[2.0 ABK] Piszczenie w okolicach wału korbowego
[2.0 ABK] Piszczenie w okolicach wału korbowego
Witam.
Od dłuższego czasu irytuje mnie piszczenie dobiegające z przodu silnika ABK,myślałem że to łożyska na alternatorze ale te wymieniłem i dalej piszczy,wyeliminowałem też pompę wody bo odpaliłem silnik na samym pasku rozrządu,więc padło na łożysko wału korbowego.Ktoś już wymieniał te łożysko?Szukałem na forach ale ani wzmianki na ten temat.Co mi będzie potrzebne do wymiany,oprócz łożyska jakieś uszczelki?Ściągacze,nietypowe klucze jak np.ten mocujący koło zębate na wale korbowym.Czy konieczne jest zwalenie miski olejowej.Chciałbym dobrze przygotować się do tej operacji,żeby nie blokować audiczki na kilka dni albo czegoś uszkodzić.A może to nie łożysko tylko coś innego?Mile widziana każda sugestia.
Od dłuższego czasu irytuje mnie piszczenie dobiegające z przodu silnika ABK,myślałem że to łożyska na alternatorze ale te wymieniłem i dalej piszczy,wyeliminowałem też pompę wody bo odpaliłem silnik na samym pasku rozrządu,więc padło na łożysko wału korbowego.Ktoś już wymieniał te łożysko?Szukałem na forach ale ani wzmianki na ten temat.Co mi będzie potrzebne do wymiany,oprócz łożyska jakieś uszczelki?Ściągacze,nietypowe klucze jak np.ten mocujący koło zębate na wale korbowym.Czy konieczne jest zwalenie miski olejowej.Chciałbym dobrze przygotować się do tej operacji,żeby nie blokować audiczki na kilka dni albo czegoś uszkodzić.A może to nie łożysko tylko coś innego?Mile widziana każda sugestia.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 19:55 przez antonomobi, łącznie zmieniany 2 razy.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Tam nie ma żadnego łożyska tylko panewki jak już Najprawdopodobniej piszczy Ci uszczelniacz wału. By go wymienić musisz koło wału u wałka pośredniego (to wyżej po prawej stronie) Potem odkręcasz tą kapę aluminiową( na dole 2 sruby od miski olejowej), ponieważ w nią jest wprasowany uszczelniacz. Najlepiej wycisnąć stary i wcisnąć nowy na prasce Polecam uszczelniacz firmy Elring <ok> Do tej operacji oprócz uszczelniacza potrzebował będziesz również uszczelkę pod tą kapę(koszt w ASO ok. 10 zł)
Faktycznie to może być rolka napinacza,wymieniałem pasek ale rolce nie pomyślałem,no bo po co :oops: Kupię jutro i wymienię,dam znać czy pomogło.A propos łożysk na korbowym i wspomagającym to faktycznie ich tam nie ma,tylko uszczelniacze,rozebrałem i sprawdziłem na starym silniku AAD
[ Dodano: 2012-07-10, 19:43 ]
[ Dodano: 2012-07-10, 19:43 ]
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Dokładnie, po filmiku też to wnioskuję lub pompa wspomagania tak wyje To jest zupełnie inny dźwięk niż piszczenie więc wnioskowłem uszczelniacz wałuczarekj pisze:Ja obstawiam na piszczące łożysko w rolce napinacza.
PS. Nie kupuj tylko napinacza SKF, bo zepsuł się strasznie. Polecam INA lub Ruville <ok>
Fakt,że przy nagrzanym silniku jest to bardziej słyszalne ale nie załamuj mnie tymi panewkami dopiero co wstawiłem ten motor(3 miesiące). Też miałem AAD ale zeżarło mi kanały wodne w głowicy i bloku,nie szło już tego uszczelnić i teraz męczę się z ABK z osprzętem od AAD,niby to samo ale już się tak nie zbiera. :cry:
[ Dodano: 2012-07-11, 22:45 ]
Guma jest faktycznie trochę spękana,myślisz że będzie się ślizgać?
[ Dodano: 2012-07-11, 22:52 ]
Tak tylko odpalałem silnik na samym rozrządzie bez pasków na alternatorze,pompie wodnej i wspomie, więc nie miało co się ślizgać,a efekt ten sam.
[ Dodano: 2012-07-11, 22:45 ]
Guma jest faktycznie trochę spękana,myślisz że będzie się ślizgać?
[ Dodano: 2012-07-11, 22:52 ]
Tak tylko odpalałem silnik na samym rozrządzie bez pasków na alternatorze,pompie wodnej i wspomie, więc nie miało co się ślizgać,a efekt ten sam.
z tego co kojaze bo robilem juz w kilku samochodach kola pasowe to oznaka zuzytego tlumika drgan (gumy na kole pasowym) jest trzaskanie a nie wycie;) a co do panewek wiesz ja robilem ramoncik jakis rok temu zawory panewki na korbach i cala reszte oprocz panewek glownych i wydaje mi sie ze cos jest z pierwsza;)ogolnie juz mi rece opdaja ale sie tym juz nie przejmuje wymienialem rolke napinacza kola rozrzadu walek posredni i dalej jest to samo zostaly tylko panewki na wale;) mozliwe ze u ciebie dzwiek wydobywa sie z panewki walka posredniego tez tak moze byc ale musial bys dobrze sie przysluchac (wiem ze to ciezka sprawa dokladnie zlokalizowac dzwiek;)
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Mam bardzo podobny problem przy silniku 1.8 E (DZ), przy odpaleniu silnika piszczy przeraźliwie , przenikliwie i głośno , po chwili cisza , dźwięk na 100% pochodzi z koła wału korbowego , czy może to być tylko ten uszczelniacz wału ?? Czy jakaś inna opcja wchodzi w grę ? Wstawiam foto , widać na nim że guma która jest w środku koła wału trochę zjadł ząb czasu Może to przez tą gumę? Zależy mi żeby to szybko zrobić bo autko idzie do żyda po rodzinie i nie chcę potem słuchać płaczu i lamentu