Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Sparciane i popękane przewody przy filtrze powietrza

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WujoKurczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
Lokalizacja: Sopot/Mwo

[B4 1Z] Sparciane i popękane przewody przy filtrze powietrza

Post autor: WujoKurczak » 21 cze 2012, 22:15

Witam Was serdecznie,
od dłuższego czasu mam problem, samochód rozpędza się max do 140 i zachowuje sie jakby nie miał turbiny. ALe nie o tym w tym temacie, bo muszę zacząć od znalezienia i sprawdzenia zaworka n75.

Szukając go, przy porywie filtra powietrza natknąłem się na popękane i sparciane przewody przy czymś (czy możecie nazwać tą część? Oznaczyłem ją numerkiem B - na drugim zdjęciu jest ona w przybliżeniu oraz zaznaczony jest przewód który popękał oraz gumowe jakby mocowanie QiW).
Czy to może w jakiś sposób powodować złą pracę silnika?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Mam jeszcze jedno pytanie, domyślam się, że oznaczony przeze mnie jako A- jest to EGR.
Czy ta rurka, która z niego wystaje moze tak dyndać? Wcześniej wetknięty do niej byl kabelek, ale go wyciągnąlem :)

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, Mat.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 cze 2012, 22:34

Rurka od egr'a moze byc odłączona, ale najlepiej bedzie jak go zaślepisz przed i za zaworem.

Awatar użytkownika
WujoKurczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
Lokalizacja: Sopot/Mwo

Post autor: WujoKurczak » 21 cze 2012, 22:41

Czyli mam w miejsce ten rurki co wlozyc?:) a zawor trzeba rozebrac zeby go zaslepic?:>
a wiesz kolego do czego to ustrojstwo oznaczone jako B?:)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 cze 2012, 22:54

B to jest zawór do sterowania Egr. ja mam boscha i troszke u mnie inaczej to wyglada.
Do wykrecenia zaworu potrzebny klucz imbus i musisz 4 sruby wykrecic. 2 przed zaworem od strony rurki harmonijki i 2 nastepne od strony kolektora dolotowego. Będą tam 2 podkladki. Odrysuj sobie na blaszce takiej w miare porządnej a nie puszcze od piwa :mrgreen: i tylko wywierc otwory na sruby. Blaszki z obu stron posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i skręć najlepiej na noc zeby silikon dobrze związał i uszczelnił <ok>

[ Dodano: 2012-06-21, 22:58 ]
Wężyki ewidentnie do wymiany i sprawdz również w jakim stenie te od N75

Awatar użytkownika
WujoKurczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
Lokalizacja: Sopot/Mwo

Post autor: WujoKurczak » 21 cze 2012, 23:09

A jak juz rozkrece ten zawor to nie lepiej przeczyscic
To z sadzy?:)
A te powycierane wezyki moga cos powodowac?:>
powiedz mi jeszcze w ktorym dokladnie miejscu jest ten n75?
Moge sie do niego dobrac bezposrednio czy musze zdjac ta plastikowa pokrywe silnika?:>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 cze 2012, 10:19

Zawor egr puszcza spaliny do powtornego przepalenia i przez to osiada sie syf w dolocie. Dlatego najlepiej jest go zaślepić https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... t56131.htm
U Ciebie N75 znajduje sie kolo silnika, znajdziesz go idąc po przewodzie dolotowym tym dużym (na pierwszym zdjęciu) z przepływomierza do turbo i widać węzyk podłączony do tej rury opaską. Ten wężyk idzie do N75

Awatar użytkownika
WujoKurczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
Lokalizacja: Sopot/Mwo

Post autor: WujoKurczak » 22 cze 2012, 12:29

Dziekuje Ci serdecznie :)) w momencie jak zmostkuje 2 kabelki-czerw i nieb od b75 (moge polaczyc je np tasma izolujaca?) to czy bede mogl tak jezdzic jakis czas? Bo jestem prawie pewien ze mam zepsuty n75, juz zamowilem nowy:)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 cze 2012, 13:57

Taśma izolująca nie pomoże :-/ Jak już nowy zamówiony to pare dni można już i tak pojezdzić jak jest.
A jeśli chcesz zmostkowac koniecznie to jesli masz tam w miare duzo przewodu podłączonego do metalowego dolnego króćca N75, to odłącz ten przewód i podepnij do gruszki WG. Wtedy bedziesz mial tryb awaryjny i niższe doładowanie. Ale jak juz pisałem, masz zamówiony, to pojezdzisz te pare dni i zamontujesz potem nowy <ok>

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 22 cze 2012, 21:41

hehe wujo bylo 3ba przyjechac do mnie;p... a nie tyłek zawracasz a później zero odzewu;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl