Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] pomoc przy ustawieniu stag 200

Wszystko co związane z LPG
konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

[B4 ABK] pomoc przy ustawieniu stag 200

Post autor: konradnutlok » 06 cze 2012, 15:31

Witajcie. W najblizszym czsie mam zamiar załozyc instalacje stag200 a bingo s4 wyjac i potrzebuje pomocy:
1. jakie dobrac dysze
2. jak poustawiac tu Obrazek
3. lepiej wiercic kolektor czy kupic takie cos http://allegro.pl/7-podstawki-adaptery- ... 42453.html

bo z sekwencja mam do czynienia pierwszy raz i prosze o wyrozumiałosc i pomoc

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 07 cze 2012, 14:46

konradnutlok pisze:1. jakie dobrac dysze
Obrazek
konradnutlok pisze:3. lepiej wiercic kolektor czy kupic takie cos http://allegro.pl/7-podst...2401042453.html
Z tego co czytałem to te podstawki są gorszym rozwiązaniem ponieważ wydłużają opóźnienie wtryskiwacza LPG. Ale najlepiej zapytaj tutaj: http://lpg-forum.pl

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 cze 2012, 15:26

Napisz jaki masz reduktor i wtryskiwacze.

Jak wtryski masz valteki (i tym podobne) to proponowałbym dysze w okolicy 1,8-2mm później ciśnieniem będziesz mógł podgonić ewentualnie.
Dysze najlepiej dobierać przez zakładanie ich i sprawdzanie czasu wtrysku gazu. Powinien być jak najbliższy czasowi benzyny oraz nie być na granicy możliwości wtryskiwacza.

Podstawki ponoć w niektórych przypadkach pogarszają pracę na benzynie, szczególnie nierozgrzanego silnika.

Ad2. Ustawienia mogą być, ewentualnie próg V sygnału obrotów bym delikatnie podniósł gdy będziesz podłączał do cewki.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 08 cze 2012, 02:06

reduktor scorpion wtryski magic jet
dysze jakie maja byc w zestawie maja 3mm bo kupuje to wszystko uzywane i czy dobrym pomysłem byłoby zalutowanie dysz cyna i ponowne nawiercenie odpowiednich otworów?? bo planowałem na poczatek dac 2mm ale oczywiscie to bedzie metoda prób i błedów i nie chce marnowac na darmo dysz.

A czy za kazdym razem ustawiajac mape gazu musze ja kasowac i potez zbierac ponownie podczas jazdy np. po zmianie dysz???

Czy jak zaczne kalibracje całego sterownika to potem musze zakonczyc "STOP'em"?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 cze 2012, 07:09

Jeżeli masz mosiężne dysze to spokojnie można zalutowywać i rozwiercać. Tylko należy pamiętać o dokładnym oczyszczeniu i stworzyć dobrą bazę do wiercenia (trochę cyny wejdzie). Lepiej zdjąć uszczelki i operację wykonać małym palnikiem na gaz z butli (gwarancja równomiernego dogrzania).

Mapy trzeba ustawiać po każdej zmianie w ustawieniach w sterowniku oraz ingerencji w osprzęt (dysze, listwa, parownik). Kasuje się wtedy obie mapy i w jak najbardziej zbliżonych warunkach pracy tworzy nowe.

Autokalibrację sterownik wykonuje na Twoje polecenie i sam ją kończy.
Pojawi się wówczas komunikat o konieczności ustawienia nowych map.

Co do dysz (2mm) to raczej dobry pomysł. Ciśnienie daj 1,0 - 1,1. No i zobacz jak się to wszystko ułoży.

Dobrze byłoby wiedzieć ile ten sprzęt ma nalatane. Reduktor może nie trzymać ciśnienia (ale to kwestia kupna zestawu naprawczego).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 cze 2012, 12:10

Przy doborze dysz nie trzeba koniecznie zbierać i ustawiać całej mapy. Wystarczy po autokalibracji czy kalibracji ręcznej porównać czasy wtrysku benzyny i gazu na biegu jałowym jeśli będę OK (czas wtrysku gazu bezpiecznie wyższy niż najniższy czas obsługiwany przez wtryskiwacz i czas wtrysku gazu zbliżony do benzyny, można popatrzeć ma mnożnik czy zaczyna się między 1 a 1,3). Wtedy można zbierać te mapy albo ustawiać podczas jazdy przełączając benzyna-gaz-benzyna i patrząc na czasy wtrysku benzyny.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 08 cze 2012, 15:11

ok dzieki panowie za pomoc jak cały zestaw przyjdzie to bede montował i podrzyce screeny
Francis1982 pisze:Dobrze byłoby wiedzieć ile ten sprzęt ma nalatane. Reduktor może nie trzymać ciśnienia (ale to kwestia kupna zestawu naprawczego).
Podobno reduktor był niedawno regenerowany ale jak to poskładam i zaczne ustawiac to wszystko bede wiedział narazie pozostaje mi cieszyc sie jazda na 30mm mikserze :mrgreen:

[ Dodano: 2012-06-16, 17:47 ]
Panowie jest problem mam wtryski magic jet a w programie nie ma ich do wyboru co mam wybrac ?
Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 cze 2012, 21:38

Wybierz matrix'a albo valtek 2Ohm

Wierciłeś już kolektor? W tym temacie masz jak powinien wyglądać dobrze nawiercony. W ABK jak źle to wykonasz to będziesz miał problemy z nierówną pracą silnika na obrotach biegu jałowego.
https://audi80.pl/-b4-abk-lpg-sekwen ... htm#535286

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 19 cze 2012, 00:15

nie bede wiercił, kupie sobie takie cos
http://allegro.pl/7-podstawki-adaptery- ... 42453.html
mam nadzieje ze to nie pogorszy pracy na pb

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 19 cze 2012, 12:08

Nie powinno ale zrobi ci się niezła ciasnota. I tak musisz wywiercić otwór w kolektorze przy przepustnicy dla wężyka informującego jakiś MAP czujnik (tak u mnie było napisane). Informuje on sterownik gazu o aktualnym podciśnieniu w kolektorze ssącym.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 20 cze 2012, 01:46

A ja miałem dać trojnik pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym przecież tam będzie podcisnienie takie samo bo też miałem pomysł podpiac się między serwo a kolektor ale podczas hamowania mogło by być zmienne podcisnienie. A tak to co to za różnica czy wywierce dziurę przy przepustnicy czy nawet na środku kolektora jak mogę to zrobić pomiędzy kolektorem a krokowcem. Nawet mam taki fajny trojnik który będzie pasował jak ta lala :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 20 cze 2012, 11:02

Różnica polega na tym, że tam gdzie chcesz się wpiąć to panuje ciśnienie sprzed przepustnicy (w gumie od przepływomierza jest inne niż w kolektorze) i poza tym podczas pracy na wolnych obrotach krokowiec może je zakłócać. I najważniejsze opary z odpowietrzania komory silnika. Krokowy bardziej dostaje tymi siarczkami z oleju dlatego jest dość czuły na zabrudzenia i standardowo wymaga chronicznego czyszczenia. Tak dla zdrowia i ładnej pracy silnika na wolnych obrotach.

Poza tym gdyby tak było to gazownicy by robili jak mówisz a nie rzeźbili kolektory dolotowe. Jak chcesz mieć porządnie zrobione radziłbym zrobić to w kolektor. Nie wiadomo jak to się będzie przedkładało na pracę silnika. No i do krokowca docierają "resztki" powietrza. Znaczna część idzie właśnie od przepływki do kolektora i to te właśnie powietrze (jego ciśnienie) jest ważne dla Staga.

Zresztą jak masz manometr (taki od turbo, który pokaże podciśnienie) to wepnij w krokowiec i potem w wyjście do serwa hamulców. Zobaczysz różnicę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 cze 2012, 12:29

Niektórzy na LPG forum piszą że jest lepsza reakcja na gaz gdy MAP sensor jest przy przepustnicy. Producenci samochodów które mają MAP sensory dla sterowników benzyny też podłączają je przy przepustnicy.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 20 cze 2012, 17:16

Wieczórkiem wrzuce fotki gdzie to chce podłączyć niestety nie mam miernika żeby to obadac

[ Dodano: 2012-07-18, 16:40 ]
Panowie jest problem. Zamontowałem wszystko w aucie ja tu do uruchamiania a tu ból :-( nie pokazuje ciśnienia gazu, podciśnienie w kolektorze pokazuje a ci snienie gazu 0 . czy ten cały map sensor moze sie popsuc tak ze nie bedzie jednej rzeczy pokazywac czy usterki szukac gdzies indziej?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lip 2012, 17:30

O otworzyły się elektrozawory od gazu? Tzn. były spełnione wszystkie warunki przełączania na gaz?
Czy piszczy (jak masz brzęczyk) i miga przełącznik jakby gazu nie było?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl