Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 Tdi 1Z] Przedmuchy ze skrzyni korbowej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[B4 1.9 Tdi 1Z] Przedmuchy ze skrzyni korbowej

Post autor: Francis1982 » 22 cze 2012, 22:56

Witam.
Mój problem polega na tym, że brakuje mi mocy. W opisie wszystko jest. Pierburg po chipsie i na innych wtryskach. W najbliższym czasie zabieram się za głowicę i moje pytanie dotyczy, czy ktoś może określić na podstawie filmu:



stan przedmuchów w skrzyni korbowej.

Wiem, że poprzedni właściciel niezbyt szanował silnik (Boże kochany Mobil minerał bo taniej pewnie dolewać). Przy mocnym obciążeniu słychać buczenie jakby silnik był już bardzo zmęczony. Ostatnio przy temperaturach na zewnątrz około 25-28 st. jak mu dałem nieco do wiwatu (III bieg ok. 90km/h, IV bieg ok. 130 km/h) i po mieście troszkę pogłupiałem to wskaźnik temperatury był pionowo. Wtedy włączałem klimę i jechałem spokojnie żeby zbić temperaturę.

Obecnie mam wlaną wodę (mineralna niegazowana z baniaków 5L), ponieważ sukcesywnie wypłukuję syf jaki miałem w układzie chłodniczym (kolor bardzo ciemno szary a waliło to borygiem, ropą czy jakimiś innymi olejami).

Jak na forum poczytałem o prawdopodobieństwie popękanych tłoków chociażby z faktu lejących wtrysków to aż włosy mi się jeżą.

Jedyne co bym robił więcej oprócz głowicy to wymiana samych pierścieni.

No i tu drugie pytanie. Jakby jakimś cudem okazało się, że tłoki całe czy ktoś praktykował samą wymianę pierścieni? Oczywiście później każda panewka musi trafić w to samo miejsce. Każdy tłok z korbowodem również.

Bo w sumie pewny słupek i tak wyjdzie mnie taniej niż kapa silnika. A na to mnie nie stać bo porządna kapa to jakieś 2000 z bani lub więcej. Jeszcze na ori gratach. Demontaż wału, wymiana panewek, szlif wału, spasowanie panewek, nowe tłoki, szlif cylindrów, pierścienie. Jednym słowem masakra. Nie wspominając o eksploatacyjnych rzeczach jak nowa oliwa, uszczelki, śruby głowicy itp.

Proszę o porady.

Dodam, że w chwili pojawienia się dymu z bagnetu zatkałem palcem wąż idący ze skrzyni korbowej do odmy.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 22 cze 2012, 23:18

Najlepiej jest sprawdzić kompresje i zrobić próbę olejową, to już na czymś będziesz stał.
Oczywiście to jest tylko moje zdanie ;-)
Ja miałem u siebie troszkę inny problem a mianowicie wciągało mi olej i to bardzo duże ilości.Po sprawdzeniu kompresji i próbie olejowej padło na uszkodzenie jednego gara.po rozebraniu okazało się ze miałem 3-pierścienie pęknięte. z silnikiem nic nie robiłem tylko wymieniłem pierścienie plus robota całej głowicy i nowe panewki bo już siedziały u mnie.
Silnik chodzi do tej pory.nie kopci,oleju mi nic nie znika i kompresja też jest super na 4-garach.
Tak że polecam najpierw kompresje sprawdzić ;-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 cze 2012, 01:33

W kompresję się będę bawił jak zrobię głowicę. Tak to z dużo niewiadomych.

[ Dodano: 2012-06-23, 11:54 ]
Zapomniałem dodać, że wlałem mu Valvoline 10W40 Maxlife. Wcześniej potraktowałem go płukanką Millers.

Chyba, że zapodam mu ceramizera ale co do tego mam mieszane uczucia.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 24 cze 2012, 11:47

ceramizerem nie naprawisz silnika. Szkoda kasy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 cze 2012, 12:12

knychu11 pisze:Najlepiej jest sprawdzić kompresje i zrobić próbę olejową, to już na czymś będziesz stał.
Oczywiście to jest tylko moje zdanie ;-)
Moje również 8-) A ceramizer jeśli pomoże to na krótką metę :-/ szwagier kiedyś to wlał do mondka 1,8 TD ,poprawiło sie ,fakt ale na krótko :-P

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 cze 2012, 17:26

Co do oleju to mi go dalej bierze. Kompresji nie ma co robić teraz przed głowicą. Zresztą znaleźć kogoś, kto zmierzy mi kompresję nie będzie łatwo. No i koło stówki trzeba liczyć.

Chodzi mi najbardziej o porównanie tych przedmuchów. Czy u kogoś kto ma zdrowy silnik jest podobnie. Filmik może nie najlepszej jakości ale coś tam widać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 cze 2012, 18:08

Przedmuchy dość spore.U mnie żadne takie cuda nie występują a silnik ma ponad 300tys także szykuj się na remoncik... Co do kosztów pomiaru kompresji to ja płaciłem 30 lub 40zł...

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 24 cze 2012, 20:52

Panowie, a czy moglibyście załączyć filmik/ filmiki jakie przedmuchy są akceptowalne??
Zauważyłem ze jak odkręcę korek wlewu oleju na gorącym silniku to dymek, gazy sie unoszą. Czy to normalne?? Z tego co widziałem przy wolnej odmie takie rzeczy sie dzieją bo turbo nie zaciąga gazów z silnika. Jak to wygląda u was??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 cze 2012, 21:31

U mnie na gorącym silniku po odkręceniu korka leci tylko dym ale z powodu wysokiej temperatury.nie widać spalin a na pracującym silniku lekko czuć jak dmucha ale odkręconego korka nie podnosi... Takiego filmiku nikt ci nie pokaże bo dla jednego mocne przedmuch są akceptowalne a dla innego lekki przedmuch jest niedopuszczalny.U ciebie są dość mocne.Możliwe że po zrobieniu głowicy przedmuchy znikną.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 25 cze 2012, 22:23

U mnie przy zdrowym silniku, wolna odma, silnik nagrzany i nic nawet mgiełki.Co to przebiegu to nie wiem ile jest org ale mam na liczniku 270kk z groszami ;-)
I dalej jestem tego zdania aby robić kompresje i probe olejowa bo ci powie czy bedzie jakas poprawa czy nie a jak nie to wtedy głowica. Tak czy tak jak nie otworzysz to się nie dowiesz :-> Miałem tak w mtdi
pzdr.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 cze 2012, 11:19

Głowicę i tak zamierzam zrobić bo walnięta głowica i tak będzie przekłamywać badanie kompresji.

Jeszcze jeden ratunek jest taki, że będą przedmuchy na uszczelce głowicy między cylindrami i płaszczem olejowym. Nie wiem czy takie coś może wystąpić ale cieszyłbym się gdyby to było to.

Mam pytanie do ludzi, którzy zmieniali już pierścienie. Gdzie i w jaki sposób dokonać pomiaru cylindra? Czy suwmiarka wystarczy? Bo słyszałem, że cylinder właściwie ma kształt beczki i na górze i na środku podobno są nieco inne wymiary. Chcę wiedzieć jakie pierścienie (ewentualnie) kupić.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 26 cze 2012, 13:30

Suwmiarka niestety nie zmierzysz tego... w szkole jak nam pokazywał to był to czujnik zegarowy z dość długim trzpieniem bo pomiary robiło się w kilku miejscach nie tylko przy głowicy. Co do pierścieni to mi koledzy z forum polecali mi goetze jak u siebie zmieniałem ale teraz może jest coś innego na rynku ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 cze 2012, 14:34

Oczywiście że uszczelka może powodować takie objawy.Zrobisz głowicę,uszczelkę itd to zobaczysz co się będzie działo.Lepiej żeby wszystko ustało bo szkoda by było znów wszytko rozbierać...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 cze 2012, 22:48

Tylko, że teraz mam jeszcze dwie opcje (oprócz partyzantki wymiany samych pierścieni).

-kupić u Pana Świstaka sam silnik (nawet bez głowicy bo będę miał regenerowaną) z dobrą kompresją. Akurat wiem, że to pewne źródło.

-kupić silnik jakiś rzęch i samemu sukcesywnie robić mu remont. Jak serduszko będzie obrobione doczeka się podmianki. Najdrożej chyba wyjdzie szlif bloku. Cudo było by mieć to:

http://moto.allegro.pl/silnik-vw-1-9-td ... 06270.html

Zapewne marzenie nie jednego fana Audi 80 :mrgreen:

[ Dodano: 2012-06-28, 11:36 ]
Dziś znalazłem ciekawą stronkę. Myślę, że się przyda:



[ Dodano: 2012-07-02, 18:51 ]
Dziś na włączonej klimie dałem mu nieco w palnik na II biegu. Jak wszedł na obroty (zaczął przyspieszać jak należy) to pokazał się brązowy dym. Nie wiem czy to mieszanka kolorów ale taki właśnie był. Ciemno brązowy. I go cudem nie zamuliło (bo nie ciągnąłem do końca, 4000 z hakiem i III bieg).

Jak podmianka głowicy nie pomoże to postaram się o zdrowy "dół" silnika.
Mam pytanko w związku z tym. Głowica po regeneracji i wszystko prawie nowe. W bloku powymieniam oba simeringi (no i oczywiście uszczelkę miski itp.). Czy nie zalać go wtedy 0w40? Korci mnie wymiana wówczas samych pierścieni ale to zostawiłbym już warsztatowi. Bo za kupno Średnicomierza też zapłacę. A warsztat przynajmniej daje jakąś gwarancję (teraz głowicę dałem do Mikołowa, firma Autotechn, mają też siedzibę w Chorzowie i tam chciałbym właśnie dać blok).

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie na FULL SYNTHETIC?

[ Dodano: 2012-07-02, 18:53 ]
I czy będzie znacząca różnica w żywotności serduszka wówczas zalewając go 0W40. Bo jak żywotność zostanie taka sama to zostanę przy Valvoline 10W40.

[ Dodano: 2012-07-08, 18:51 ]
Niestety nie pomogło. Jeszcze omylnie odczytałem grubość uszczelki. Okazało się, że mialem z dwoma dziurkami a założyłem z jedną. Plus planowanie głowicy 0,13 mm niby miało zwiększyć kompresję a zwiększyły się przedmuchy.

W sumie komora zmalała o około 0,33 mm. No i chodzi inaczej. Nieco głośniej.

Jak zdejmowałem gruszkę turbo to w momencie zakładania skróciłem sztangę o dwa obroty by uzyskać wstępny naciąg rzędu 2-3 mm (informacja z pewnego źródła czyt. Kostrz). Tylko, że wcześniej już skracałem i obawiam się, że z gruszką może być coś nie tak. Dla prostoty odkręciłem ten półksiężyc z gruszką (fachowo to powinno się zdjąć ten pierścień przy kolektorze, zluzować kontrę itd. ).

Podczas dokręcania (uszczelka Victor Reinz i nowe śruby Elring) odpuściłem sobie ostatnią fazę 1/4 obrotu. Powód: Klucz ramię ok. 60 cm i miałem problemy ruszyć. To znaczy na chama dałbym radę, rurka i heyah ale wolałem odpuścić. Zrobię jakieś 500 km i wtedy spróbuję znowu.

Chyba, że w TDi przy metalowej uszczelce to normalne, że idzie o wiele ciężej ostatnia faza niż w np. ABK. W sumie lepiej równomiernie nie dociągnąć niż przeciągnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl