[1.8 PM mono-motronic] wskazówka obrotów gwałtownie opada
[1.8 PM mono-motronic] wskazówka obrotów gwałtownie opada
Witam wszystkich, mam problem z obrotami. Na LPG na jałowych wskazówka obrotomierza gwałtownie opada po czym się podnosi. Problem występuje też w trakcie jazdy do 2k obrotów potem jest ok. Dodam że występuje sporadycznie też na benzynie. Nie wiem na co stawiać czy przewody zapłonowe (wymienione ok. 25k km temu) czy może nastawnik przepustnicy czy halla. Nie chcę wymieniać pół samochodu. Proszę o sensowne rady. Zamieszczam filmik z pracy na jałowych:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Świece sprawdzone i są koloru szaro brązowego czyli chyba dobre. Najgorzej że to jest mono-motronic i z tego co wyczytałem sterownik steruje wyprzedzeniem zapłonu a nie tak jak w innych modelach przez gruszkę podciśnieniową i nie wiem od czego zacząć. Myślałem że to może być wina czujnika położenia przepustnicy, zdemontowałem i wydaje się ok, ścieżki nie są nadmiernie wytarte. Obstawiałem na początku przewody zapłonowe ale pow. 2k obrotów pracuje tak jak powinien...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Jeśli dzieje sie to:
to do wymiany silniczek krokowy.
Spoko mi tez na forum nikt nie umiał doradzić, spedziłem długie godziny z oscyloskopem i miernikiem w instalacji samochodowej, okazało sie, że to czujnik hallo w silniczku krokowym był uszkodzony i siał do instalacji zakłóceniami, które sie sprzegały z sygnałami sterowania tranzystora kluczującego cewką.
to do wymiany silniczek krokowy.
Spoko mi tez na forum nikt nie umiał doradzić, spedziłem długie godziny z oscyloskopem i miernikiem w instalacji samochodowej, okazało sie, że to czujnik hallo w silniczku krokowym był uszkodzony i siał do instalacji zakłóceniami, które sie sprzegały z sygnałami sterowania tranzystora kluczującego cewką.
To też sprawdzałem wyczyściłem miejsce styku i pastą miedzianą posmarowałem i niestety dalej to samo
[ Dodano: 2012-06-20, 14:34 ]
karolas123, niestety dzieje się tak jak na moim filmiku i po odpięciu krokowca na dalej to samo, chociaż nie powiem jak wskazówka opada to krokowiec słychać że podnosi talerzyk przepustnicy
[ Dodano: 2012-06-21, 10:07 ]
dziś odpalam auto i to samo. zajechałem do pracy zgasilem po godzinie odpalam i tylko ze 2 razy przerwało i to tylko na jałowych
[ Dodano: 2012-06-20, 14:34 ]
karolas123, niestety dzieje się tak jak na moim filmiku i po odpięciu krokowca na dalej to samo, chociaż nie powiem jak wskazówka opada to krokowiec słychać że podnosi talerzyk przepustnicy
[ Dodano: 2012-06-21, 10:07 ]
dziś odpalam auto i to samo. zajechałem do pracy zgasilem po godzinie odpalam i tylko ze 2 razy przerwało i to tylko na jałowych