[80 b4] stukanie przy gwałtownym ruszaniu lub zmianie biegu
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
U mnie jest tak samo jak u ciebie i mam do wymiany zewnętrzny przegub u mnie nie ma typowych objawów rozwalonego przegubu ale za to na delikatnym łuku drogi w lewo pojawia się dźwięk jak by coś tarło i przy hamowaniu lekko trzęsie kierownicą. Po sprawdzeniu okazało się że mam lekko wyczuwalny luz na prawej półosi.Ptaku KST pisze:przy jezdzie oko 70 90 km felgi sa pewne i opony i niskich prędkościach i i przy hamowaniu się nasila
Wskazywało by to na przegub, tyle że wewnętrzny, ciężko powiedzieć. U mnie przegub rzadko się odzywa podczas skręconych kół ale za to ma konkretny luz promieniowy który objawia się stukaniem na nierównościachprzy jezdzie oko 70 90 km felgi sa pewne i opony i niskich prędkościach i i przy hamowaniu się nasila

- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
doradźcie koledzy jeszcze coś bo mam tego powoli dosyć[/quote]
A jak ci weszly tuleje w gniazdo wahacza? luzno ? ciasno? Ja bym obstawiam ze rusza sie tuleja wahacza w gniezdzie stad te strzaly przy ruszaniu i zmianie biegow (no ale zawsze moze byc inaczej) Ale mysle ze warto sprawdzic proponuje z lomem w kanal i wahaczem ruszac przod tyl tylko nie opieraj loma o tuleje wahacza tylko o wahacz i sanki i nasluchuj przy tym odglosow jakis moga byc bardzo ciche ale gdy jedziemy to dzialaja zupelnie inne sily i bedzie glosniej.
A jak ci weszly tuleje w gniazdo wahacza? luzno ? ciasno? Ja bym obstawiam ze rusza sie tuleja wahacza w gniezdzie stad te strzaly przy ruszaniu i zmianie biegow (no ale zawsze moze byc inaczej) Ale mysle ze warto sprawdzic proponuje z lomem w kanal i wahaczem ruszac przod tyl tylko nie opieraj loma o tuleje wahacza tylko o wahacz i sanki i nasluchuj przy tym odglosow jakis moga byc bardzo ciche ale gdy jedziemy to dzialaja zupelnie inne sily i bedzie glosniej.
manfred19, sprawdziłem wkłady przed chwilą, nakrętka od prawego była zluzowana :shock: sam je zakładałem i wiem że jak je montowałem ciasno siedziały ale dokręciłem to i jakby osłabły objawy ale nie zniknęły
b]myster[/b], niewiem bo akurat wahacze i sanki zawiozłem do mechanika żeby na prasie mi to zrobił, kanału nie mam ale...
teraz idę do pracy więc jutro rano podjadę na stację diagnostyczną przetrzepać przód, może coś wypatrzę
raczej nie ale jeszcze się upewnięmanfred19 pisze:Gdy stoisz w miejscu i kręcisz do oporu w lewo i prawo kołami to też stuka czy tylko podczas ruszania??
b]myster[/b], niewiem bo akurat wahacze i sanki zawiozłem do mechanika żeby na prasie mi to zrobił, kanału nie mam ale...
teraz idę do pracy więc jutro rano podjadę na stację diagnostyczną przetrzepać przód, może coś wypatrzę
Dziś ten temat przerabiałem u brata. Po wymianie tulei na wahaczach ciągle coś stukało. Poszarpaliśmy posłuchaliśmy i stwierdziłem że wkłady amorków luźno latają. Powyciągaliśmy kolumny mc'phearsona, luzy zniwelowaliśmy i teraz cicho w aucie aż w uszach piszczy
Nie wie ktoś czy uwalony czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) może opóźniać lub przyspieszać zapłon i powodować strzały na gazie?? Silnik to ABK. Strzelało dziś bratu niemiłosiernie. Przyspieszyłem zapłon nieco i uspokoiło się. Tylko co było przyczyną tego strzelania??
