Doczytałem się tutaj na forum, że można wymienić te gumki nie zdejmując głowicy. Zatem ustawiam tłok w GMP i rozbieram zawór nad tym tłokiem. Było pisane, że trzeba doprowadzić ciśnienie przez otwór świecy lub przytrzymywać czymś zawory mechanicznie przez otwór od świecy.
Czy jak nie zrobię ani jednego ani drugiego to zawór wpadnie do cylindra całkowicie czy opuści się tylko trochę i nie będę miał jak założyć z powrotem sprężyny bez jego podtrzymywania do góry?
[b4 abt] gumki na zaworach
Ja do docisku wkładałem gumowy wężyk od paliwa. Po zdjęciu sprężyny i tak musisz opuścić zawór by zdjąć uszczelniacz. Największą trudnością jest zdjęcie starego uszczelniacza tak, by nie porysować gładzi na prowadnicach regulatorów. Warto dorobić sobie do tego odpowiednie narzędzie, np. z dopasowanej rurki z zagiętym na końcu kołnierzem. Zresztą do zdejmowania sprężyn też zrobiłem sobie dźwigienkę przykręcaną do śrub mocujących wałek rozrządu. Do zdejmowania zabezpieczeń osadziłem mały neodymek w uchwycie. Pracy przy narzędziach na dwie godziny ale wg. mnie opłacało się.