Witam Was serdecznie,
od dłuższego czasu mam problem, samochód rozpędza się max do 140 i zachowuje sie jakby nie miał turbiny. ALe nie o tym w tym temacie, bo muszę zacząć od znalezienia i sprawdzenia zaworka n75.
Szukając go, przy porywie filtra powietrza natknąłem się na popękane i sparciane przewody przy czymś (czy możecie nazwać tą część? Oznaczyłem ją numerkiem B - na drugim zdjęciu jest ona w przybliżeniu oraz zaznaczony jest przewód który popękał oraz gumowe jakby mocowanie QiW).
Czy to może w jakiś sposób powodować złą pracę silnika?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Mam jeszcze jedno pytanie, domyślam się, że oznaczony przeze mnie jako A- jest to EGR.
Czy ta rurka, która z niego wystaje moze tak dyndać? Wcześniej wetknięty do niej byl kabelek, ale go wyciągnąlem
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, Mat.
[B4 1Z] Sparciane i popękane przewody przy filtrze powietrza
- WujoKurczak
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
- Lokalizacja: Sopot/Mwo
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- WujoKurczak
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
- Lokalizacja: Sopot/Mwo
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
B to jest zawór do sterowania Egr. ja mam boscha i troszke u mnie inaczej to wyglada.
Do wykrecenia zaworu potrzebny klucz imbus i musisz 4 sruby wykrecic. 2 przed zaworem od strony rurki harmonijki i 2 nastepne od strony kolektora dolotowego. Będą tam 2 podkladki. Odrysuj sobie na blaszce takiej w miare porządnej a nie puszcze od piwa :mrgreen: i tylko wywierc otwory na sruby. Blaszki z obu stron posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i skręć najlepiej na noc zeby silikon dobrze związał i uszczelnił <ok>
[ Dodano: 2012-06-21, 22:58 ]
Wężyki ewidentnie do wymiany i sprawdz również w jakim stenie te od N75
Do wykrecenia zaworu potrzebny klucz imbus i musisz 4 sruby wykrecic. 2 przed zaworem od strony rurki harmonijki i 2 nastepne od strony kolektora dolotowego. Będą tam 2 podkladki. Odrysuj sobie na blaszce takiej w miare porządnej a nie puszcze od piwa :mrgreen: i tylko wywierc otwory na sruby. Blaszki z obu stron posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i skręć najlepiej na noc zeby silikon dobrze związał i uszczelnił <ok>
[ Dodano: 2012-06-21, 22:58 ]
Wężyki ewidentnie do wymiany i sprawdz również w jakim stenie te od N75
- WujoKurczak
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
- Lokalizacja: Sopot/Mwo
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Zawor egr puszcza spaliny do powtornego przepalenia i przez to osiada sie syf w dolocie. Dlatego najlepiej jest go zaślepić https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... t56131.htm
U Ciebie N75 znajduje sie kolo silnika, znajdziesz go idąc po przewodzie dolotowym tym dużym (na pierwszym zdjęciu) z przepływomierza do turbo i widać węzyk podłączony do tej rury opaską. Ten wężyk idzie do N75
U Ciebie N75 znajduje sie kolo silnika, znajdziesz go idąc po przewodzie dolotowym tym dużym (na pierwszym zdjęciu) z przepływomierza do turbo i widać węzyk podłączony do tej rury opaską. Ten wężyk idzie do N75
- WujoKurczak
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
- Lokalizacja: Sopot/Mwo
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Taśma izolująca nie pomoże Jak już nowy zamówiony to pare dni można już i tak pojezdzić jak jest.
A jeśli chcesz zmostkowac koniecznie to jesli masz tam w miare duzo przewodu podłączonego do metalowego dolnego króćca N75, to odłącz ten przewód i podepnij do gruszki WG. Wtedy bedziesz mial tryb awaryjny i niższe doładowanie. Ale jak juz pisałem, masz zamówiony, to pojezdzisz te pare dni i zamontujesz potem nowy <ok>
A jeśli chcesz zmostkowac koniecznie to jesli masz tam w miare duzo przewodu podłączonego do metalowego dolnego króćca N75, to odłącz ten przewód i podepnij do gruszki WG. Wtedy bedziesz mial tryb awaryjny i niższe doładowanie. Ale jak juz pisałem, masz zamówiony, to pojezdzisz te pare dni i zamontujesz potem nowy <ok>
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia