[2.0 ABT] Wymiana Oleju Syntetycznego z 10w40 na 15w40
- LoveShakerz
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 maja 2011, 20:57
[2.0 ABT] Wymiana Oleju Syntetycznego z 10w40 na 15w40
Siemanko wszystkim słuchajcie Panowie myślę od jakiegoś czasu o zmianie oleju. W tej chwili mam zalany Półsyntetyk Helix Shell Plus 10w40 na tej gęstości ubywa mi ok 1l na 5000 km samochód był u mechaniora i okazało się że to zasługa instalacji LPG bo już ponad 10lat silnik pracuje na instalacji gazowej uszczelniacze w pożądku uszczelki rónież no i myślę o zmianie na rónież półsyntetyk ale 15w40 ze średniej półki cenowej a zarazem nieszkodliwy dla silnika w zimę, byc może wtedy silniczek bedzie mniej wciągał oleju. Co byście polecali ?
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
bez przesady żeby zmieniać od razu silnik, kupi jeszcze większe gó..o niż ma :roll:Leo pisze:polecam zmienić silnik. Albo sprzedać audi i przestać kombinować.
LoveShakerz na pewno nie wlewaj żadnego mineralnego, jak kolega wyżej napisał 15w40 to minerał! remont w tych silnikach jest śmiesznie tani, więc ja bym zainwestował, albo kupić lepszy olej typu Valvoline max life 10w40 albo mobil 10w40 i jeździć, te 1-2 l od wymiany do wymiany to nie tragedia, póki auto ma moc i nie dymi
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
no bo to jest tak, jakby okrutnie tragicznie brzydka dziewczyna myślała, że lepszy puder do twarzy załatwi jej lepsze powodzenie.PuSzEk pisze:bez przesady żeby zmieniać od razu silnik, kupi jeszcze większe gó..o niż ma :roll:Leo pisze:polecam zmienić silnik. Albo sprzedać audi i przestać kombinować.
LoveShakerz na pewno nie wlewaj żadnego mineralnego, jak kolega wyżej napisał 15w40 to minerał! remont w tych silnikach jest śmiesznie tani, więc ja bym zainwestował, albo kupić lepszy olej typu Valvoline max life 10w40 albo mobil 10w40 i jeździć, te 1-2 l od wymiany do wymiany to nie tragedia, póki auto ma moc i nie dymi
Zmiana oleju z półsyntetyka na mineralny oczywiście tylko teoretycznie ma sens, bo istnieje prawdopodobieństwo , ze na zimnym silniku i na krótkich odcinkach (do czasu) auto będzie mniej brało oleju, ale to absolutnie nic nie zmieni, olej mineralny jest olejem gorszym, i nie tylko nie pomoże zużytemu silnikowi ale i przyspieszy jego zużycie, zakładając okresy między jego wymianami na równi z okresami na oleju półsyntetycznym. Nie ma zmiłuj.
Jeśli już ktoś ma parcie na to, aby pomóc swojemu silnikowi olejem, mimo jego zużycia, to pozostaje zaaplikowanie oleju gęstszego, ale syntetycznego, klasy 10w60 15w50 albo jak ktoś ma chęć kasę i potrzebę - 20w60. Oleje te w wysokich temperaturach, w większości, są gęstsze niż oleje 5w40 , 10w40 i 15w40 w tych samych temperaturach, co jednoznacznie zmniejsza jego zużycie przez luzy silnika.
Te oleje jednak kosztują ok. 50 zł. za litr, i WĄTPIĘ, aby ktoś pytający się o przejście z 10w40 na 15w40 miał ochotę przejść na nie.
- LoveShakerz
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 maja 2011, 20:57
jak bede miał więcej pieniędzy niż dotychczas to przyjdzie czas na jakąś zmiane puki co jeżdzę autem które nie należy do najgorszych aczkolwiek nie zaprzeczę jeśli ktoś powie że to tylko zamulony 90-cio konny silnik z niewielkim momentem obrotowym ... mówi się trudno to moja pierwsza 80tka w którą włożyłem dużo pracy nerwów i "serca" wszystko w niej działa jak powinno praktycznie wszystko w silniku było robione prócz uszczelek chłodnicy gaźnika bo wszystko to jest w dobrym stanie ... a tu mi kolega wspomina żeby kupic drugi silnik ciekawe skąd ? co kupie ze szrotu albo od kogoś ? żeby kolejne 5k wsadzić w silnik ? totalny bezsens tym bardziej że wtedy zapewne olej i tak by ssał więc za wiele bym nie zdziałał ... a o sprzedaży audi narazie nie myśle ludzie mają gorsze problemy niż przepalanie 2l oleju na 10000km macie racje może nie ma co się pakować w mineralny skoro jest już półsyntetyk a podobno mineralka strasznie syfi wnętrze silnika to już wgl ... moja audiczka ma 260 tyś przejechane więc te 2 litry to nie tragedia ogólnie za mojej eksploatacji przybyło 17 tyś przez półtora roku.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Patrique, niestetety ten olej nie nadaje sie do silników z tej epoki, i zastosowanie takiego oleju spowoduje liczne wycieki. Nie ma nawet takiego oleju uwzględnionego w specyfikacji audi. Prawidłowy olej do tego silnika to olej półsyntetyczny 10W40. Taki był zalany w fabryce i taki powinien być zlany z silnika w momencie złomowania.
Widzę, że mamy na tapecie kolejny z tysiąca wątków o zużyciu oleju. Autorowi wątku radzę nie zmieniać oleju na mineralny, bo zużycie oleju 0,2L/1000 km to niezły wynik i pewnie niejeden chciałby aby mu tylko tyle brał :lol: Nie wiem czy zmieniałeś uszczelniacze zaworowe. Jeśli nie, to może je należałoby zmienić. W moim przypadku wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy rozwiązała olej zużywania oleju w zupełności. Poszukaj o tym na forum - było wiele razy. Tym czasem temat zamykam, bo to wszystko już było wiele razy.