Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM 89r] Twardy i miękki pedał gazu.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
napoleon1111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33

[80 B3 1.8 PM 89r] Twardy i miękki pedał gazu.

Post autor: napoleon1111 » 06 cze 2012, 20:56

Witam wszystkich

Mój problem polega na tym że podczas jazdy kiedy wcisnę pedał gazu do dechy po upływie 2-3 sekund pedał gazu z twardego mięknie a jego skok robi się większy a po tym po przejechaniu tak 20-30m znowu twardnieje. Nie robi się tylko wtedy tak gdy gaz dodaje się pomału nie gwałtownie. Kiedy pedał gazu jest miękki zauważalny jest nie duży spadek mocy dzieje się tak na Pb i LPG. Silnik pracuje normalnie obroty nie skaczą, jedynie co to raz na 20 odpaleń silnik szarpie na benzynie gdy zimny ale to może być spowodowane ciągłą jazdą na LPG.
Wymienione jest prawie wszystko czyli: czujnik temp., kopułka, paluch, kable zapłonowe, sonda lambda, świece zapłonowe.

Odłączałem sondę a nawet wyjąłem filtr powietrza i nic, nie próbowałem tylko masować sondy. Dodam tylko że spalanie na LPG wydaję się być w normie na Pb nie sprawdzałem.

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 06 cze 2012, 21:20

napoleon1111, Podejrzewam, że silniczek krokowy powoduje takie objawy... (nawet niesprawny czujnik temperatury powietrza dolotowego potrafi robić takie figle).
Zacznij od podpięcia VAG-a ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 cze 2012, 22:29

andi77 pisze:Zacznij od podpięcia VAG-a
W PM vag? po ilu dziś jesteś?
andi77 pisze:silniczek krokowy
I jeszcze to :shock: wstyd dosłownie.

Awatar użytkownika
waldi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: waldi23 » 07 cze 2012, 09:41

Może zacznij od sprawdzenia linki od pedału gazu 8-)

napoleon1111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33

Post autor: napoleon1111 » 07 cze 2012, 11:21

Nie posiadam VAG-a na LPG mam śrubę zamiast silniczka krokowego a jak chodzi o nastawnik przepustnicy to wymieniłem całość razem z przepustnicą i wtryskiem. Ale jestem prawie pewny że problem pojawił się wcześniej zanim cokolwiek zacząłem wymieniać, pamiętam że wcześniej pedał był twardy tylko na zimnym silniku lub po zgaszeniu i ponownym zapaleniu tylko nie za każdym razem potem miękł i już nie twardniał a linka od gazu jest 100% sprawna.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 cze 2012, 16:41

No ale w naszych zaawansowanych silnikach sterowanie gazem to układ -pedał-linka- mechanizm przepustnicy, moze wiec w nim coś się zacina pod wpływem temp. lub coś podobnego. Dla mnie linka jest za słaba naciagnięta. Jak mówisz ze jest spadek mocy to ja miałem podobnie - linka przy samej przepustnicy nie była naciągnieta dobrze wiec nawet jak dawałem gaz do dechy to przepustnica była otwarta góra w 80%. Mały patent na końcu linki i wróciło do normy.

napoleon1111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33

Post autor: napoleon1111 » 08 cze 2012, 08:50

To nie linka ja mam takie wrażenie jak przycisnę gaz do dechy to tak jakby dostawał za małą dawkę gazu lub za dużo dawki powietrznej.

[ Dodano: 2012-06-08, 18:47 ]
Trochu grzebałem dzisiaj w aucie i znalazłem urządzenie na którym pisze system kontroli sondy lambda, podejrzewam że ta czerwona dioda która znajduje się z tyłu urządzenia powinna chyba świecić a u mnie niestety nie świeci w dodatku po odłączeniu tego urządzenia nie nastąpiła żadna reakcja silnika, z tego co czytałem o tym urządzeniu to ono szczytuje dane z sądy i ustawia dawkę gazu ma też przewód idący do czujnika położenia przepustnicy, być może to to urządzenie jest felerne a jego uszkodzenie powoduje że komputer sam próbuje ustalić sobie dawkę paliwowo-powietrzną przez co też ma wpływ na twardość pedała gazu.

Obrazek

Zdjęcie przedstawia ustawienie mojego urządzenia, pamiętam też że sondę maiłem wcześniej odłączoną ale teraz kupiłem nową i podpiłem. Co by było gdybym ustawił to urządzenie na na podpiętą sondę (bo z widać na zdjęciu sonda powinna być odłączona) i ją podpiął . Jeszcze chciał bym wiedzieć cy moja sonda ma 5V czy 1V mogę tylko powiedzieć że kupiłem oryginalną boszowską i zapłaciłem za nią mniej więcej 130zł.

Z góry wielkie dzięki za pomoc!!! Czekam na odpowiedz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2012, 20:18

Sonda ma 1V. Ustaw na masę czyli "5".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl