Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Wał korbowodowy

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

[ABC] Wał korbowodowy

Post autor: PiotrLublin » 02 lip 2012, 17:25

Witam, jestem w czasie przekładki z automat na manual.
Po odkręceniu sprzęgła z automatu oraz wieńca, jest wałek, chce założyć dwumase lecz nie wchodzi. Na końcu wałka mam cos dołożone jak by pół centymetra coś wystawało więcej, cos jest założone na wałek i dlatego nie moge wsadzić dwumasy, za cholerę nie da rady tego zdjac, przecinak, młotek ni ruszy, ktos wie co tam jest nałożone.

Zobrazuje to najlepiej, tutaj na zdjęciu jest wał, na czerwono zaznaczyłem to co jest u mnie, czyli cos jeszcze wystaje, jakby druga flansza, co to może byc, przez to nie moge założyć dwumasy.

http://imageshack.us/photo/my-images/526/47303214.jpg/


Wały sie rózniły od automatu a manual? Nie mozliwe na alledrogo nie ma różnicy czy A czy M.

Jeśli ktoś wie co to jest i jak to mozna zdjac to było by super i stawiam piwa. <piwo>

A może to łożysko jakies?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:44 przez PiotrLublin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 lip 2012, 17:30

PiotrLublin, masz możliwość pstryknięcia fot tego tak aby było bardziej widoczne . Ja mam rozebrany motor ABC to bym porównał.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 lip 2012, 17:39

Właśnie auto stoi u kolegi w warsztacie, i nie bardzo moge jak a do tego jeszcze go w lbn teraz nie ma, mam zaraz jechac do Duo to zobaczę u niego jak to wygląda, lecz przeglądać alledrogo, nie spotkałem sie z takim czymś...
Kokolino Jest flansza, i jak by druga, jest rowek w koło czyli sa to oddzielne elementy, lecz nie chce zejść, po drugie, średnica sie nie zgadza na końcu z średnica otworu w dwumasie, różnica około 2mm a to sporo :evil:

[ Dodano: 2012-07-02, 19:45 ]
Nikt nie wie, co to jest, ma moze ktoś ETKĘ, zeby zobaczyć czy występowały w 2.6 wały specjalne z dokładka do automatu. ztw. flanszą

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 02 lip 2012, 20:34

Obrazek

Może to pomoże. Wały nie były rozróżniane na takie dla ręcznej i automatycznej skrzyni.

8-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 lip 2012, 20:41

Wiec jak myślisz DeS to co ja mam to co to?
Bo nie widzę czegoś takiego na tym obrazku co było by u mnie.
Ale mnie bardziej interesuje numerek 14 - tuleja? wchodzi w dwmumase, znaczy koło.


Czekaj, czekaj,

Numerek 14,
automaic - tuleja
manual - łożysko igiełkowe
Za bardzo sie na tym nie znam, jest to jakaś roznica wielka? Moze dlatego dwmuasa nie chce wejsc?

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 02 lip 2012, 20:56

Zapewne masz coś takiego:

Obrazek

W manualu jest łożysko.

Tutaj nasi niemieccy koledzy też dywagowali na ten temat i tam jest napisane, że pozbywali się tego metodą, którą określić można raczej jako destrukcyjną :lol:

http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... ie-geht-es

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 lip 2012, 21:17

dokładnie mam coś takiego, no nic nie zostaje mi nic innego jak przyspawanie do tego cos, i wybicie tego, jak to niemcy zrobili :D

Dobrze myślę, czy ma ktos lepszy pomysł na usuniecie tego ? <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 lip 2012, 08:42

Ja bym to nagwintował wkręcił śrubę i próbowałbym tu wyjąć ściągaczem bezwładnościowym, podobnie robiłem z tulejami mosiężnymi. niektóre ściągacze mają już w zestawie odpowiednie końcówki.

Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 03 lip 2012, 18:36

Już po bółu, frez do metalu poszedł w ruch, szlifierka i po sprawie. :)
Thx za odp :)

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 16 lip 2012, 20:00

hey
potrzebuję nr części oznaczonej jako nr 2 z postu desa
pomoże ktoś bo miałem formata i jeszcze nie zainstalowałem etki

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 16 lip 2012, 21:20

radekmc pisze:hey
potrzebuję nr części oznaczonej jako nr 2 z postu desa
pomoże ktoś bo miałem formata i jeszcze nie zainstalowałem etki
To uderz tez z tym do DeS-a na PW <ok>

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl