[S4 2.2 Turbo AAN] Kontrolka ciśnienia oleju
[S4 2.2 Turbo AAN] Kontrolka ciśnienia oleju
Witam,
przedstawię pokrótce dziwny/wkurzający problem.
Pacjent: S4 2.2 T z wymienionym olejem silnikowym ok. 1 500 km temu. (Castrol 10W40);
Problem: mrugająca kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy.
Rozpoznanie: Problemy z kontrolką zaczęły się od momentu wycieku płynu chłodzącego, który kapał na czujnik ciś. oleju (tak to chociaż zauważyłem i kojarzę).
Kontrolka ciś. oleju zapalała mi się na pozycji ZAPŁON i był sygnał dźwiękowy (jak wiadomo ciś. na wyłączonym zapłonie nie ma). Po uruchomieniu silnika kontrolka się nie świeciła. Raz zdarzyło mi się, że zapaliła się, ale zgasła po ponownym uruchomieniu silnika.
Po tym czasie problem znikł (oczywiście poziom oleju silnikowego jest OK, pł. chłodniczego nie ubywa, na dodatkowych zegarach ciś. oleju jest OK, temp. oleju i silnika również OK).
W dniu dzisiejszym podczas spokojnej jazy zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju i nie gaśnie (pł. eksploatacyjne skontrolowane, nie ma żadnych niepokojących objawów- stuki, ubytki itp., olej ma prawidłową konsystencję).
Zauważyłem, że ogólnie problemy ma AC- pomimo ok. 40 litrów paliwa zapalała się kontrolka REZERWA, przez chwile całe okienko było pomarańczowe, a po chwili znowu mrugała kontrolka ciś. oleju). Pokonałem tak trasę ok. 50 km i nic niepokojącego oprócz wspomnianej kontrolki nie zauważyłem- jednak po odstaniu i ponownym uruchomieniu zaczyna znowu mrugać.
Czy za całe zamieszanie może być odpowiedzialny uszkodzony AC lub czujnik ciś. oleju?
Nie lubię czerwonych ikonek <ok>
przedstawię pokrótce dziwny/wkurzający problem.
Pacjent: S4 2.2 T z wymienionym olejem silnikowym ok. 1 500 km temu. (Castrol 10W40);
Problem: mrugająca kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy.
Rozpoznanie: Problemy z kontrolką zaczęły się od momentu wycieku płynu chłodzącego, który kapał na czujnik ciś. oleju (tak to chociaż zauważyłem i kojarzę).
Kontrolka ciś. oleju zapalała mi się na pozycji ZAPŁON i był sygnał dźwiękowy (jak wiadomo ciś. na wyłączonym zapłonie nie ma). Po uruchomieniu silnika kontrolka się nie świeciła. Raz zdarzyło mi się, że zapaliła się, ale zgasła po ponownym uruchomieniu silnika.
Po tym czasie problem znikł (oczywiście poziom oleju silnikowego jest OK, pł. chłodniczego nie ubywa, na dodatkowych zegarach ciś. oleju jest OK, temp. oleju i silnika również OK).
W dniu dzisiejszym podczas spokojnej jazy zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju i nie gaśnie (pł. eksploatacyjne skontrolowane, nie ma żadnych niepokojących objawów- stuki, ubytki itp., olej ma prawidłową konsystencję).
Zauważyłem, że ogólnie problemy ma AC- pomimo ok. 40 litrów paliwa zapalała się kontrolka REZERWA, przez chwile całe okienko było pomarańczowe, a po chwili znowu mrugała kontrolka ciś. oleju). Pokonałem tak trasę ok. 50 km i nic niepokojącego oprócz wspomnianej kontrolki nie zauważyłem- jednak po odstaniu i ponownym uruchomieniu zaczyna znowu mrugać.
Czy za całe zamieszanie może być odpowiedzialny uszkodzony AC lub czujnik ciś. oleju?
Nie lubię czerwonych ikonek <ok>
Możliwe że to AC coś szwankuje, jeśli ciśnienie na zegarze jest ok.
A tak w ogóle to nie było już lepszego jakiegoś oleju niż castrol i to jeszcze 10W-40 (półsyntetyk) ??
W tym silniku raczej pełen syntetyk by był wskazany. :->
Jakie ciśnienia Ci pokazuje na rozgrzanym na jałowych tak z ciekawości ?
A tak w ogóle to nie było już lepszego jakiegoś oleju niż castrol i to jeszcze 10W-40 (półsyntetyk) ??
W tym silniku raczej pełen syntetyk by był wskazany. :->
Jakie ciśnienia Ci pokazuje na rozgrzanym na jałowych tak z ciekawości ?
Na jałowym po trasie ok. 1.8-1.9 bar.Loczek pisze:Jakie ciśnienia Ci pokazuje na rozgrzanym na jałowych tak z ciekawości ?
Auto ma 280 000 km przebiegu- full'a bym nie nalał.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2012, 21:47 przez Loczek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Przebieg nie ma akurat nic do rzeczy. Do tego silnika to 10w60 najlepiej laćLoczek pisze:Auto ma 280 000 km przebiegu- full'a bym nie nalał.
Przeczyść konektor we wtyczce czujnika i styk czuja. Polecam do tego preparat Kontakt S, bo konektora żeńskiego w środku papierkiem nie wyczyścisz. Jak nie przyniesie rezulatatu to przelutuj moduł AC. Co do kontrolki rezerwy to sprawdź taką kostkę, która jest umiejscowiona z tyłu licznika centralnie za pokrętłem pod wskaźnikiem paliwa. Możliwe, że jest krzywo przez co źle odczytuje poziom paliwa
Z paliwem to tylko dziś tak zrobiła. Jutro oczyszczę- w końcu to najtańsze rozwiązanie- mam na stanie KONTAKT firmy Berner <ok> , też dobry i skuteczny.Audi Sport pisze:Możliwe, że jest krzywo przez co źle odczytuje poziom paliwa
Temat właśnie założyłem po to by jak będę grzebać to od razu sprawdzać wszystkie sugestie.
Czujnik lub jego zanieczyszczenie stawiałem na pierwszym miejscu, potem AC (skoro żadnych nieprawidłowości na chwilę obecną nie odnotowano).
Tylko jak to zawsze bywa to co świeci na czerwono to wkurza i daje do myślenia.
Dziś podczas jazdy zapaliła się tylko na chwilę po czym zgasła. Silnik nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Jak będzie chwila to biorę się za czyszczenie styków a potem podmianę AC.
Styki oczyszczone, czujniki są sprawne- podmieniałem i jest to samo na innych używanych.
To co zauważyłem:
- na AC pomimo ok. 40 litrów paliwa zapala się kontrolka rezerwa;
- ok. 8 na 10 uruchomień silnika na BC zmieniają się opce wyświetlania zawsze na ciś. doładowania- gdzie wcześniej zawsze "zostawało" na opcji na jakiej gaszono silnik;
Obstawiam AC, że się sypnął.
Styki oczyszczone, czujniki są sprawne- podmieniałem i jest to samo na innych używanych.
To co zauważyłem:
- na AC pomimo ok. 40 litrów paliwa zapala się kontrolka rezerwa;
- ok. 8 na 10 uruchomień silnika na BC zmieniają się opce wyświetlania zawsze na ciś. doładowania- gdzie wcześniej zawsze "zostawało" na opcji na jakiej gaszono silnik;
Obstawiam AC, że się sypnął.
zgadzam sie w 100%!!!Leo pisze:Aha, byle nie castrol.
sam uleglem temu ze Castrol to castrol... dupa tam... pojezdzilem troche, nie doczekalem sie terminowej wymiany oleju a zmienilem na Shell Helix HX7 10w40... jest nie dosc ze o niebo lepiej to i cisnienie na jalowym trzyma elegancko bo jakies 1,9-2 bary wiec nie jest zle...
to tak aprops olejow :mrgreen: