 7x do 10x mniejszą oporność, więc prąd i moc proporcjonalnie większe. W najlepszym razie dwie żarówki 21W/12V i jedna 5W/12V przed pełnym rozgrzaniem pobiorą w impulsie ~28A, prąd ten wraz z rozgrzewaniem się żarówek maleje, aż do momentu kiedy żarówki zaświecą pełnym światłem. Diody o mniejszym prądzie przewodzenia mogą w takim przypadku się przepalić. Z powodzeniem można zastosować dostępne diody STPS1045D lub podobne, włączając je odpowiednio z tym schematem. Na schemacie nie podałem kolorów kabli, bo to zostało już opisane, chodzi tylko o zasadę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 cze 2012, 22:22

Dzięki za uwagę co do doboru diod (moja wiedza na temat elementów elektronicznych jest bardzo słaba).
Poprawiłem opis na pierwszej stronie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zibi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:55
Lokalizacja: kalisz

Post autor: zibi77 » 28 paź 2012, 21:21

Super opis. Bez problemu amatorsko można było podłączyć i działa bezproblemowo. Moja centralka to RTX SE2 (nie mam alarmu). Pozdrowionka dla autora <ok>

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 29 paź 2012, 11:22

a czy takie coś
http://allegro.pl/klucz-pilot-sterownik ... 28666.html da się do pneumatycznego zamka w b3 podłączyć ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2012, 12:05

krs pisze:a czy takie coś
http://allegro.pl/klucz-pilot-sterownik ... 28666.html da się do pneumatycznego zamka w b3 podłączyć ??
Wg. opisu na aukcji powinno się (jest impuls 3 sekundy oraz wyszczególnione sterowanie pneumatycznym zamkiem).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 paź 2012, 16:10

aldi pisze:
krs pisze:a czy takie coś
http://allegro.pl/klucz-pilot-sterownik ... 28666.html da się do pneumatycznego zamka w b3 podłączyć ??
Wg. opisu na aukcji powinno się (jest impuls 3 sekundy oraz wyszczególnione sterowanie pneumatycznym zamkiem).
Ale to i tak jest kupowanie na pałę "kota w worku" bo jest kilka odmian pneumatyki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2012, 16:55

Jarewa pisze:
aldi pisze:
krs pisze:a czy takie coś
http://allegro.pl/klucz-pilot-sterownik ... 28666.html da się do pneumatycznego zamka w b3 podłączyć ??
Wg. opisu na aukcji powinno się (jest impuls 3 sekundy oraz wyszczególnione sterowanie pneumatycznym zamkiem).
Ale to i tak jest kupowanie na pałę "kota w worku" bo jest kilka odmian pneumatyki
Wystarczyłby sygnał 3s bo sterowanie pneumatycznym zamka można by dorobić dwoma przekaźnikami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl