Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Spadek mocy przy większych obrotach.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 cze 2012, 17:55

Na pierwszym zdjęciu widzę, że masz na Boschu więc ten wężyk idzie prawdopodobnie do n75 (u ciebie jest obok n108 chyba, który reguluje EGR).

Najlepiej będzie jak zaopatrzysz się w węże gumowe wzmacniane (typu Semperit do 4,5 atmosfery) i powymieniasz wszystko ci się da. Miejscami musisz naddać więcej węża bo Semperit jest twardszy i przy montażu możesz złamać końcówki od zaworów typu n75. Zrób większe zakola. Ważne żeby używać też tych plastikowych zabezpieczeń. Te opaski samozaciskające się (używają ich do kołpaków m.in.). Ja obrobiłem te wężyki i już nie mam objawów jak u ciebie. Po zrobieniu rozrządu poszedł 170 jak lala. Zniknął mi też objaw sukcesywnego przyspieszania do 120 km/h i koniec. Wtedy musiałem zdjąć nogę z gazu i od nowa by dalej go rozbujać.

[ Dodano: 2012-06-28, 17:56 ]
P.S. Filtr to już dawno ma najlepsze czasy dawno za sobą :shock:

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 28 cze 2012, 18:05

Nie wiem czy mam 2 lewe ręce czy jak.
Przy składaniu zauważyłem że jakiś cienki wężyk jest zerwany .
Idzie on mniej więcej od serwo hamulca(?) do tego zaworku na nadkolu.
Gdzie dostanę taki wężyk i od czego on jest ?
Wężyk wygląda jak trochę jakby się przypalił od czegoś albo jakby go myszy zeżarły.

Zdjęcie 1 > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d9504.html

Zdjęcie 2 > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68d ... 71b96.html

Zdjęcie 3 skąd wychodzi bądź gdzie wchodzi wężyk http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f72 ... fb0ca.html

Francis1982 Ten wąż o którym mówiłem wcześniej to zauważyłem że wchodzi raczej do obudowy filtr. Tam wchodzą 3, a mi 1 brakowało .

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 28 cze 2012, 18:21

Przemo023 jak już pisałem to jest wężyk idący od rozgałęzienia na serwie od hamulca do elektrozaworu sterującego pracą Egr(tego czarnego na nadkolu). Pewnie przepalił Ci go elektrolit z akumulatora. Ja na twoim miejscu wymieniłbym te wężyki wszystkie bo dużo ich nie ma, a pewność będzie, że wszystko gitara <ok>
Tak jak pisał Francis1982 najlepiej na te zbrojone ;-)

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 28 cze 2012, 18:31

darek90 pisze:Przemo023 jak już pisałem to jest wężyk idący od rozgałęzienia na serwie od hamulca do elektrozaworu sterującego pracą Egr(tego czarnego na nadkolu). Pewnie przepalił Ci go elektrolit z akumulatora. Ja na twoim miejscu wymieniłbym te wężyki wszystkie bo dużo ich nie ma, a pewność będzie, że wszystko gitara <ok>
Tak jak pisał Francis1982 najlepiej na te zbrojone ;-)
Tak zrobię ale nie teraz bo jestem biedny jak mysz kościelna :cry:
Okazja się trafiła na listwy ozdobne w b.dobrym stanie.
Na razie prowizoryczne naciągłem na te 2 kawałki ,fragment gumy z kabla antenowego i zacisłem tymi plastikowymi tasiemkami .

Jakiej średnicy brać te semperity ? 4 czy 5 mm ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 cze 2012, 18:47

fi 4mm

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 28 cze 2012, 19:01

Francis1982 pisze:fi 4mm
Tak żeby wszystko już było na tip to (XD) ,chodzi o ten wąż > http://allegro.pl/waz-lpg-fi-4mm-semper ... 34307.html ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 cze 2012, 20:57

Nawet u nich kupowałem <ok>

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 28 cze 2012, 21:34

Chyba coś mi się znowu popieprzyło ,wcześniej słyszałem ten charakterystyczny świst turbiny przy 1800-2000 obrotów,teraz turbo dopiero słychać przy 2800-3000 . znowu coś źle zrobiłem -,-

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 cze 2012, 13:33

Napisz może co zrobiłeś.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 29 cze 2012, 14:57

Przejrzałem filtr powietrza,później całą obudowę filtra zdjąłem .Wężyk który idzie z N75 do turbiny(czerwony) od spodu (w miejscu w którym turbo łączy się z gumową rurką do interkulera) jest cały w oleju (wąż zresztą też) i do wymiany.Posklejałem też ten wąż co idzie od serwo do kostki na nadkolu.
Powtykałem do obudowy filtra czarne wężyki z kostki na nadkolu.
Przy okazji poparzyłem się o turbinę i tą niklowaną(?) rurkę która jest nad dolotem spalin do turbiny.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 cze 2012, 16:00

Na dzień dobry musisz zrobić wolną odmę. Olej w dolocie świadczy albo o tym że masz mocne przedmuchy z głowicy lub skrzyni korbowej albo turbo puszcza ci olej. Zaolejony n75 chyba nie będzie dobrze chodził a w twoim przypadku potrzebna jest po prostu czystość dolotu.

Najmniej kosztowne zadania:

-wypłukać wężyki (jak nie masz funduszy na nowe). One są olejoodporne więc ropa powinna pomóc,
-czytałem o "niby reanimacji n75". Trzeba popsikać WD w otworki i przedmuchać wszystko. Tylko nie kompresorem (żeby nie uszkodzić na amen n75). Po prostu ustami (ja tam chemii motoryzacyjnej się nie brzydzę i tak właśnie robię).

Tylko po wolnej odmie trzeba oczyścić najlepiej cały dolot (może IC ci się już zapchał).
O wolnej odmie na forum było już bardzo dużo. Ja póki co chcę się zaopatrzyć w OCT (Oil Catch Tank)
Wszystko zrobisz sam a zaoszczędzisz mnóstwo kasy. No i jak wetkniesz palce to sam może coś niepokojącego znajdziesz.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 29 cze 2012, 16:05

Dodam jeszcze że na zapłonie słychać dziwne buczenie/bzyczenie w okolicach n75,z tego czarnego zaworku(?)
Nie wiem czy to normalne czy nie,ale jak coś buczy/bzyczy to dla mnie nienormalne -,-

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 cze 2012, 16:15

Na forum czytałem o dziwnych zachowaniach n75. U jednych cykają u innych nie.
Piszesz oczywiście o włączonym zapłonie?
Poza tym syf w dolocie to nie tylko olej ale mnóstwo innego ustrojstwa. Pyłki, siarczki i inne opary. A brudzą wszystko koncertowo.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 29 cze 2012, 16:17

Francis1982 pisze:Na forum czytałem o dziwnych zachowaniach n75. U jednych cykają u innych nie.
Piszesz oczywiście o włączonym zapłonie?
Poza tym syf w dolocie to nie tylko olej ale mnóstwo innego ustrojstwa. Pyłki, siarczki i inne opary. A brudzą wszystko koncertowo.
Tyle że to nie n75 tylko to czarne ustrojstwo obok .

Z tą odmą to dużo roboty jest ? Jakieś uszczelki trzeba ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 cze 2012, 16:22

U mnie to wygląda tak:

Obrazek Obrazek

Na drugim zdjęciu ten wąż spod odmy idzie (sztukowany) aż w okolice półośki. Na pierwszym zdjęciu to korek miedziany fi 18mm (ale wchodzi idealnie stalowy 3/4 cala). Dla mnie miedziany bardziej się podoba :mrgreen:

Tu jest więcej zdjęć z wolnej odmy:

https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-moj-c ... t65772.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl