[B3 1.8 PM] Nie działa tylne światło przeciwmgielne
[B3 1.8 PM] Nie działa tylne światło przeciwmgielne
Witam! Otóż problem jest następujący: tylne światło przeciwmgielne nie działa a dioda sygnalizująca jego włączenie (ta na przełączniku na konsoli centralnej) świeci się przez cały czas, bez różnicy czy przełącznik jest włączony czy wyłączony. Gaśnie dopiero w momencie wyjęcia żarówki. Zmieniłem tą białą obudowę w lampie i nic, żarówka też jest ok. Czy to będzie kwestia przełącznika czy raczej wiązki?
Dzięki kolego, jutro się za to wezme i dam znać co do efektów.
[ Dodano: 2012-06-10, 15:17 ]
[ Dodano: 2012-06-10, 15:17 ]
Oczywiście kolega trafił bez pudła, wiązka wymienionad8vit pisze:Znany problem. Wiązka na łączeniu klapa-karoseria. Masz zwarcie i dlatego świeci kontrolka przeciwmgielnych. Sprawdzaj szczególnie w miejscu zgięcia zawiasu klapy, choć ja polecam zmiane przewodów całej wiązki i raczej nie z innego B3 w podobnym wieku. Puszczasz nowe przewody i masz spokój:)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
jmuhha, jeśli masz lutownicę, termokurczki, taśmę izolacyjną, oraz trochę przewodów (oczywiście miedziana linka) oraz potrafisz się posługiwać tym sprzętem to bez problemu sobie naprawisz usterkę
Proponuje najszybszy sposób naprawy czyli usuwamy wierzchnią izolację z wiązki w miejscu gdzie sie ona zgina z zapasem w obie strony na jakieś 2-3cm w każdą, przecinamy przewody w miejscu gdzie są złamane, a potem ucinamy odpowiednio po obu stronach wlutowujemy wstawkę z nałożonymi termokurczami, przesuwamy je na miejsce lutowań i zgrzewamy. Postępujemy tak z każdą żyłą pilnując aby połączyć właściwe żyły i czegoś nie pomylić, gdy już mamy wszystko gotowe to zawijamy to miejsce w którym usunęliśmy zewnętrzną izolację w porządną taśmę izolacyjną i tak sflekowaną wiązkę układamy na miejscu <ok>
Oczywiście przecinamy tylko te przewody które są złamane, sprawnych jeśli wyglądają OK nie ruszamy, jak się ledwo trzymają to też od razu naprawiamy.
W zeszłym roku tak flekowałem swoją wiązkę i działa do dziś <ok>
Proponuje najszybszy sposób naprawy czyli usuwamy wierzchnią izolację z wiązki w miejscu gdzie sie ona zgina z zapasem w obie strony na jakieś 2-3cm w każdą, przecinamy przewody w miejscu gdzie są złamane, a potem ucinamy odpowiednio po obu stronach wlutowujemy wstawkę z nałożonymi termokurczami, przesuwamy je na miejsce lutowań i zgrzewamy. Postępujemy tak z każdą żyłą pilnując aby połączyć właściwe żyły i czegoś nie pomylić, gdy już mamy wszystko gotowe to zawijamy to miejsce w którym usunęliśmy zewnętrzną izolację w porządną taśmę izolacyjną i tak sflekowaną wiązkę układamy na miejscu <ok>
Oczywiście przecinamy tylko te przewody które są złamane, sprawnych jeśli wyglądają OK nie ruszamy, jak się ledwo trzymają to też od razu naprawiamy.
W zeszłym roku tak flekowałem swoją wiązkę i działa do dziś <ok>
Ja miałem to samo , ktoś wcześniej niezdarnie próbował to naprawić ale poskręcał tylko byle jak i kiepsko zaizolował więc wszystkie kable się utleniły , musiałem 15 cm kabli wymienić , oczywiście lutowałem i koszulkę termo założyłem następnie izolacja wodoszczelna , sprawdzam nie ma przeciwmgielnych , najpierw do bezpieczników - sprawne . następnie rozpiąłem kostkę tej wiązki i sprawdziłem miernikiem - nie ma zasilania awaryjnych , zostaje chyba włącznik po wciśnięciu nie zapala się żarówka kontrolki a jest sprawna .
:evil:
:evil:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: