[80 B4 2.0 ABK] Obrotomierz zawyża obroty - regulacja
[80 B4 2.0 ABK] Obrotomierz zawyża obroty - regulacja
Witam!
Problem jak w temacie.
Po podłączeniu do komputera obroty (na ekranie komputera) - 850, czyli można powiedzieć że wzorcowo
wskazówka pokazuje około 1000-1100 czasem nawet 1200 obr/min
na wyświetlaczu klimatronika - żeby było śmieszniej pokazuje 780 obr/min
Co się mogło popsuć? Jakiś regulator napięcia? Podpowiedzcie coś.
Problem jak w temacie.
Po podłączeniu do komputera obroty (na ekranie komputera) - 850, czyli można powiedzieć że wzorcowo
wskazówka pokazuje około 1000-1100 czasem nawet 1200 obr/min
na wyświetlaczu klimatronika - żeby było śmieszniej pokazuje 780 obr/min
Co się mogło popsuć? Jakiś regulator napięcia? Podpowiedzcie coś.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2007, 10:18 przez Bondek, łącznie zmieniany 2 razy.
odgrzewam :!:
Wie ktoś jak sie reguluje taki obrotomierz?
Albo być może jakaś instrukcja istnieje a ja nie wiem że jest
Podejrzenie jest takie, że jeden odpowiada za wolne obroty, a drugi za zakres - ale to tylko podejrzenie.
Pokręciłem jednym i udało się wyregulować wolne obroty - były OK
Ale jednocześnie pokazuje złe wartości - przy 2500obr (odczyt z climatronica i trochę na słuch) wskazówka jest na 2000obr
Zdarza się też tak że wskazówka na wolnych pokazuje dobrze, potem trochę się "spóźnia", a gdzieś przy 2500-3000 dogania czyli przeskakuje na właściwe położenie.
Ktoś regulował coś takiego?
A może po prostu mi padł obrotomierz?
Wie ktoś jak sie reguluje taki obrotomierz?
Albo być może jakaś instrukcja istnieje a ja nie wiem że jest
Podejrzenie jest takie, że jeden odpowiada za wolne obroty, a drugi za zakres - ale to tylko podejrzenie.
Pokręciłem jednym i udało się wyregulować wolne obroty - były OK
Ale jednocześnie pokazuje złe wartości - przy 2500obr (odczyt z climatronica i trochę na słuch) wskazówka jest na 2000obr
Zdarza się też tak że wskazówka na wolnych pokazuje dobrze, potem trochę się "spóźnia", a gdzieś przy 2500-3000 dogania czyli przeskakuje na właściwe położenie.
Ktoś regulował coś takiego?
A może po prostu mi padł obrotomierz?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
Właśnie wspólnie z kolegą Ogrem przeprowadziliśmy test - przełożyłem jego obrotomierz do mnie na chwilkę - pokazuje tak jak być powinno (mogę odczytać obroty silnika na klimatroniku) - i na słuch i wg klimatronika. Wniosek jest taki, że mój obrotomierz coś nie działa jak powinien. Nie pomaga regulacja - tak jak podpowiadał cobra - ale nie wiem czy dlatego że całkiem wysiadł, czy może nie umiem - bo tu są dwa potencjometry.
Tak czy inaczej - jest źle. Nie ma to co prawda wpływu na jazdę ale trochę mnie to denerwuje.
Nie było przekładki licznika, zaczęło się tak jak pisałem wcześniej od zawyżonych wolnych obrotów, a potem to już było gorzej
Tak czy inaczej - jest źle. Nie ma to co prawda wpływu na jazdę ale trochę mnie to denerwuje.
Nie było przekładki licznika, zaczęło się tak jak pisałem wcześniej od zawyżonych wolnych obrotów, a potem to już było gorzej
no to zostaje wymiana obrotka, aczkolwiek gdy podmieniałem obrotek zamiast bigbena to miałem podobnie, ale wyregulowałem sobie jak nalezy.... z tym, ze poczatkowo u mnie okłamywało 4700obr/min... bo na wolnych obrotach miałem ponad 5 tysiecy :mrgreen: wstawiłem potencjometr i pobawiłem sie standardowym potencjometrem w obrotku (tak jak pisał mac79 na AKP) i działa jak ta lala...
jesli chcesz to mogę Ci sprzedać sam obrotek z benzyny 4cylindrowej, za kilka godzin zajade do domu i Ci dam znać czy mam na magazynie
jesli chcesz to mogę Ci sprzedać sam obrotek z benzyny 4cylindrowej, za kilka godzin zajade do domu i Ci dam znać czy mam na magazynie
odgrzeję żeby nie zakładać nowego
wymieniłem obrotomierz VDO i teraz na jałowym mam jakieś 200obr/min i chciałbym to podnieść na tyle ile miałem przy UN4 czyli pomiędzy 750 a 800 obr/min po zagrzaniu silnika.
Mozże ktoś wie i podzieli się którą śróbką się kręci i w którą stronę, może nawet wie ile trzeba pokręcić(pół obrotu śrubki to ile obr/min)?
pzdr
wymieniłem obrotomierz VDO i teraz na jałowym mam jakieś 200obr/min i chciałbym to podnieść na tyle ile miałem przy UN4 czyli pomiędzy 750 a 800 obr/min po zagrzaniu silnika.
Mozże ktoś wie i podzieli się którą śróbką się kręci i w którą stronę, może nawet wie ile trzeba pokręcić(pół obrotu śrubki to ile obr/min)?
pzdr