Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 PM] nie pracuje na benzynie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Rino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lis 2010, 14:22

[80 B3 1,8 PM] nie pracuje na benzynie

Post autor: Rino » 25 cze 2012, 15:29

Witam pisałem w podobnym temacie ale ostatnie posty nie są uaktualniane a temat nie idzie do góry tylko jest coraz niżej i nikt do niego nie zagląda a problem dalej pozostaje nie rozwiązany.

Więc u mnie jest problem tego typu, że na benzynie auto odpala od pierwszego strzału i zaraz traci obroty i gaśnie ciężko go wkręcić na obroty powyrzej 2 tyś. a na gazie jest wszystko OK. Po przejechaniu jakiejś trasy z prędkością powyżej 100km/h auto nie pracuje na Pb (telepie,gaśnie) i mój sposób jest taki że po dojechaniu do punktu B nie gaszę auta tylko pracuje sobie na biegu jałowym z 5-7min i przełączam na Pb i jest wtedy OK.

- czujnik temp. cieczy (niebieski) wymieniony na oryginał z aso
- pompka paliwa sprawna
- filtr paliwa z 6 miesięcy temu wymieniany więc nie sądzę żeby to była jego wina
- elektryka jest jak najbardziej OK więc też odpada


witam ponownie więc pojechałem do gazownika i założył mi przekaźnik mówi że też miał takie Audi i jemu pomogło,więc założył i ustawił tą emulacje tylko nie wiem na co jakoś ciężko się z nim rozmawiało. Auto nie jeździło dalej na benzynie i jeszcze łapało b.wysokie obroty czego nie było,ogólnie zrobiło się jeszcze gorzej,wróciłem ustawił emulacje na masę i auto latało na Pb jak talala,przełączyłem na gaz i dalej to samo (czyli dławi się na Pb nie wchodzi na obroty i gaśnie) a na gazie ok

Teraz jest tak że jak odłącze aku i po 5min zapnę to na benzynie jest ok jak zapnę mu gaz to znów na Pb nie gada.

Co szanowna komisja na takie objawy?



dziś nowe objawy się ujawniły, po dwu dniowej jeździe na benzynie audi zaczeło przerywać i dławić się na Pb po odpięciu aku znów jeździ na benzynie bez problemu.

arowp

Post autor: arowp » 25 cze 2012, 15:35

a jak długo jeździsz już z instalacją gazową ?

Rino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lis 2010, 14:22

Post autor: Rino » 25 cze 2012, 21:11

auto w 2007roku przyjechało do polski i w tym roku założone zostało LPG

arowp

Post autor: arowp » 25 cze 2012, 21:21

kata pewnie masz , kolega miał podobne obiawy z powodu wyeksploatowania sondy lambda.auto się dławiło na wolnych obrotach .dopiero jak mu dawał ostro na obroty dopiero to chodziło .a pompe paliwa w jaki sposób sprawdzałeś ? daje mocno czy sika jak by chciało i nie mogło

[ Dodano: 2012-06-25, 21:27 ]
ale i tak bym stawiał na sonde co prawda mówi się że wypalona sonda jakoś tam działa ale to już drugi taki przypadek z tym motorem .tylko nie odpalaj silnika na odłączonej sondzie grozi to tym że pochodzi przez chwile ,sam zgaśnie i będziesz miał wogóle problemy z zapaleniem (będzie błąd) i będziesz go musiał ciągać do puki nie zapali to już też przerabiałem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 cze 2012, 21:36

arowp pisze:ale i tak bym stawiał na sonde co prawda mówi się że wypalona sonda jakoś tam działa ale to już drugi taki przypadek z tym motorem .tylko nie odpalaj silnika na odłączonej sondzie grozi to tym że pochodzi przez chwile ,sam zgaśnie i będziesz miał wogóle problemy z zapaleniem (będzie błąd) i będziesz go musiał ciągać do puki nie zapali to już też przerabiałem
O czym ty gadasz? Czy wiesz co to tryb awaryjny i wartości zastępcze?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 cze 2012, 22:20

arowp pisze:tylko nie odpalaj silnika na odłączonej sondzie grozi to tym że pochodzi przez chwile ,sam zgaśnie i będziesz miał wogóle problemy z zapaleniem (będzie błąd) i będziesz go musiał ciągać do puki nie zapali to już też przerabiałem
Ja sie w gaz do kuchenek nie wtrącam ale sam PM chodzi bez sondy, z niesprawnym podgrzewaczem kolektora i uszkodzonym czujnikiem temp. i na 3ech cylindrach wiec nawet jakby jedna z tych rzeczy nawaliła to i tak działa tylko trochę gorzej czyli żre po 12-13l i ma muła. Tą sondę to możesz wywalić i bedzie palił 1l.,
Wg. mnie komputer łapie błąd przez jakieś złe ustawienie gazu, takie tematy były już tu poruszane, dodatkowo sprawdź sobie czy na pewno auto na samej pb chodzi tak jak powinno.

arowp

Post autor: arowp » 25 cze 2012, 22:29

wywal gaz po co go suszyć :D

t1omek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar 2007, 16:31
Imię: Tomek
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Doziny

Post autor: t1omek » 26 cze 2012, 07:55

Te silniki chodzą bardzo dobrze na gazie i nie ma problemu z instalacją gazową nawet tą najprostszą... Konieczny jest przekaźnik odłączający zasilanie ECU po wyłączeniu zapłonu, oraz najlepiej przekaźnik przełączający sygnał sondy do ECU na masę podczas pracy na lpg, wtedy komputer nie wariuje tak bo uznaje że jest zwarcie na sondzie i bierze właśnie wartości domyślne... Temat przerabiałem w Golfie z RP i byłem bardzo zadowolony....

Rino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lis 2010, 14:22

Post autor: Rino » 26 cze 2012, 19:46

Audi nie ma katalizatora (wycięty)
Audi lata na gazie bardzo dobrze i jeszcze lepiej na benzynie,TYLKO że coś się pieprzy kiedy przełączam z gazu na benzynę wtedy się dławi nie wchodzi na obroty,gaśnie.

Po resecie kompa jeździ dwa dni na benzynie ok a potem znów jak wyżej dławi się,gaśnie.
A na gazie nic się nie dzieje i jest wszystko ok.

Przekaźnik zmieniający emulacje na masę założony,czytać uważnie,tylko po tym zabiegu nie był podłączany pod komputer w celu usunięcia jakichś błędów.
Była robiona tylko adaptacja kompa Audi.

arowp

Post autor: arowp » 27 cze 2012, 15:13

czyli co to wychodzi na to że powiedzmy chodzi na gazie wyłączasz gaz i tak jak by paliwa nie podawało po wyłączeniu gazu dławi się i gaśnie . dławi się i gaśnie ,może masz jakiś problem ze sterownikiem od gazu że nie przełącza z powrotem na benzynę w mojej b4 było tak przerobione że był osobny włącznik pompy paliwa i jak włączałeś gaz to wyłączałeś pompę i na odwrót ,również silnik 1.8 i tam też widocznie był jakiś problem jeśli chodzi o przełączanie z gazu na benzynę ...może to ci coś pomoże ,może na jakiś pomysł wpadniesz po przełączeniu z gazu na benzynę posłuchaj czy ta pompka chodzi .dwa dni chodzi na benzynie i te same obiawy może sterownik od gazu wariuje włącza gaz wyłącza benzyne a elektro zawór od gazu jest wtedy zamknięty i nie podaje tego ani tego , i tu nie jest raczej jakiś tam problem odnośnie silnikowym raczej tylko problem chyba siedzi w sterowniku ,odłącz zasilanie (prąd) od inst gazowej i zobacz czy chodzić będzie na benzynie przez 3 dni nie tylko przez 2 :)

[ Dodano: 2012-06-27, 15:14 ]
to są jakieś tam moje mongolskie teorie daje ci jakieś pomysły może ci coś zaświta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl