Witam,
Panowie potrzebuje porady.
Mój zetor od pewnego czasu zaczął podbierać olej i poddymiać na biało (jeżdżę głownie trasy), zaobserwowałem ubywanie oleju ok 2l-2,5l na 8 tys km. Postanowiłem zlikwidować oil catch tank i zrobić wolną odmę. Po odkręceniu korka oleju na rozgrzanym silniku coś tam dymi z korka ale na wolnych obrotach podobno to nic strasznego - najważniejsze aby nie dymił przy 2-3 tys).
Przez ostatni tysiąc kilometrów audi jakby zaczęło mniej podbierać oleju i dolot od strony chłodnej jest suchy - nie wiem jak wygląda strona gorąca bo nie umiem sprawdzić.
Zauważyłem ze dymi gdy silnik jest rozgrzany i przy dodawaniu gazu, gdy przyspieszam bardzo powoli dym jest praktycznie niezauważalny.
Dzisiaj po sprawdzaniu dolotu podgazowałem troszkę na luzie (tak do3- 4-5tys obr) i w pewnym momencie przestał dymić na biało. Podczas przejażdżki również zauważyłem ze nie dymi.
Już naprawdę sie duuzo naczytałem i początkowo stawiałem na uszczelniacz ale teraz obstawiam że wina może leżeć po stronie wtrysków (np jeden sie zacina) lub po stronie gorącej turbiny. (jak sprawdzić gorącą cześć turbiny??)
PS: W weekend chce zmieniać wtryski na AFN - teraz w sumie nie wiem czy to dobre wyjście bo nie chciałbym niczego uszkodzić mocniejszymi wtryskami.
Co o Tym sądzicie??Co radzicie??
[audi b4 1,9tdi bosch] Dziwnie dymi na siwo
[audi b4 1,9tdi bosch] Dziwnie dymi na siwo
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, 20:55 przez Wostok, łącznie zmieniany 1 raz.
Najechane 190tys km (100% pewne i 90 % w mieście odcinki 4km )EGR zaślepiony, zamiast kata wstawiony tłumik przelotowy, wolna odma, płynu chłodniczego nie ubywa, kąt wtrysku 55, dawka 18.
Dla mnie pytaniem jest jak to możliwe ze po ostrej przy-gazówce przestał dymić - czyżby wypalił się zalegający olej czy tez odwiesił wtrysk??
Dla mnie pytaniem jest jak to możliwe ze po ostrej przy-gazówce przestał dymić - czyżby wypalił się zalegający olej czy tez odwiesił wtrysk??
Kurde znowu zaczął poddymiać
Co ciekawe jak go mocniej pogonie albo jadę dynamicznie to nie dymi a jak emeryt to poddymia.
Zauważyłem te, że silnik czasami pracuje jakby bardziej metalicznie. Jutro montaż AFNów, może będzie lepiej.
[ Dodano: 2012-07-30, 20:58 ]
Na AFN Sytuacja się nie poprawiła.
Poddymia ja poddymiał.
Po mocnej przygazówce jest spokój na chwilę i później znowu zaczyna.
Dymi tylko na rozgrzanym silniku i tylko przy dodawaniu gazu.
Na postoju nie dymi.
Co radzicie??
Co ciekawe jak go mocniej pogonie albo jadę dynamicznie to nie dymi a jak emeryt to poddymia.
Zauważyłem te, że silnik czasami pracuje jakby bardziej metalicznie. Jutro montaż AFNów, może będzie lepiej.
[ Dodano: 2012-07-30, 20:58 ]
Na AFN Sytuacja się nie poprawiła.
Poddymia ja poddymiał.
Po mocnej przygazówce jest spokój na chwilę i później znowu zaczyna.
Dymi tylko na rozgrzanym silniku i tylko przy dodawaniu gazu.
Na postoju nie dymi.
Co radzicie??
Witam,
Panowie pozwólcie ze odgrzeje kotleta.
dobry znajomy ma taki problem z audi 80 tdi 1995 osprzęt Pierburga turbina T15 ze gdy silnik jest nagrzany do włączenia wentylatorów np jak stoi w korku to czasem lekko poddymi na postoju widać to w lusterku wstecznym siwy bądź też lekko niebieskawy dym, ale jak już ruszy to trochę dymu jest za nim ,później już nie widać tego dymu ,tak jak by olej się zbierał w tłumiku a później się wypalił od temperatury .
płynu nie ubywa , zużycie oleju w normie ok 150ml-200ml/1000km , czyżby turbina po gorącej stronie puszczała w wydech ? jak ewentualnie to śprawdzić najprościej ?
oraz czy ewentualnie turbina z audi a5 b5 lub też passata b5 ahu lub z innego auta będzie pasowała do 1z bez żadnych przeróbek zamiast T15?
Panowie pozwólcie ze odgrzeje kotleta.
dobry znajomy ma taki problem z audi 80 tdi 1995 osprzęt Pierburga turbina T15 ze gdy silnik jest nagrzany do włączenia wentylatorów np jak stoi w korku to czasem lekko poddymi na postoju widać to w lusterku wstecznym siwy bądź też lekko niebieskawy dym, ale jak już ruszy to trochę dymu jest za nim ,później już nie widać tego dymu ,tak jak by olej się zbierał w tłumiku a później się wypalił od temperatury .
płynu nie ubywa , zużycie oleju w normie ok 150ml-200ml/1000km , czyżby turbina po gorącej stronie puszczała w wydech ? jak ewentualnie to śprawdzić najprościej ?
oraz czy ewentualnie turbina z audi a5 b5 lub też passata b5 ahu lub z innego auta będzie pasowała do 1z bez żadnych przeróbek zamiast T15?