Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] nierówno przyśpiesza na PB i LPG

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Paflendorf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2010, 23:59
Lokalizacja: Łódzkie

[ABC] nierówno przyśpiesza na PB i LPG

Post autor: Paflendorf » 21 cze 2012, 14:30

Witam serdecznie!

Przeczytałem już wiele tematów na temat mojego problemu i nie znalazłem rozwiązania dlatego postanowiłem prosić Was o pomoc. Mianowicie, od jakiegoś czasu mam problem z samochodem, w trakcie jazdy, konkretniej przyśpieszania, auto ma tendencję do nierównomiernego przyśpieszania- gaz w podłogę, a autem szarpie; szarpie ale z takimi przerwami na normalne przyśpieszania. Dopiero od ok 4000-4500 obr. zachowuje się normalnie. Zaznaczę, że dzieje się tak i na gazie, i na benzynie. Wygląda to tak jakby się silnik dławił. Po takim ostrym przyśpieszaniu czuć gaz lub benzynę w zależności od tego na czym się jechało. Co zrobiłem:

1. wymieniłem świece (NGK) i przewody (Beru)
2. wymieniłem sondę lambdę.

taki stan utrzymuje się już dłuższy czas. Zaczęło mnie to bardzo irytować, tym bardziej że na benzynie jest to samo. Czy macie jakieś pomysły co to może być? Może cewka?

z góry dziękuję Wam za pomoc

pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 17 sie 2012, 13:21 przez Paflendorf, łącznie zmieniany 1 raz.

bezelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:39
Lokalizacja: Opole

Post autor: bezelek » 21 cze 2012, 15:52

Witam, to w sumie mój 1 konkretny post na tym forum, z tego co zauważyłem to na każdym forum Audi dużo osób ma ten Sam problem ze swoim ABC... I jak można łatwo się domyślić ja też go mam :)
U mnie sprawa wygląda niemal tak samo, a dokładniej to gdy silnik jest nagrzany to przy spokojnym przyspieszaniu pomiędzy 2000-3000obr silnik lubi szarpnąć a powyżej tych obrotów nie ma takiej mocy jak w przypadku gdy jest zimny.
Na sam początek u mnie uszczelniłem kolektor (i mam spokój z wolnymi obrotami), wymieniłem przewody i świece, pompę paliwa (ale to bardziej dlatego aby samochód odpalał gdy jest zimny jak należy). Dziś jadę do kolegi podłączyć się do kompa i sprawdzić wartości czujników temp cieczy i powietrza, oraz o ile da się w vagu w tym modelu sprawdzić jak pracują sondy. Szczerze to obawiam się najgorszego, czyli tego że uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami puszcza, o ile będzie chwila sprawdzę dziś też kompresje.

Ogólnie czytając te nierozwiązane problemy mam dużą zajawke aby to u Siebie naprawić, i przy okazji pomóc innym to uczynić, jedyne co będzie mnie ograniczało w czasie naprawy to finanse, wiec od razu wszystkiego nie będę wymieniał.
Dodam że mam lpg i benzynę, którą niestety czuć w samochodzie, na obu paliwach dzieje się to samo.
Dodam że gdy ściągnąłem jeden kabel z cewki to iskra zaczęła bić na mase, czyli teoretycznie jedna cewka do wymiany, bo plastik ma jakieś mikro pęknięcie, lecz nie jestem do końca pewny czy to może być jednoznaczną przyczyną czy nie?

Czekam na wasze pomysły co jeszcze może być powodem takich szarpnięć...
Pozdrawiam, bezelek.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 cze 2012, 11:44

Miałem coś podobnie :roll: Przyjrzałbym się przepływomierzowi. Myślę że to on odpowiada za Twoje Paflendorf problemy.Ja mam auto na blosie i jego też muszę okresowo przeglądać i czyścić.Powodzenia

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 23 cze 2012, 13:30

Slawo777 pisze:Przyjrzałbym się przepływomierzowi.
trzeba go najpierw mieć w 2.6 :lol:

Awatar użytkownika
Paflendorf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2010, 23:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Paflendorf » 23 cze 2012, 17:56

Dokładnie, z tego co czytałem i przeglądałem na forum ABC nie posiada przepływomierza :) Nikt nie ma pomysłu co jest pięć z moim problemem?? W takim razie pozostaje wizyta u dobrego mechaniora :P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 cze 2012, 21:13

Może wnętrze kolektora się już rozpadło albo już dawno ktoś wyrzucił kierownice powietrza z jego wnętrza.

Awatar użytkownika
Paflendorf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2010, 23:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Paflendorf » 24 cze 2012, 10:57

W sumie racja, jutro sprawdzę. Znajdę gdzieś jakieś zdjęcie lub schemat prawidłowego wyglądu wnętrza kolektora?

bezelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:39
Lokalizacja: Opole

Post autor: bezelek » 24 cze 2012, 12:40

W moim już nie ma kierownicy ale to i tak nie jest rozwiązanie problemu, bo autko gdy zimne ciągnie jak głupie i nic nie szarpie.
Mam oryginalną ksiązke do diagnozowania ABC (i nie pytajcie skąd ją mam <ok> ), i co gorsze, każdy pomiar mam w normie... Zauważyłem że po uszczelnieniu kolektora na pb przyspiesza praktycznie całkowicie równo, czego nie można powiedzieć o lpg. Jak będę miał troche kasy wymienię sondy, bo one mogą dobrze pomieszać wszystko (a mimo tego będą mieściły się w pomiarach prawidłowych, i nie będzie nawet błędu).

Powiem ogólnie tyle że u mnie największy skutek odniosłem po uszczelnieniu kolektora i wymianie wężyków. A jeżeli chodzi o lpg, to po wymianie albo i przed wymianą sond podjadę do gazownika bo podejrzewam ze tutaj wina już leży po stronie układu zasilania LPG.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 24 cze 2012, 12:52

No dokładnie instalacja LPG potrafi spowodować spory bajzel wiec warto od tego zacząć u mnie jak po 10000km wtryski valtek zaczęły żyć własnym życiem to nie dało się jeździć ani na benzynie ani na gazie . Po zresetowaniu sterownika , skasowaniu błędów do puki chodził na pb było w miarę ok jak tylko przełączył na gaz od razu zaczynał przerywać szarpać i palić 30l/100km. Wymieniłem cewki świece uszczelniłem kolektor i prawie nic to nie pomagało natomiast po wymianie listw na inne od razu objawy ustąpiły.

Nosb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2010, 23:35
Lokalizacja: Scyzorykoland

Post autor: Nosb » 24 cze 2012, 13:14

Duzo osob nie zwraca uwagi na czujniki spalania stukowego. Czesto sa polamane bo ktos za mocno dokrecil itp . Czujniki powoduja cofanie sie zaplonu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 cze 2012, 13:31

Tutaj jest temat z fotkami i rysunkiem wnętrza kolektora: https://audi80.pl/abc-problemy-z-kol ... t29419.htm

bezelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:39
Lokalizacja: Opole

Post autor: bezelek » 25 cze 2012, 00:20

Jeżeli chodzi o czujniki spalania stukowego, to po podłączeniu vaga pokazuje wyprzedzenie zapłonu, u mnie się mieści w normie.
Kolego to mnie pocieszyłeś z tymi valtekami, moje maja ponad 4 lata, a chciałbym aby były one winne, bo wtedy problem bylby rozwiązany :)
Być może do końca tygodnia wymienie sondy, no a później diagnostyka lpg :)
Jeżeli chodzi też o kierownice, to jak już pisałem ja ich nie mam, a autko jest naprawdę elastyczne i nie ma z tym problemu (o ile jadę na benzynie), więc nie brałbym za pewnik to że jak ich nie ma, a auto musi kulać.
Co prawda nie znam nikogo kto ma abc i nie mam jak porównać z innym, ale ostatnio probowalem się z bmw które też ma 150km, i naprawdę audiczka mimo że na lpg szla o wiele lepiej.

Awatar użytkownika
Paflendorf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2010, 23:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Paflendorf » 25 cze 2012, 11:06

Po wizycie u elektryka i podłączeniu pod komputer ( wszystkie odczyty w normie) facet stwierdził, że to cewaka. Skoro na Benzynie po rozgrzaniu się silnika tak przerywa to cewka może być winna. Jutro założę nową i zobaczymy czy poskutkuje.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 25 cze 2012, 17:06

radekmc pisze:
Slawo777 pisze:Przyjrzałbym się przepływomierzowi.
trzeba go najpierw mieć w 2.6 :lol:
Mam AAH więc sugerując się szczeliłem gafe :roll: .Fakt ABC nie ma przepływki Slawo777

bezelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:39
Lokalizacja: Opole

Post autor: bezelek » 25 cze 2012, 19:54

Paflendorf, cewke można łatwo sprawdzić, napisz do mnie na gg nr: 4937325.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl