[B4 2.0E ABK] Uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniacze
[B4 2.0E ABK] Uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniacze
Witam,
Moi drodzy, nadszedł czas, gdy zmuszony jestem do wymiany uszczelniaczy zaworów w mojej pięknej. Chciałbym to zrobić dobrze i na długi czas bo jak się okazuje nie będę przez kilka lat autka zmieniał.
I tu kilka pytań:
1) Jakiej firmy uszczelniacze kupić?
2) Cieknie mi spod pokrywy zaworów, mam teraz korkową uszczelkę, w sklepie zaproponowano zestaw gumowa + kołki, zastanawiam się czy warto.
3) Obecnie jeżdżę na oleju mineralnym 15W40 Mobil, czy po wymianie uszczelniaczy wymieniać go na półsyntetyk? Myślałem o Valvoline maxlife 10W40.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Pozdrawiam, Darek
Moi drodzy, nadszedł czas, gdy zmuszony jestem do wymiany uszczelniaczy zaworów w mojej pięknej. Chciałbym to zrobić dobrze i na długi czas bo jak się okazuje nie będę przez kilka lat autka zmieniał.
I tu kilka pytań:
1) Jakiej firmy uszczelniacze kupić?
2) Cieknie mi spod pokrywy zaworów, mam teraz korkową uszczelkę, w sklepie zaproponowano zestaw gumowa + kołki, zastanawiam się czy warto.
3) Obecnie jeżdżę na oleju mineralnym 15W40 Mobil, czy po wymianie uszczelniaczy wymieniać go na półsyntetyk? Myślałem o Valvoline maxlife 10W40.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Pozdrawiam, Darek
Dwa dni temu wymieniłem uszczelniacze(mechanik). Uszczelkę dałem gumową bo taka jest dużo lepsza.Przy okazji wymienia się tez symering wałka rozrządu .Uszczelniacze ktos na forum polecił firmy Goetz. Jak na razie jestem bardzo zadowolony .Silnik nie dymi i chodzi jakby spokojniej.Teraz zobaczę czy nie bierze oleju.Sam zastanawiam się nad powrotem do półsyntetyku ....Trochę mam jednak obawy bo na mineralnym jeżdziłem 6 lat i trochę nagaru może odlecieć do miski olejowej.Boję się zatarcia bo już raz to przerabiałem w ładzie.Może ktoś wie jak to zrobić bezpiecznie ?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Owszem. Są środki do płukania ale po takim czasie tego nagaru trochę się wytworzyło. Trzeba się zaopatrzyć w płukankę mało agresywną. Do tego trzeba by zdjąć miskę olejową i ją wyczyścić bo lubi się tam osadzać mnóstwo brudu.
No i silnik może się rozcieknąć tu i tam. Płukankę mógłbyś robić w przypadku regeneracji głowicy.
Lepiej dobrze rozgrzać silnik, zwalić miskę, wyczyścić i zalać półsyntetykiem.
Natomiast o przechodzeniu z minerała na półsyntetyk było już bardzo dużo na forum.
No i silnik może się rozcieknąć tu i tam. Płukankę mógłbyś robić w przypadku regeneracji głowicy.
Lepiej dobrze rozgrzać silnik, zwalić miskę, wyczyścić i zalać półsyntetykiem.
Natomiast o przechodzeniu z minerała na półsyntetyk było już bardzo dużo na forum.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Do tego musisz opuścić sanie zawieszenia. Mocowanie to 4 śruby (widać je od razu) i trzeba odkręcić jeszcze poduszkę skrzyni. Tylko ostrożnie bo skrzynia się wówczas nieco opuści. Powinna się wówczas trzymać na drugiej poduszce. Można ją zaklinować jakimś klockiem drewnianym, żeby zbyt nisko nie opadła.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jest jeszcze kilka miejsc (np. simeringi wału karbowego) ale to już mnóstwo roboty.
Co do przechodzenia z minerała na półsyntetyk to są to oleje w pełni mieszalne. Półsyntetyki są na bazie minerałów tylko ich charakterystyka lepkościowa jest o wiele lepsza. Żadnej szkody z tego tytułu być nie powinno. Nawet w przypadku dolewania połsyntetyka do minerała. Dużo zależy też od firmy.
Co do przechodzenia z minerała na półsyntetyk to są to oleje w pełni mieszalne. Półsyntetyki są na bazie minerałów tylko ich charakterystyka lepkościowa jest o wiele lepsza. Żadnej szkody z tego tytułu być nie powinno. Nawet w przypadku dolewania połsyntetyka do minerała. Dużo zależy też od firmy.