Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.3] benzyna+lpg problem z pracą na benzynie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Mieczko$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2012, 19:15
Lokalizacja: Ełk

[80 2.3] benzyna+lpg problem z pracą na benzynie.

Post autor: Mieczko$ » 11 cze 2012, 19:21

Witam! W sobotę nabyłem okazyjnie Audi 80 B4 2.3 litra wraz z gazem. Mam następujący problem- Na gazie pali ciężko, lecz jakoś pracuje. Na benzynie natomiast odpala bardzo rzadko i nie trzyma wolnych obrotów, wygląda jak by chodził na 4 tylko cylindrach. Powyżej 2000 rpm wszystko jest w porządku. Dodam, że wskaźnik temperatury nie wskazuje. Od sprawdzenia czego powinienem zacząć (nigdy nie miałem do czynienia z tego typu wtryskiem)? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 08:32 przez Mieczko$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 11 cze 2012, 21:22

Mieczko$, Wtrysk mechaniczny + LPG = problemy :-P

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 11 cze 2012, 22:53

z tym odpalaniem to przedewszystkim sprawdzic musisz 2 czujniki temperatury ktore znajduja sie z przodu silnika po prawej stronie, dolny przedewszystkim jest np od pokazywania tewmp na desce, od gornego zalerzy odpalanie. najlepiej i najprosciej pierw odczytac kody blyskowe. przedewszystkim 2.3 musi miec szczelny dolot najmniejsze pekniecie, lewe powietrze i auto juz nie bedzie dobrze pracowac. fakt gaz ten silnik nie lubi ale jest wszystko do ogarniecia.

takze pierw kody blyskowe

Mieczko$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2012, 19:15
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Mieczko$ » 11 cze 2012, 23:23

A jak zbadać te kody błyskowe? Sorki, ale jestem "wychowany" na VAG'ach, KTS'ach i Carman Scanie:)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 12 cze 2012, 10:49

Mieczko$, Wtrysk mechaniczny + LPG = problemy :-P
Bez przesady.

Sprawdż czujnik temperatury-znajduje sie on przy obudowie termostatu.On odpowiada za wskazania na desce.I od razu mówie nie kupuj nowego-wyjmij przeczyść,sprawdź wiązkę,wtyki.Jeśli nadal nie pomoże to wtedy kup ale jakis bdb zamiennik.Nie kupuj taniej kupy bo będzie Ci zawyżał wskazania na desce.Co do pracy na wysokich obrotach.Podejrzewam że gdzieś masz nieszczelność w układzie i stąd brak pracy na wolnych obrotach.Byc może w aucie wystąpił strzał gazu i rozerwało Ci jakiś gumowy przewód.Zerknij na przewody pod kolektorem(ten od krokowca).Generalnie musisz posprawdzac wszystkie przewody podciśnienia-wyjąć,wymyć,sprawdzić czy nie mają uszkodzeń.Czeka Cie tez sprawdzenia gumy na przepływce i klapy przepływomierza czy nie jest pokrzywiona.O kodach błyskowych było na forum-poszukajlub ściągnij Sobie ksiązke o naprawie Audi 80.Jest tam wszystko napisane co i jak.

Mieczko$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2012, 19:15
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Mieczko$ » 12 cze 2012, 18:29

Gum nie porwało, sprawdzałem. A gdzie mogę ściągnąć tą książkę?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 12 cze 2012, 18:41

Mieczko$, Zapytaj <google>

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 12 cze 2012, 19:19

kolego sprawdź wąż od krokowca co idzie pod kolektorem dolotowym czy jest z jednej i drugiej strony podlączony (a właściwie dwa węże które od niego odchodzą) tylko sprawdź je dobrze mi jeden pękł ze starości swego czasu i takie były objawy jak u ciebie.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 12 cze 2012, 23:30

Mieczko$, strona głowna naszego klubu i potem Centrum Audi.Tam poszukaj.Wydaje mi sie że masz porwany jakis waż(pewnie jak juz pisałem ten pod kolektorem i stąd takie objawy).

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 12 cze 2012, 23:33

(pewnie jak juz pisałem
ups :D
nie doczytalem

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 cze 2012, 14:54

gdybyś wymieniał czujnik 2 pinowy uważaj na tanie zamienniki bo często są wadliwe nawet nowe

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 13 cze 2012, 15:39

Dwupinowego nie ma co kupowac w zamienniku jak Boscha kosztuje ok 60 zł.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 cze 2012, 16:07

w ASO?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 13 cze 2012, 18:19

Nie w ASO-w intercarsie tyle płaciłem ale faktycznie cena moze byc wyższa dla innych bo mam tam rabaty.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 cze 2012, 18:33

aha muszę się dowiedzieć u znajomego ile

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl