Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Piszczenie w okolicach wału korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
antonomobi

[2.0 ABK] Piszczenie w okolicach wału korbowego

Post autor: antonomobi » 07 lip 2012, 20:17

Witam.
Od dłuższego czasu irytuje mnie piszczenie dobiegające z przodu silnika ABK,myślałem że to łożyska na alternatorze ale te wymieniłem i dalej piszczy,wyeliminowałem też pompę wody bo odpaliłem silnik na samym pasku rozrządu,więc padło na łożysko wału korbowego.Ktoś już wymieniał te łożysko?Szukałem na forach ale ani wzmianki na ten temat.Co mi będzie potrzebne do wymiany,oprócz łożyska jakieś uszczelki?Ściągacze,nietypowe klucze jak np.ten mocujący koło zębate na wale korbowym.Czy konieczne jest zwalenie miski olejowej.Chciałbym dobrze przygotować się do tej operacji,żeby nie blokować audiczki na kilka dni albo czegoś uszkodzić.A może to nie łożysko tylko coś innego?Mile widziana każda sugestia. Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 19:55 przez antonomobi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 09 lip 2012, 00:17

Tam nie ma żadnego łożyska tylko panewki jak już ;-) Najprawdopodobniej piszczy Ci uszczelniacz wału. By go wymienić musisz koło wału u wałka pośredniego (to wyżej po prawej stronie) Potem odkręcasz tą kapę aluminiową( na dole 2 sruby od miski olejowej), ponieważ w nią jest wprasowany uszczelniacz. Najlepiej wycisnąć stary i wcisnąć nowy na prasce ;-) Polecam uszczelniacz firmy Elring <ok> Do tej operacji oprócz uszczelniacza potrzebował będziesz również uszczelkę pod tą kapę(koszt w ASO ok. 10 zł)

antonomobi

Post autor: antonomobi » 09 lip 2012, 17:22

Dzięki za odpowiedź.
Wrzuciłem filmik na youtube dźwięk z filmu tego nie oddaje,jakby wszystko tam piszczało ale słychać ten dźwięk jak zbliżyłem telefon do wału korbowego.Nie wygląda mi to na uszczelniacz bo dźwięk jest metaliczny jak zacierające się łożysko.Może na wałku pośrednim?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 lip 2012, 07:48

Ja obstawiam na piszczące łożysko w rolce napinacza.

antonomobi

Post autor: antonomobi » 10 lip 2012, 18:58

Faktycznie to może być rolka napinacza,wymieniałem pasek ale rolce nie pomyślałem,no bo po co :oops: Kupię jutro i wymienię,dam znać czy pomogło.A propos łożysk na korbowym i wspomagającym to faktycznie ich tam nie ma,tylko uszczelniacze,rozebrałem i sprawdziłem na starym silniku AAD

[ Dodano: 2012-07-10, 19:43 ]
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 10 lip 2012, 23:46

czarekj pisze:Ja obstawiam na piszczące łożysko w rolce napinacza.
Dokładnie, po filmiku też to wnioskuję lub pompa wspomagania tak wyje ;-) To jest zupełnie inny dźwięk niż piszczenie więc wnioskowłem uszczelniacz wału :-P

PS. Nie kupuj tylko napinacza SKF, bo zepsuł się strasznie. Polecam INA lub Ruville <ok>

antonomobi

Post autor: antonomobi » 11 lip 2012, 19:08

Porażka,to nie rolka napinacza,stara SKF była jeszcze dobra,kupiłem jedyną dostępną na mojej "wiosce" rolkę MaXgear, po kilku minutach pracy ta zaczęła wyć jak nie wydojona krowa na polu :-P ,na przemian z dźwiękiem o którym mowa w temacie.
Idę zamontować starego SKFa <mur>

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 11 lip 2012, 22:25

mam podobne wycie w aad ale wyje tylko po nagrzaniu silnika, jak jest zimny to cisza u mnie to nie jest zadne lozysko, bo wylo by i na zimnym takze nie pozostaje mi nic jak przy zmianie oleju zrzucic miske i sprawdzic panewy;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lip 2012, 22:38

A tak z zapytaniem czemu nikt nie obejrzał nie przyjrzał się koła pasowego wału? on jest dwuczęściowy a miedzy tym guma tłumik drgań. Często guma puszcza i efekt taki jak opisujecie.

antonomobi

Post autor: antonomobi » 11 lip 2012, 22:41

Fakt,że przy nagrzanym silniku jest to bardziej słyszalne ale nie załamuj mnie tymi panewkami dopiero co wstawiłem ten motor(3 miesiące). Też miałem AAD ale zeżarło mi kanały wodne w głowicy i bloku,nie szło już tego uszczelnić i teraz męczę się z ABK z osprzętem od AAD,niby to samo ale już się tak nie zbiera. :cry:

[ Dodano: 2012-07-11, 22:45 ]
Guma jest faktycznie trochę spękana,myślisz że będzie się ślizgać?

[ Dodano: 2012-07-11, 22:52 ]
Tak tylko odpalałem silnik na samym rozrządzie bez pasków na alternatorze,pompie wodnej i wspomie, więc nie miało co się ślizgać,a efekt ten sam.

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 12 lip 2012, 08:55

z tego co kojaze bo robilem juz w kilku samochodach kola pasowe to oznaka zuzytego tlumika drgan (gumy na kole pasowym) jest trzaskanie a nie wycie;) a co do panewek wiesz ja robilem ramoncik jakis rok temu zawory panewki na korbach i cala reszte oprocz panewek glownych i wydaje mi sie ze cos jest z pierwsza;)ogolnie juz mi rece opdaja ale sie tym juz nie przejmuje wymienialem rolke napinacza kola rozrzadu walek posredni i dalej jest to samo zostaly tylko panewki na wale;) mozliwe ze u ciebie dzwiek wydobywa sie z panewki walka posredniego tez tak moze byc ale musial bys dobrze sie przysluchac (wiem ze to ciezka sprawa dokladnie zlokalizowac dzwiek;)

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 13 lip 2012, 12:04

u mnie piszczała przednia łapa silnika ta która wchodzi w pas przedni tam jest teflonowa (gumowa) tuleja WD40 i piszczenie ustało (nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem)

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 17 lip 2012, 18:15

Łożyska słuchamy długim wkrętakiem z twardą rączką przytykając mocno grot do obudowy łożyska a rączkę do ucha. Piszczące paski i gumy najlepiej słucha się stetoskopem z końcówką tubową. <ok>

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 21 lip 2012, 21:41

I jak problem rozwiązany ?

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 10 kwie 2014, 19:30

Mam bardzo podobny problem przy silniku 1.8 E (DZ), przy odpaleniu silnika piszczy przeraźliwie , przenikliwie i głośno , po chwili cisza , dźwięk na 100% pochodzi z koła wału korbowego , czy może to być tylko ten uszczelniacz wału ?? Czy jakaś inna opcja wchodzi w grę ? Wstawiam foto , widać na nim że guma która jest w środku koła wału trochę zjadł ząb czasu ;) Może to przez tą gumę? Zależy mi żeby to szybko zrobić bo autko idzie do żyda po rodzinie i nie chcę potem słuchać płaczu i lamentu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl