Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] kontrolka ciśnienia oleju - jak sądzicie?

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 21 cze 2012, 10:40

manfred19 pisze:uzależnione od temperatury otoczenia to przyczyną mogą być zimne luty w liczniku lub MC. Skoro samo MC podmieniałeś to może licznik trzeba przelutować (deskę rozdzielczą znaczy sie:) Może być gdzieś przewód pęknięty
Możliwe, że jest tak jak piszesz ;-) Mam możliwość podmiany całych zegarów. Także jak będzie gorąco to je podmienie
i przetestuje. Być może jest to wina zimnych lutów w liczniku. Dam znać co wyszło z tego testu. Wydaje mi się, że tak będzie najprościej, bo podmienie i będę mógł coś odrazu wyeliminować :-) Dzięki za wskazówki ;-)

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 21 cze 2012, 14:10

Miałem podobny problem. Wina była zimnego lutu na bolcu łaczącym MC z resztą....Musisz wziąść lutownicę i poprawić wszystko co wzbudza podejżenia. Dziwne ,że te wszystkie luty na ścieżkach nie są polakierowane ,tylko żywa cyna ? !!!!

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 22 cze 2012, 01:25

Najlepiej profilaktycznie przelutować całą płytkę tak dla pewności ;-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 lip 2012, 09:37

I u mnie coś zaczęła kontrolka wrzeszczeć, ale po przekroczeniu 3tyś... Ostatnio rozbierałem zegary bo mi prawa strona nie świeci... Nie wiem czy tam jakiś zimny lut się zrobił przy rozbieraniu czy jak... Silnik rozgrzany oczywiście... Sprawdzę jeszcze ten szary czujnik tzn kabel sprawdzę czy nie przerwany... Czujnik jak można sprawdzić? VAGiem?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 lip 2012, 12:55

Zwykłym miernikiem sprawdzisz czujnik. Biały czujnik jest na 1.8 bara tylko nie jestem pewien czy do tej wartości ciśnienia ma przewodzić czy nie. Raczej poniżej tej wartości powinien przewodzić. Zewrzyj wsuwkę z tego czujnika z masą podczas pracy silnika powyżej 2 lub 3 tys. obrotów. Jeśli kontrolka się zapali (tak jak by była podłączona do silnika) to znaczy że albo ten właśnie biały czujnik jest uszkodzony lub masz za niskie ciśnienie oleju w tym przedziale obrotów. U brata pomogła wymiana czujnika na nowy i kontrolka już go nie straszy :-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 lip 2012, 17:30

Ciśnienie odpada bo na zegarach dodatkowych pokazuje tak jak pokazywało czyli 1bar przy 90* ;-) Spróbuję jeszcze tą końcówkę zewrzeć ;-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 lip 2012, 00:27

Niki20, wiadomo już coś więcej?? Sprawdzałeś coś??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 lip 2012, 07:57

Dzisiaj miałem chwilę czasu to sprawdziłem... Dziwna sprawa bo kontrolka już nie wrzeszczała... Jak odpiąłem kabel od czujnik na zapalonym silniku to nic się nie działo... Kontrolka się nie paliła, tak samo po podpięciu kabla pod masę...

Cisza... Czyli co czujnik jest OK??

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 12 lip 2012, 14:08

Czyli dalej kicha ........ Nie wiadomo nic ?! Obstawiam zimny lut na desce ......

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 12 lip 2012, 21:51

Jeśli działałeś z wsuwką z białego czujnika to przy jakich obrotach zwierałeś ją do masy?? sygnał z tego czujnika jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero przy obrotach ponad 2 tyś.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 lip 2012, 07:30

Dokładnie to on chyba szary jest ;-) Zwarłem z masą a później po prostu gazowałem do 3tyś, 4tyś, różnie... Nic się nie działo jak pisałem wyżej...

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 13 lip 2012, 07:59

Dziś zobaczę jak się u mnie zachowuje ten czujnik i napiszę co i jak.

Awatar użytkownika
ChrisGotIt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ChrisGotIt » 16 lip 2012, 22:15

Witam. Od dość dawna nie miałem większych problemów z moim autkiem. Aż do wczoraj. U mnie problem wygląda podobnie jak u większości w tym temacie - rano jak wyjechałem to po przejechaniu ok 1 km zapaliła się kontrolka od oleju (+3x brzęczyk) . Zgasiłem, odpaliłem ponownie po czym zawróciłem i powoli dojechałem do domu. Stan oleju ok. Szybko się zorientowałem, że kontrolka zapala się po przekroczeniu 3 tys obrotów. Znajomy, który trochę zna się na silnikach b4 sprawdził czujnik miernikiem i ciśnienie. Wszystko w normie. Doradził, żeby dla wszystkiego kupić nowy czujnik, ale też podejrzewa, że problem leży w elektryce na desce rozdz. Jutro jadę po czujnik i szukam elektryka. PS. Może mi ktoś powie gdzie jest ten szary czy biały czujnik, bo kumpel znalazł u mnie tylko ten niebieski, więc nie wiem o co chodzi. Dzięki.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 lip 2012, 22:33

Biały czujnik jest przykręcony od dołu do podstawy filtra oleju. Przeważnie jest na nim taki gumowy kapturek uszczelniająco ochronny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl