[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy
[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy
witam.chciałem zmierzyć ciśnienie wewnętrzne pompy.Jak się dowiedziałem na powrocie pompy zbudowałem taki trójnik(tak kazali na forum), z zegarem na 16 bar.Lecz on nie pokazuje ciśnienia na obrotach,bo podłączony jak na zdjęciu ropa przelatuje do filtra a nie na zegar
Dopiero jak bez trójnika przyczepie na końcu zegar(ropa nie ucieka dochodzi do czujnika)to pokazuje się ciśnienie ok 4 bar, na 1500 obr/min dochodzi do 4 bar.A ropa nie idzie na zwrot to co silnik przepala wszystko?A powinno być
Dla 1Z ciśnienia są następujące:
1500 obr - od 6.2 do 7.2 bar
4250 obr - od 8.1 do 9.1 bar
Czy ja mam źle zrobiony ten trójnik?Czy dobrze mierze?
Odkręciłem ten zawór i wydaje mi się że ta mała uszczelka jest już zużyta.Czy te wachania ciśnienia to może być przyczyna uszczelka?
zegar i trójnik
zawór z uszczelkami
Dopiero jak bez trójnika przyczepie na końcu zegar(ropa nie ucieka dochodzi do czujnika)to pokazuje się ciśnienie ok 4 bar, na 1500 obr/min dochodzi do 4 bar.A ropa nie idzie na zwrot to co silnik przepala wszystko?A powinno być
Dla 1Z ciśnienia są następujące:
1500 obr - od 6.2 do 7.2 bar
4250 obr - od 8.1 do 9.1 bar
Czy ja mam źle zrobiony ten trójnik?Czy dobrze mierze?
Odkręciłem ten zawór i wydaje mi się że ta mała uszczelka jest już zużyta.Czy te wachania ciśnienia to może być przyczyna uszczelka?
zegar i trójnik
zawór z uszczelkami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żeby zmierzyć ciśnienie wewnętrzne pompy wtryskowej ,trzeba się wpiąć w korpus pompy ,albo nastawnik ,ale nie za kalibrowanym powrotem ,jak to zrobiłeś i jak ktoś to opisał ,tylko przed tym powrotem .Najlepiej wykręcić śrubę fi 8 mm ,tuż pod nastawnikiem z boku pompy od strony wtrysków i tam wpiąć się manometrem.Mierzenie za powrotem jest zafałszowane ,bo sam powrót stawia spory opór swoją kalibrowaną budowąwasermann pisze:Czy ja mam źle zrobiony ten trójnik?Czy dobrze mierze?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie mam żadnych rysunków ,śruba jest po lewej stronie pompy,zaraz pod nastawnikiem ,na klucz 13 mm ,znajdziesz bo jest tylko jedna ,a trójnik zbędny ,jak sie tam wepniesz ,tylko musi być szczelnie 8-) Zrób log dynamiczny bloku 004 i bedzie wiadomo czy dynamiczny kąt wtrysku jest ok ...jeśli tak ,to mierzenie i podbijanie cisnienia wewnętrznego jest bez sensu
trepek pisze:Działa. Trzeba tylko znać wartości ciśnień dla odpowiednich pomp.
no to mnie paluchy poswiędziały i wbiłem ten trzpień na jakieś 1,5 mm i silnik strasznie twardo zaczął klekotać normalna masakra ,musiałem skorygować zmianą ustawienia pompą odsunąłem ją od silnika czyli wychodzi na to że wbicie tego trzpienia przyśpiesza kąt wtrysku albo był żle ustawiony na tej słabszej dawce (ciśnieniu)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zbyt wczesny kąt wtrysku ,baaaaaardzo nie zdrowy dla kazdego silniczka ...swędziały rączkiberthold pisze:trepek napisał/a:
Ciśnienie w pompie wpływa na dynamiczny kąt wtrysku.
masz rację ale coś z tym będę musiał zrobić czyli z powrotem ustawić tak jak było bo cholernie klekotliwy się zrobił mimo opużnienia zapłonu ,nawet na wolnych obrotach tak rzechocze