Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie]Kody wyświetlacza climatronic

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

[Wszystkie]Kody wyświetlacza climatronic

Post autor: robert_paulson » 06 lut 2012, 17:37

Ściągnąłem dziś z download listę kodów z wyświetlacza climatronic i sprawdziłem w swoim aucie. Pod funkcją "01c" pokazało mi błąd 06.1 czyli czujnik ECT (G110). Mam trzy pytania:
- Jak przełącza się wyświetlanie kolejnych błędów (jeśli takie są)?
- W uwagach do błędu 06.1 jest zaznaczone aby diagnostykę robić przy temp. powyżej 0st.C a dziś u mnie jest -13 :-) Czy to mogło spowodować pojawienie się błędu?
- Jakie będą objawy w razie uszkodzonego czujnika ECT? W pozycji 51 (temp. chłodzenia silnika ECT) po uruchomieniu silnika, wartość wzrasta szybko do 90 i tak już zostaje niezależnie od wartości na zegarze. Czy to taki objaw?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 lut 2012, 19:16

robert_paulson pisze:- Jak przełącza się wyświetlanie kolejnych błędów (jeśli takie są)?
na kanale 01 po kolei wyświetlają się wszystkie błędy więc jeśli masz tylko jeden to zazdroszczę ;-)
robert_paulson pisze:- W uwagach do błędu 06.1 jest zaznaczone aby diagnostykę robić przy temp. powyżej 0st.C a dziś u mnie jest -13 Czy to mogło spowodować pojawienie się błędu?
mogło dlatego też sprawdź na rozgrzanym silniku i w garażu po skaowaniu VAGiem
robert_paulson pisze:- Jakie będą objawy w razie uszkodzonego czujnika ECT? W pozycji 51 (temp. chłodzenia silnika ECT) po uruchomieniu silnika, wartość wzrasta szybko do 90 i tak już zostaje niezależnie od wartości na zegarze. Czy to taki objaw?
i tu mnie zdziwiłeś bo mam to samo :roll:

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 07 lut 2012, 20:58

shellah a masz też ten błąd? Długo trzeba czekać na wyświetlenie następnych błędów?
I jeszcze jedno :-) Jak się posługiwać tymi kanałami OBD 52 i 53? U mnie nie wyświetla się 88.8 tylko coś takiego _|-- Mniej więcej oczywiście :-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 lut 2012, 21:21

robert_paulson pisze:shellah a masz też ten błąd? Długo trzeba czekać na wyświetlenie następnych błędów?
niestety mam a błędy mniej więcej lecą jeden za drugim co 0,5 sek

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 08 lut 2012, 14:45

No to rzeczywiście mam tylko ten jeden :-) Chociaż sprawdzę jeszcze raz jak temperatura będzie na + Dzięki za info <piwo>

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 18 cze 2012, 09:29

shellah pisze:robert_paulson napisał/a:
- Jakie będą objawy w razie uszkodzonego czujnika ECT? W pozycji 51 (temp. chłodzenia silnika ECT) po uruchomieniu silnika, wartość wzrasta szybko do 90 i tak już zostaje niezależnie od wartości na zegarze. Czy to taki objaw?
i tu mnie zdziwiłeś bo mam to samo :roll:
Nie będzie żadnych objawów poza tym błędem. W sumie nie wiem dokładnie po co on jest, raczej ma znaczenie przy rozgrzewaniu auta, bo nawet jak odepniesz czujnik czy jest on właśnie uwalony, sterownik klimy zastępuje sobie dane z pamięci, temp w odpowiednim kanale leci do góry wraz z czasem bez wzgl na to jaką faktycznie ma temp płyn, sterownik "zakłada" że silnik normalnie się nagrzewa.

Miałem ten czujnik padnięty i zupełnie nic się nie działo poza wywalaniem błędu, wymieniłem, błąd zniknął a klimatronik tak samo pracuje jak przed wymianą.

Morał z tego taki że jak nie chcesz to nie musisz go wymieniać, ster. i tak sobie poradzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga